Øv nej altså...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. december 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Skal prøve at fatte mig i korthed - selvom det strider mod min natur

For ca. 2½ uge siden blev Caroline enormt forkølet med hæs vejrtrækning og vi tog til lægen. Det blev min mands læge, da jeg ikke kunne komme igennem til min egen, og vi kom ind til en turnuslæge. Hun konstaterede store mandler (ikke røde) og astmatisk vejrtrækning, og vi fik penicillin og salbuvent på recept. Det tog det inden for 3-4 dage, og alt gik fint.

1. juledag var vi til julefrokost, og Caroline blev igen enormt forkølet. De sidste par dage er gået med grønt snot, hosten og rallen, og i morges omkring 38 i feber. Vi tager så igen til lægen - denne gang min egen læge, som er vores faste læge, og her starter min bekymring så.

Vi kom ind og nåede dårlig nok at præsentere os, før vi får besked på at pille tøjet af hende. Imens fortæller jeg om forrige omgang sygdom. Hun lytter 10 sek på hende, og spørger så om vi har mere salbuvent derhjemme. Jeg siger ja, og hun udskriver så en recept på penicillin med kommentaren "ja I slipper heller ikke denne gang" - og siger så ikke mere...
Jeg havde luret hvad det kunne være, men må spørge hende om det er lungebetændelse - hun fortæller simpelthen ikke hvad det er jeg skal give min datter medicin mod, før jeg selv spørger

Bagefter siger hun at vi skal have en opfølgningstid på fredag, da vi måske skal have hende i forebyggende behandling mod gentagne lungebetændelser... Er det ikke lidt vildt? Dette er hendes første - sidste gang var der "kun" astmatisk vejrtrækning, og vi har ikke haft sygdom udover forkølelese før det.

Da jeg så kommer hjem googler jeg gentagne lungebetændelser+børn og 8 ud af 10 sider er om Cystisk Fibrose - ikke ligefrem betryggende læsning, så nu har jeg vrælet hele eftermiddagen over det! Jeg ved godt at vi endnu ikke taler om gentagne lungebetændelser - selvom lægen sagde det - men jeg kan lige pludselig få en stor mængde CF-symptomer til at passe med Caroline... Hysterisk? Det håber jeg...

Nogen der kan berolige mig? Synes vi fik en meget dårlig behandling, når det nu var vores egen læge, og ikke en vagtlæge. Hun ville ikke engang tjekke øre eller hals, da penicillinen ville tage det, hvis der var noget der også... Så vi aner ikke om hun kan have ondt! Synes der er lang tid til fredag, hvor jeg kan hælde alle mine spørgsmål udover lægen.

Mvh. Pernille - der ikke kunne gøre det kort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2008

Nadi

Det lyder bestemt ikke rart Hvor er det synd for Caroline! Håber hun kommer sig hurtigt igen, rigtig god bedring til hende!

Du kan muligvis god psyke dig selv til det værre ved at læse om CF, men nu har du info om det og kan holde øje med hende. Jeg håber ikke det er så alvorligt som lægen fik det til at lyde.

God bedring Caroline

Anmeld

29. december 2008

Loggidut

ja...hvis det havde været CF. så havde i opdaget det...(vil jeg tro)

forstår jeg dig korrekt så er der kun tale om en enkelt lungebetændelse ik?

CF er en genetisk arvelig sygdom, og det vil sige at mindst en af forældrene skal være smittebærer, og så længe i ikke er sendt til undersøgelser så tror jeg altså godt du kan slå koldt vand i blodet!

min kusines lille datter døde af det for mange år siden, og der blev diagnosen stillet umiddelbart kort tid efter fødslen, så mon ikke det også vil være sådan for jer, hvis det virkelig var tilfælledet.

jeg tror mere der er snak om at de vil undersøge for AB, eller bronkitis, eller astma, eller andet...ikke ligefrem CF.

men klog er jeg jo ikke, men den sygdom ville nok være det sidste jeg ville tro...

bare hvordan jeg ser det!

Anmeld

29. december 2008

Lene76

Har en venninde der har en søn som har cf og tro mig det er mere end bare lungebetændelse..... så tror bare du ska ta det med ro.... ved godt det kan være svært når man først har læst div....... men helt rigtig som loggi skriver så er det en genetisk arvelig sygdom og hvis hun har det vil jeg helt bestem mene at hun sku ha været noget mere syg end det du beskriver (altså flere omgange)

så et stort roligt Kram fra mig til dig.....

Lene

Anmeld

30. december 2008

Kaufie

CF er en alvorlig sygdom - men som de andre skriver, så er det for vagt et grundlag at stille en diagnose. Hvis der havde været mistanke om CF, tror jeg også der var sat mere i gang. Men føj, hvor ubehageligt, at du selv skal spørge ind til hvad din datter skal have medicin for....

Mette, hvis kusine sidste år fik nye lunger pga CF, og hun har netop fået barn

Anmeld

31. december 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Årh, mange tak for jeres søde svar. Jeg ved jo godt, at google ikke altid er en ven

Det er vores første lungebetændelse, og måske var det hun havde i midten af december optakten, som vi ikke fik behandlet ordentligt. På fredag skal vi vidst nok bare til et tjek for at se om den er forsvundet, og så ville lægen vurdere om hun skulle have forebyggende medicin i maske - tror at hun opfattede det som om, at det i midten af december også var en LB - mod gentagne LB´er. Det skræmmende er så, at man får så mange sider op om CF, når man goggler gentagne LB+børn - og når Aftenshowet på DR viser det bedste fra 2008 med et interview af en CF-syg dreng, som bare havde præcis samme kinder som Caroline (læste et sted at basunkinder kunne være et tegn), så psyker man sig selv igen - og pludselig passer alle tegn - man får dem fordrejet.

Nå, men ville bare sige at jeg ikke tuder mere - men stadig er bekymret, og ser frem til fredag, hvor jeg forhåbentlig også kan få svar på, om det er normalt at man selv skal spørge efter diagnosen... for så har jeg skiftet læge inden mandag!

Anmeld

31. december 2008

ivfmarie

godt at du er blevet lidt beroliget... og selvfølgelig er du da bekymret - det skal du være, du er jo mor! Hvis det var en anden der havde skrevet dit indlæg, ville du have trøstet og sagt at det ikke var alvorligt - og du ville have troet på det... nu er du helt ude af stand til at tro på det fordi det er dit eget barn - og det er en hel naturlig reaktion. Vi vil vores børn det bedste, og vi frygter det værste.

Glæd dig til på fredag - der får du at vide at alt er i skønneste orden .

Godt nytår

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.