fagforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Filuca

Jeg er gratis studiemedlem af Det Faglige Hus - dem er jeg godt tilfreds med

Derudover er jeg gratis medlem af a-kasse i en fagforening, der hedder CA

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Marisen81

Giraffen skriver:

Hej piger

Er I med i en fagforening og hvis ja, hvilken?

Da jeg til foråret både skal på barsel fra studiet og fra studiejobbet har jeg en idé om det nok er smart at komme i en fagforening

Spørgsmålet er bare

1) hvilken forening er god til en studerende - både prismæssigt men i høj grad også aktivitetmæssigt, altså 'ka de kæmpe sagen' når det gælder?

Vil meget gerne høre erfaringer fra andre 

Hvad med det faglige hus?

Har selv lige meldt mig ind, er godt nok ikke studerende, men så at studerende kan være medlem gratis. Satte mig ikke lige ind i det, men prøv at tjekke deres hjemmeside.

www.detfagligehus.dk

Anmeld

30. juli 2011

Laura.

Giraffen skriver:

Hej piger

Er I med i en fagforening og hvis ja, hvilken?

Da jeg til foråret både skal på barsel fra studiet og fra studiejobbet har jeg en idé om det nok er smart at komme i en fagforening

Spørgsmålet er bare

1) hvilken forening er god til en studerende - både prismæssigt men i høj grad også aktivitetmæssigt, altså 'ka de kæmpe sagen' når det gælder?

Vil meget gerne høre erfaringer fra andre 

Ja, jeg er medlem hos HK men overvejer at skifte til Det faglige Hus, da det er langt billigere...

Anmeld

30. juli 2011

Giraffen

Filuca skriver:

Jeg er gratis studiemedlem af Det Faglige Hus - dem er jeg godt tilfreds med

Derudover er jeg gratis medlem af a-kasse i en fagforening, der hedder CA

nu er der flere der har nævnt det faglige hus

har du nogen erfaring med hvordan de kører sager? 

Anmeld

30. juli 2011

Filuca

Giraffen skriver:

Har heldigvis aldrig selv haft brug for dem til at køre en sag, men så vidt jeg ved, har de et godt ry.

Jeg har en enkelt gang kontaktet en sagsbehandler derinde, fordi en tidligere arbejdsgiver opførte sig totalt åndssvagt, og de ringede tilbage med det samme, så der var betjeningen i hvert fald i top. Fik så løst problemet med arbejdsgiveren uden indblanding fra fagforeningen, så havde ikke brug for yderligere hjælp fra dem, men er slet ikke i tvivl om, at de ville have taget sagen med det samme

Anmeld

31. juli 2011

N&J

Giraffen skriver:

Jeg ville holde mig langt væk fra det faglige hus, der køres adskillige sager fra andre fagforeninger mod netop det faglige hus.. 

Anmeld

31. juli 2011

Giraffen

N&J skriver:

Jeg ville holde mig langt væk fra det faglige hus, der køres adskillige sager fra andre fagforeninger mod netop det faglige hus.. 

det var ny info

Ved du hvad sagerne har handlet om?

Anmeld

31. juli 2011

N&J

Giraffen skriver:

det var ny info

Ved du hvad sagerne har handlet om?

Ikke præcist, men det handler jo mere om at de ikke må udtale sig om sagerne, men ved at der er en stor fagforening som har ført flere sager mod det faglige hus -netop fordi at kunderne ikke har fået den service de er blevet lovet,. så har de skiftet tilbage og fået den hjælp de skulle. 

Kommer derfra hvor det faglige hus er opstået, og ja det har ikke det bedste ry iblandt dem jeg kender fra området, ej heller manden bag, men det er jo helt op til en selv hvad man vælger - jeg ville aldrig turde det, men forstår udemærket godt at man kan blive fristet med de priser. 

Anmeld

31. juli 2011

Lullaby*

Jeg har både fagforening og A-kasse i Det faglige hus, og jeg har nu været rigtig glad for dem. Synes altid de har været behjælpelige og hvis jeg har haft spørgsmå har de været super hurtige til at svarel

Anmeld

31. juli 2011

Tona

Giraffen skriver:

jaa min kæreste har også 3f og de har været super gode! men synes bare 900 kr om måneden er mange penge når det primært omhandler et studiejob der gir omkring de 3000,- om månedet - men det er fedt at 3f er så dedikerede til sagerne så jeg ska uden tvivl ha dem når jeg ikke er så fattig mere

Du kan få nedsat kontingent når du har en indtægt der er lav nok. Snak med din lokalafdeling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.