Skal prøve at fatte mig i korthed - selvom det strider mod min natur

For ca. 2½ uge siden blev Caroline enormt forkølet med hæs vejrtrækning og vi tog til lægen. Det blev min mands læge, da jeg ikke kunne komme igennem til min egen, og vi kom ind til en turnuslæge. Hun konstaterede store mandler (ikke røde) og astmatisk vejrtrækning, og vi fik penicillin og salbuvent på recept. Det tog det inden for 3-4 dage, og alt gik fint.
1. juledag var vi til julefrokost, og Caroline blev igen enormt forkølet. De sidste par dage er gået med grønt snot, hosten og rallen, og i morges omkring 38 i feber. Vi tager så igen til lægen - denne gang min egen læge, som er vores faste læge, og her starter min bekymring så.
Vi kom ind og nåede dårlig nok at præsentere os, før vi får besked på at pille tøjet af hende. Imens fortæller jeg om forrige omgang sygdom. Hun lytter 10 sek på hende, og spørger så om vi har mere salbuvent derhjemme. Jeg siger ja, og hun udskriver så en recept på penicillin med kommentaren "ja I slipper heller ikke denne gang" - og siger så ikke mere...
Jeg havde luret hvad det kunne være, men må spørge hende om det er lungebetændelse - hun fortæller simpelthen ikke hvad det er jeg skal give min datter medicin mod, før jeg selv spørger

Bagefter siger hun at vi skal have en opfølgningstid på fredag, da vi måske skal have hende i forebyggende behandling mod gentagne lungebetændelser... Er det ikke lidt vildt? Dette er hendes første - sidste gang var der "kun" astmatisk vejrtrækning, og vi har ikke haft sygdom udover forkølelese før det.
Da jeg så kommer hjem googler jeg gentagne lungebetændelser+børn og 8 ud af 10 sider er om Cystisk Fibrose - ikke ligefrem betryggende læsning, så nu har jeg vrælet hele eftermiddagen over det! Jeg ved godt at vi endnu ikke taler om gentagne lungebetændelser - selvom lægen sagde det - men jeg kan lige pludselig få en stor mængde CF-symptomer til at passe med Caroline... Hysterisk? Det håber jeg...
Nogen der kan berolige mig? Synes vi fik en meget dårlig behandling, når det nu var vores egen læge, og ikke en vagtlæge. Hun ville ikke engang tjekke øre eller hals, da penicillinen ville tage det, hvis der var noget der også... Så vi aner ikke om hun kan have ondt! Synes der er lang tid til fredag, hvor jeg kan hælde alle mine spørgsmål udover lægen.

Mvh. Pernille - der ikke kunne gøre det kort.