Hjælp til bh start, mangler jeg noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Topp skriver:

FLOT stooor dreng

tak..

Han er bare SÅ klar til bh...

Sutterne hænger også nede på suttetræet, da han overhørte jeg sagde til farmand at de i grunden ødelægger tænderne... Så der blev sutterne lagt tilbage og han har sovet uden lige siden...

Dp'erne herude tager jo jævnligt ned og besøger de 2 bh der er herude, så han er vant til pædagogerne - lokalerne - legeplads osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mor til Frederic skriver:

Tak..

Det eneste der ikke er navn i er hans strømper... Men de er heller ikke de værste at miste i mængden...

Så lyder det til at vi er klar...

Hvad med indkøring?

Hva' tænker du på ?

Mette

Anmeld

30. juli 2011

MKBP skriver:

Hva' tænker du på ?

Mette

mht til af afl og hvor lang tid i bh i start...

Han er en der er en smule sensitiv, kører hurtigt træt ved for mange og for meget. Dertil at han stadig sover 2½+ til middag og har spiseproblmer - men det er de klar over og har de har selv spurgt mere ind til det mm.

Der skal ikke så meget til at slå ham ud af kurs i hans faste hverdag. hvis jeg afl 30-40 min senere end normalt kørte han helt af spor og kørte på den høje remskive - ikke støjmæssigt men energi mæssigt. Ikke samle sig til at spise, ikke falde til ro til middag osv.

Han kan snilt tage 15-17 timers søvn på et døgn.

Anmeld

30. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

mht til af afl og hvor lang tid i bh i start...

Han er en der er en smule sensitiv, kører hurtigt træt ved for mange og for meget. Dertil at han stadig sover 2½+ til middag og har spiseproblmer - men det er de klar over og har de har selv spurgt mere ind til det mm.

Der skal ikke så meget til at slå ham ud af kurs i hans faste hverdag. hvis jeg afl 30-40 min senere end normalt kørte han helt af spor og kørte på den høje remskive - ikke støjmæssigt men energi mæssigt. Ikke samle sig til at spise, ikke falde til ro til middag osv.

Han kan snilt tage 15-17 timers søvn på et døgn.

Tja...-du kender ham jo bedst og ved hvor meget han kan klare, samtidig har pædagogerne i bh'en helt sikkert en måde hvorpå de foretrækker at børnene bliver kørt ind på - så jeg synes du skal tage en god snak med dem om, hvordan I i samarbejde bedst får kørt ham ind. Vær god til at forklare dem, hvordan hans situation er, men vær samtidig åben for pædagogernes evt. forslag, de har god erfaring - også med sensitive børn og børn med særlige behov.

Knus Mette

Anmeld

30. juli 2011

MomseJulia

En tyktrøje måske, solhat, solcreme ekstra kondier hvis de skulle blive våde, også så han både har sandler og kondier i bh'erne  I må have en god start og giv en opper engang..

Anmeld

30. juli 2011

millesofie

Han har været blefri de sidste 3-4 mdr, sover dog med ble om natten...

hvor er det bare flot

men med hensyn til det andet så synes jeg det lyder fint, de første uger finder du lyn hurtigt ud af hvad han har brug for af xtra tøj og sager derhenne og det er næsten umuligt at han på et eller andet tidspunkt kommer hjem i låne tøj

Anmeld

31. juli 2011

MKBP skriver:

Tja...-du kender ham jo bedst og ved hvor meget han kan klare, samtidig har pædagogerne i bh'en helt sikkert en måde hvorpå de foretrækker at børnene bliver kørt ind på - så jeg synes du skal tage en god snak med dem om, hvordan I i samarbejde bedst får kørt ham ind. Vær god til at forklare dem, hvordan hans situation er, men vær samtidig åben for pædagogernes evt. forslag, de har god erfaring - også med sensitive børn og børn med særlige behov.

Knus Mette

Hun sagde det var meget forskelligt fra barn til barn...

Så vi tager derned i morgen og bedømmer derfra og ser fra dag til dag, men er sikker på han falder hurtigt til. Det gjorde han i dp, hvor han på 2. dag var der selv og har aldrig i de 27 mdr grædt ved afl.

Men de er også 'kun' 9 børn ialt på den stue og med 2 voksne.

Anmeld

31. juli 2011

aya-zia

Tillader mig lige at 'mænge' mig herinde...

Vores dreng på snart 3 skal starte på mandag i bh...

Har pakket;

- 3 strømper.

- 2 lange bukser og 2 lang ærmet bluser.

- 3 par underbukser.

- 2 undertrøjer.

- 1 sæt korte bukser med t-shirt.

- regnøj og gummistøvler.

- termotøj.

- solcrem.

- 1 nusseklud

- indendørs sko (glotsher, staves?)

MANGLER JEG NOGET OG SKAL DER VÆRE MERE AF NOGET?

bamse og klud hvis han bruger det og skal sove...

hm forstår ik du har solcrem med... skla du ik bare give ham på om morgen og så skal de selv give på sener på dagen...

Anmeld

31. juli 2011

Maja88

jeg ville nok pakke et par t shirts mere.. og et par shorts. ja og solhat

det er jo ikke ligefrem fordi det er koldt for tiden... og du kan altid skifte ud i det..

ligesom termotøjet ville jeg nok vente med.. for det fylder bare

Anmeld

31. juli 2011

MomseJulia skriver:

En tyktrøje måske, solhat, solcreme ekstra kondier hvis de skulle blive våde, også så han både har sandler og kondier i bh'erne  I må have en god start og giv en opper engang..

tak...

Har en del bomulds jakker herhjemme, som er gode når hans soft shell jakke bliver for varm - så vil da lige tage sådan en med også..

Han bruger desvære ikke kondisko (hvis det er adidas/nike mm du tænker på) mere, efter han er blevet opereret i begge fødder.

Men tænker på at han jo har fast gummistøvler dernede, enten sko på derned og sandal'er med til når det bliver varmere op af dagen...

Ja læste godt det med solhat i den mappe vi har fået med hjem, men han vil kun bruge kasket og ikke bøllehat. De fraråder kasket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.