Hvor mange dage tester man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juli 2011

Peanut

Hvor mange dage tester man ægløsning?

Altså man starter vel ca 10 dage efter 1. mensdag. 

Men når man så har opnået en positiv ÆL test, tester man så også lige dagen efter og to dage efter, for at se om den nu var sikker? Og vil den normal vis, blive negativ igen efter positiv test?

Håber det var til at forstå 

God weekend!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

lilledittemor

Peanut skriver:

Men når man så har opnået en positiv ÆL test, tester man så også lige dagen efter og to dage efter, for at se om den nu var sikker? Og vil den normal vis, blive negativ igen efter positiv test?

God weekend!

Da jeg testede for ÆL, testede jeg hver dag efter min mens sluttede - nogle gange både morgen og aften

Min var på 14. dagen, testede tidligt om morgenen og den var meget tydelig. Da jeg testede om aftenen var den begyndt at blive svagere.
Jeg mener kun at ÆL varer ca. 24 timer.
Testen bliver mere og mere negativ - efterhånden som ÆL forsvinder

Håber at du kunne bruge det

Anmeld

31. juli 2011

Peanut

Ditte_Marie skriver:

Da jeg testede for ÆL, testede jeg hver dag efter min mens sluttede - nogle gange både morgen og aften

Min var på 14. dagen, testede tidligt om morgenen og den var meget tydelig. Da jeg testede om aftenen var den begyndt at blive svagere.
Jeg mener kun at ÆL varer ca. 24 timer.
Testen bliver mere og mere negativ - efterhånden som ÆL forsvinder

Håber at du kunne bruge det

Ja det kunne jeg skam  For det var nemlig det jeg tænkte på, om testen begyndte at blive negativ igen, efter positiv test, eller hvad der skete? 

Sidst lå min ægløsning på 16. dagen, men denne gang har min mens varet 13 dage indtil videre (de første 8 dage blødte jeg dog ikke ret kraftigt)  

Anmeld

31. juli 2011

Muffinmus

det du tester for er jo stigning i LH, når det sker vil det udløse din ÆL. Dvs stigningen skal være høj nok til at udløse den:-)

Når du tester vil du ofte kunne se den gå op og ned i styrke gennem en hel cyklus, men lige inden selve æl stiger den meget, så meget at det kan udløse din ÆL. Og det er jo så de fine røde streger du kan se på testen. Når du får de to ens streger, eller teststregen er kraftigst, vil der gå en dags tid før ÆL kommer.

Derfor kan du altid KUN stole på den første positive test du får, derefter er restne ugyldige. De vil bare vise LH har været højt nok til at udlæse ÆL, men ikke give dig nogen ide om hvornår. Det gør den første test. dvs den kan IKKE garantere ud HAR ÆL, hvis du har enkelte kvinde sygdomme kan du få en positiv test uden at have æl, men for de fleste betyder det ÆL:-)

Så derfor kan du alrid bruge efterfølgende positive tests til noget, de viser ikke ÆÆL er der jo, bare at stigning har været der.

Flere vl kunne få positive teste i måske 2-6 dage efter den første, men det betyder jo ikke at æl varer så llænge, det varer jo kun godt 24 timer, så er det for sent da ægget kommer for langt ned til at kunne give en graviditet:-)

Håber du kunne bruge det.

Så test kun til du får den første og så vent med resten til næste cyklus:-)

Anmeld

17. september 2011

Drømme

Peanut skriver:

God weekend!

Hej søde

Vil du være sikker på at finde ud af hvornår din æl er, så første gang allerede få dage efter mens afslutning.. Jeg har normalt en cyklus på 32 dage, men blev gravid allerede 9-10 dage efter min mens sluttede (sidste mens første dag den 27/5. Befrugtning skete ca. den 6/6 hvis man skal tro på jeg er så langt henne som de siger)..

Håber det kan bruges bare en smule..

Knus og held og lykke med jeres projekt ! 

Anmeld

20. september 2011

Peanut

Drømme skriver:

Hej søde

Vil du være sikker på at finde ud af hvornår din æl er, så første gang allerede få dage efter mens afslutning.. Jeg har normalt en cyklus på 32 dage, men blev gravid allerede 9-10 dage efter min mens sluttede (sidste mens første dag den 27/5. Befrugtning skete ca. den 6/6 hvis man skal tro på jeg er så langt henne som de siger)..

Håber det kan bruges bare en smule..

Knus og held og lykke med jeres projekt ! 

Ser først dit svar nu 

Havde ikke lige set at nortifikationer også havde ændret sig 

Men jo, dit svar kunne helt sikkert bruges til noget 

Tak for lykønskningen - håber snart det bliver vores tur, så du og jeg kan følges lidt ad.. Hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.