ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. februar 2008

Sille

Nøj.. jeg er så træt af det her natte-roderi med hende Freja! Altså... har jo været ved lægen... ik noget galt.. men på trods af det vågner hun nærmest på klokkeslet hveaften kl 22 og skriger indtil kl ca 01................. Jeg kan få hende til at holde op hvis jeg afleder hende.. men ikke ved at tage hende op. Kun hvis jeg viser hende noget sjovt legetøj eller tænder lyset.. Jeg er derfor ret sikker på at det er ren hysteri.. hun VIL ikke sove...>( Hun vil heller ikke have mad.. så hun er ikke sulten. Hvordan får jeg hende til at sove..?? Skal jeg køre godnat og sov godt"???????????? Hun ligger jo så og skriger i måske to timer.. er det ok...?? Jeg syns ikke.. men hun skriger jo også når jeg går rundt med hende.. Og syns ik jeg skal opfinde dårlige vaner som at sætte hende foran tv, eller give hende legetøj... hun holder jo så op med at græde.. men hun skal jo sove...ikke lege.. hvad gør i andre? -sille....træt træt træt:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2008

ivfmarie

jeg har jo absolut ingen rygrad når det kommer til at tage kamen op om natten. Hvis Malte kørte et sådan stunt med mig, ville jeg finde den løsning der hurtigst kunne få MIG tilbage i seng. Jeg tror jeg ville prøve at "hoppe" ham i søvn på bolden - har I prøvet det? Det er den løsning der virker HVER gang her når helvede er løs. Og for min egen skyld har jeg også tit haft tændt tv'et mens det står på - så kan man da få lidt underholdning der midt om natten. Og jeg syns altså at flimmer-lyset beroliger skrigeungen lidt. Sikke et råd herfra-- det var jo netop de ting du IKKE ville... hmmmm, så er jeg blank. Har du læst på sovecoach? Jeg håber I finder en løsning - for det der er sgu da til at blive sindsyg af! Knus og medfølelse fra Marie, der kun har været oppe ved hendes skrigeunge 5-6 gange i nat!

Anmeld

28. februar 2008

Tikki

Halløj...jeg har lige i går været til et foredrag om børn og søvn med sundhedsplejerske og Ph. D. i sundhedsvidenskab Else Guldager. Lige det du skriver, fortalte hun om - at når de begynder at kravle og lærer at bruge kroppen mere, så bliver de fleste mere urolige om natten. de skal bearbejde de nye indtryk og fornemmelser af kroppen, hvilken for nogen, kan virke meget overvældende - det skulle gerne gå over igen.
Ligeledes sagde hun også, at "godnat og sov godt" var det væreste man kunne gøre - et barn skal absolut max ligge og skrige alene i 5 minutter...brok er ok, men græder/skriger barnet skal man trøste det, var hendes mening. Hun fortalte, at der er lavet flere undersøgelser, hvor man har sammenlignet engelske børn med danske. Man fandt ud af, at de engelske børn ikke blev trøstet så meget som de danske, hvilket gjorde at de engelske børn græder mere end de danske. Dét der er interessant her er så, at de danske børn også græder mindre end de engelske børn, når de bliver større. Så trøst trøst trøst, sagde hun ;)

Nå, men ellers var hendes fif at give dem godt med mad hen over dagen, finde ud af hvad der virker for at alle kan få søvnen...for en mor, der ikke sover, giver barn, der ikke sover og en sur far, der ikke helt forstår, hvorfor mor ikke også har overskud til ham 8D. Hun sagde også, man skulle kigge på hvad der skete lige i det tidsrum, hvor barnet vågner: bliver der f.esk stille, fordi I går i seng?..det sker nemlig her at hun vågner, når vi går i seng fordi fjernsynet bliver slukket og alt bliver stille. Før var hun lysvågen, men vi gav hende dynen på og gav hende sutten uden at tale til hende eller tage hende op og så lærte hun det hen af vejen.
Jeg tror simpelthen, du må tage nogle dage, hvor du ikke tænder lyset eller giver hende legetøj, men signalerer ved at lave det rigtigt kedeligt, at det er nat stadigvæk. Det kan være din datter er kommet ind i en rytme, der hedder at hun skal vågne kl. 22 og skrige til 01...altså at det er en vane og ikke fordi, der faktisk er noget galt. Vi havde problemet med at når sutten faldt ud, så vågnede lillepigen...det blev hver time gennem natten og jeg var ved at blive helt skør. Så vi fjernede sutten - det krævede ca. 3 nætter for hende at finde ud af at skulle sove på en ny måde og nu sover hun rigtigt godt (får en dog sutten en gang i mellem, men har den på en helt ny måde end før). Så måske skal du holde ved og beslutte dig for at det også er nat kl. 22 til 01 og det må hun så forstå ved at det er møgkedeligt, intet lys eller legetøj - det bliver nok lidt hårdt men tror hun forstår i løbet af nogle nætter. Hårdt når det står på, men det er bare SÅ fedt, når man så får resultatet.

Hold da op en smørre - håber du kunne bruge bare lidt af det :D

/Jeanette

Anmeld

28. februar 2008

Tikki

Tænkte lige at du måske skulle få manden til at tage lillepigen en nat, så du lige får tanket op søvnmæssigt til at køre på med projekt:" sov mellem 22 og 01"......det hjælper en hel del, synes jeg, så man kan klare det lidt nemmere ;)

Anmeld

28. februar 2008

Monica

Hej Trætte Sille...:'( Jeg har haft held med, at bryde en dårlig rytme, med fx at putte ham et "fremmed" sted. Altså på besøg hor farmor og farfar og han bliver lagt til at sove i barnevognen. Han bliver så hevet op når vi kommer hjem, og bliver puttet i sin egen seng ( vågner max 5-10 min) På den måde er rytmen MÅSKE brudt...(?) Held og lykke med det... Og lad os endelig høre hvordan det forløber.. Monica

Anmeld

28. februar 2008

Sille

1000 tak jeanette.. det kan du tro jeg ku bruge..

Da i vendte din datter af med sutten lod i hende så græde og stod derinde og holdt på hende????

mht . godnat og sov godt ville jeg heler ikke køre med de intervaller i bogen, de er aaaaaaaalt for lange syns jeg.. men havde tænkt mig at bruge princippet med at gå ind og sige godnat og gå igen.. lade hende ligge måske to minutter imellem...

For hvis jeg ikke skal tænde lys osv så græder hun jo... og så bliver jeg vel nødt til at gøre sådan????

tak for dit svar..
-sille

Anmeld

28. februar 2008

Loggidut

kan hun være tørstig ?

jeg syntes tit det er det jeg mærker på Tif efter alt det fast føde er kommet til....måske en slurk vand i en flaske...eller endnu bedre, en slurk kamillethe...det skulle jo vist gerne berolige?

knus fra sloggi...som håber det kan hjælpe...guuuud jeg kan godt huske hvor slemt det kan være...øv

Anmeld

28. februar 2008

Tikki

Da hun skulle af med sutten, så lagde jeg hende som hun plejer (synger en sang, kysser godnat og går ud). Så var der ca. 10 minutter med brok og så startede det helt vilde skrigeri. Jeg gik derind og prøvede først at trøste hende i sengen i ca. 5-7 minutter. Hun var helt oppe i det røde felt, så jeg tog hende op og tøstede hende - gik lidt rundt i værelset uden lys eller andet. Sagde: shyyyy stille og roligt. Når hun var faldet til ro, lagde jeg hende ned i sengen igen og puttede hende med klud (som hun absolut ikke vil have) og dynen, sagde igen godnat og gik ud....og så startede det hele forfra :P. Det skete at hun begyndte at græde igen, når hun blev lagt i sengen, men så prøvede jeg at sige shyyy igen og trøste hende i sengen helt rolig, hvilket hun efter noget tid accepterede og stoppede med hendes voldsomme hyleri/skrigeri (hun har nærmest fråde om munden, så gal kan hun blive). Når jeg trøster, sidder jeg ved siden af sengen og lægger en hånd på hendes bryst og siger: shyyyy....også selvom jeg ikke kan høre mig selv for hyleri. Jeg tror, jeg sad i 7-10 minutter sådan den første aften. Tilsidst faldt hun i søvn. Jeg tænker, så længe man er der, så viser man jo man kan rumme hendes gråd og at man ikke forlader hende og at hun derfor trygt kan falde i søvn. Hvis hun ikke græder går jeg ud og lader hende selv prøve at falde i søvn. Sådan var det i ca 3 dage og det blev lettere og lettere for hver dag. Når jeg lægger hende og når hun vågner om natten, så går jeg ind og putter hende med dynen (evt. giver sutten, hvis den er helt gal) og så sover hun faktisk videre nu hurtigt. Normalt sover hun igennem nu. Hun skal stadig have hjælp til at falde i søvn om aftenen, når hun lægges - der lægger jeg en hånd på brystet og en hånd på hendes ben som sparker og sparker og roder rundt. Det hjælper - og så ingen øjenkontakt. Virkelig signalere at det er nat og dagen er slut med hele kropssproget - jeg er bare SÅ kedelig :D

Ja, jeg tænker du kan starte med at være hos hende, mens hun græder til hun lærer at man sover også mellem 22 og 01 og når hun så har lært det, så kan du gå ud og ind til hende, til hun sover igen? Det kan også være at du slet ikke når til at skulle gå ind og ud, fordi hun hurtigt fanger, at hun skal sove....

Nå, så ævlede jeg lidt igen 8D......håber det kunne bruges :P

/Jeanette, der har en pms-baby i dag, så må hellere gå en tur i det gode vejr (C)

Anmeld

28. februar 2008

Sille

taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaark igen jeanette.. du er super:)

vil prøve i aften... manden er hjemme de næste dage så vi n hjælpes ad.. skønt...

-sille

Anmeld

28. februar 2008

Louise mortil4

Jeg har ikke læst den er god nat og sov godt. Men Liv var kommet ind på at hun ikke ville sove om aftenen, det var meget hyggeligere at ligge inde ved mor og kigge end at sove selv om hun var vildt trat. Til vores den store brugte jeg den metode hvor de bliver lagt i seng og begynder de at skrige går jeg ind til dem og finder ud af om der er en grund, lugter til bleen, tilbyder noget at drikke osv, er der ikke noget i vejen, så bliver de puttet igen. Begynder de så at skrige så går jeg ind og giver sutten, putter og går ud begynder de at skrige igen, gentager jeg det ind til de falder til ro og sover. Den brugte jeg så også til liv, det tog første aften 2 timer inden hun gav op, og nøj mor her var trat, for jeg havde jo stået uden for deres dør og været der inde ca 100 gange på de næsten 2 timer det tog men næste aften sov hun med det samme, og gør det endnu 7-9-13. Manden hjalp ikke, hun får hende alligevel bare til at begynde at græde endnu mere, og det så ud til at passe ham meget fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.