I skal da også lige høre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.523 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Mira0911

Skulle til vækst scanning idag...  Meeen... Overlægen havde vidst ikke lige læst min journal ordenligt... Tog jeg ikke så tungt... 

Overlægen: Du er her idag til scanning pga. dit epilepsi... 

Mig: Nej det er jeg ikke... Jeg går til  VÆKSTscanninger fordi min første fødte vejede 3kg 14 dage efter termin hvor jeg fødte hende... 

Så sluttede samtalen der... 

Julie var med, men ikke interesseret i det der foregik på skærmen, men på mors mave... Meget imødekommende pige som gav hånd til overlægen... 

Overlægen begyndte at scanne, og det første jeg spurgte om var, har hun vendt sig???  Det havde hun sørme, med sit fine hoved nedad... Og SÅ forstår jeg bedre hvor ondt jeg har haft de sidste dage med hendes mosleri i lejligheden.... Rent ud sagt, det har gjort NAS! 

Ja jeg er vildt lettet over at hun har vendt sig...  Men for at være på den sikre side, skal jeg til en scanning mere om 1 mdr, for at sikre at hun tager på.... 

SÅ KAN JEG VIDST IKKE VÆRE MERE GLAD!!!! 

Psst... Hun vejer nu 2200g... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

MaybeBaby

Fedt at høre! Men sikke en fjollet, distræt læge. Det er lige før du skulle have sagt ja til, at det var epilepsi og så når han scanner udbryde: Guuuuud, hvad er det og pege på baby!

Anmeld

30. juli 2011

Kofoed.

Men så er din pige jo meget større end min Bør hendes slutvægt ikke være gennemsnitlig så?

Godt hun har vendt sig, håber hun forbliver sådan

Anmeld

31. juli 2011

Mira0911

Kofoed. skriver:

Men så er din pige jo meget større end min Bør hendes slutvægt ikke være gennemsnitlig så?

Godt hun har vendt sig, håber hun forbliver sådan

Tænker du på vægten når hun er født eller? 

Anmeld

31. juli 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Fedt at høre! Men sikke en fjollet, distræt læge. Det er lige før du skulle have sagt ja til, at det var epilepsi og så når han scanner udbryde: Guuuuud, hvad er det og pege på baby!

Det tænker man jo så slet ikke på mens man sidder der.... Kunne have været sjovt... Nok ikke fordi lægen synes det... 

Anmeld

31. juli 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Tænker du på vægten når hun er født eller? 

Eller termins vægt. Man ved jo ikke om hun kommer før tid

Anmeld

31. juli 2011

Mira0911

Kofoed. skriver:

Eller termins vægt. Man ved jo ikke om hun kommer før tid

Ja det er jo det... Tror ikke på hun er vejer mere en 3500 når jeg føder... Tror hun kommer til at ligge omkring samme vægt som Julie, som var 3060g... 

Anmeld

31. juli 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Ja det er jo det... Tror ikke på hun er vejer mere en 3500 når jeg føder... Tror hun kommer til at ligge omkring samme vægt som Julie, som var 3060g... 

Hvos jeg går til termin og tøsen følger kruven, så ender hun op 3200 g og hun er mindre end din pige, så skulle undre mig, hvis hun ender med en vægt på 3 kg.

Anmeld

31. juli 2011

Mira0911

Kofoed. skriver:

Hvos jeg går til termin og tøsen følger kruven, så ender hun op 3200 g og hun er mindre end din pige, så skulle undre mig, hvis hun ender med en vægt på 3 kg.

Ja, Julie begyndte at tabe sig sidst end at tage på, og på scannings halløjet på sygehuset, vil de jo så holde øje med det med lillesøster, for der vil være en risiko for at hun muligvis også tabte sig i stedet for at tage på... 

Skal til scanning igen ca. 14 dage før termin...  Den vægt som de kommer med på sygehuset, tager jeg kun som skøn ligesom ved jordemoderen... 

Anmeld

31. juli 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Ja, Julie begyndte at tabe sig sidst end at tage på, og på scannings halløjet på sygehuset, vil de jo så holde øje med det med lillesøster, for der vil være en risiko for at hun muligvis også tabte sig i stedet for at tage på... 

Skal til scanning igen ca. 14 dage før termin...  Den vægt som de kommer med på sygehuset, tager jeg kun som skøn ligesom ved jordemoderen... 

De er meget mere præsidse, det hedder +/- 10 %, så siger scanningen 3 kg, vejer bebse et sted mellem 2700 og 3300 g, sådan er det jo slet ikke hos jordmoder, der kan det jo svinge med 1 kg.

Fandt man ud af hvorfor Julie tabte sig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.