fagforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.495 visninger
29 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Giraffen

Hej piger

Er I med i en fagforening og hvis ja, hvilken?

Da jeg til foråret både skal på barsel fra studiet og fra studiejobbet har jeg en idé om det nok er smart at komme i en fagforening

Spørgsmålet er bare

1) hvilken forening er god til en studerende - både prismæssigt men i høj grad også aktivitetmæssigt, altså 'ka de kæmpe sagen' når det gælder?

Vil meget gerne høre erfaringer fra andre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

Hej piger

Er I med i en fagforening og hvis ja, hvilken?

Da jeg til foråret både skal på barsel fra studiet og fra studiejobbet har jeg en idé om det nok er smart at komme i en fagforening

Spørgsmålet er bare

1) hvilken forening er god til en studerende - både prismæssigt men i høj grad også aktivitetmæssigt, altså 'ka de kæmpe sagen' når det gælder?

Vil meget gerne høre erfaringer fra andre 

Jeg kender ik til fagforeninger i forhold til su, men har selv 3f og været så glade for dem, de har hjulpet med mange ting, og har været yderst kompetente

Anmeld

29. juli 2011

Giraffen

Maja84 skriver:

Jeg kender ik til fagforeninger i forhold til su, men har selv 3f og været så glade for dem, de har hjulpet med mange ting, og har været yderst kompetente

jaa min kæreste har også 3f og de har været super gode! men synes bare 900 kr om måneden er mange penge når det primært omhandler et studiejob der gir omkring de 3000,- om månedet - men det er fedt at 3f er så dedikerede til sagerne så jeg ska uden tvivl ha dem når jeg ikke er så fattig mere

Anmeld

29. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

jaa min kæreste har også 3f og de har været super gode! men synes bare 900 kr om måneden er mange penge når det primært omhandler et studiejob der gir omkring de 3000,- om månedet - men det er fedt at 3f er så dedikerede til sagerne så jeg ska uden tvivl ha dem når jeg ikke er så fattig mere

forhør om man kan få det nedsat. de vejledte mig, feks står jeg ikke længere i deres a-kasse på deres vejledning, da jeg er på flex ledighedsydelse, og derfor ikke vil kunne gøre brug af a.kassen så ville være penge ud af vinduet, så de kan måske fortællle om de har nedsatte satser for dem som er på su

Anmeld

29. juli 2011

Trine89

hva er det for noget studie du er i gange med?? 

Og mange steder har jo tilbud til studerende om at de ikke betaler lige så meget.. 

Jeg giver fx 95 kroner om mdr. hos HK og jeg er elev

Anmeld

29. juli 2011

Giraffen

Trine89 skriver:

hva er det for noget studie du er i gange med?? 

Og mange steder har jo tilbud til studerende om at de ikke betaler lige så meget.. 

Jeg giver fx 95 kroner om mdr. hos HK og jeg er elev

jeg har også overvejet en af studie-fagforeningerne - men ofte er de meget billige fagforeninger ubrugelige i praksis hvis der skal køres sager desværre, så hvis nogen havde erfaringer med sager så ku det være så fedt

Jeg læser på Århus Universitet under Humaniora

Anmeld

29. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

fandt lige dette på deres side

Her kan du se en oversigt over de mest almindelige kontingentkategorier i 3F.

Kontingenter er priserne pr. måned gældende fra 1. januar 2011.

Der er særligt lave kontingenter for fritidsjobbere, lærlinge, efterlønsmodtagere, pensionister m.m.
Kontakt din lokale 3F-afdeling for yderligere information.

så prøv da evt at høre om det ikke også gælder når man er på su

Anmeld

29. juli 2011

Giraffen

Maja84 skriver:

forhør om man kan få det nedsat. de vejledte mig, feks står jeg ikke længere i deres a-kasse på deres vejledning, da jeg er på flex ledighedsydelse, og derfor ikke vil kunne gøre brug af a.kassen så ville være penge ud af vinduet, så de kan måske fortællle om de har nedsatte satser for dem som er på su

nåårh ja det vil jeg da lige tjekke

Anmeld

29. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

jeg har også overvejet en af studie-fagforeningerne - men ofte er de meget billige fagforeninger ubrugelige i praksis hvis der skal køres sager desværre, så hvis nogen havde erfaringer med sager så ku det være så fedt

ja jeg havde foa i sin tid, og betalte mindre pga elevløn, og det gjorde så de intet ville hjælpe med overhovedet, ubruegeligt, hvad skulle jeg så være medlem for, til sidst medlte jeg mig ud når de alligevel ik ville hjælpe

Anmeld

29. juli 2011

Trine89

Giraffen skriver:

Jeg har samme vilkår som alleandre medlemmer, selvom jeg betaler en billigere pris  

Ved at mens jeg gik på HHx og den tid jeg gik på Erhvervs akademiet i Randers havde var jeg også medlem der uden at give en rød reje for det, og igen havde jeg samme vilkår De har sågar hjulpet mig med at få nogle penge en gammel chef skyldte mig..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.