Mathilde vil ikke spise, Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. december 2008

Lulle25

Her i det sidste stykke tid har Mathilde kun spist ordenlig morgenmad, til middag får hun nu kun et kvart stk rugbrød og vil så ikke have mere, mellemmåtider som er frugt eller andet let spiser hun, aftensmad spiser hun 2-3 skefulde og vil så ikke have mere.

Det reultere nu i at hun i dag vågnede kl 04.00 og har ikke sovet siden, vi lå i sengen il 5.45 for så at stå op og spise havregrød. Puha det bliver tidligere og tidligere at hun står op og er overbevist om at hun simpelthen er sulten, men hvordan får jeg hende til at spise? nogen forslag til snydetricks?
Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2008

Loggidut

hmmm...den her tid mellem jul og nytår er altså en pest...deres rytme er totalt slået i stykker.

tif ligger og snuer til langt op på formiddagen, og det er jo skønt nok, men jeg ved da også at det bider sig selv når vi skal i gang igen om morgenen.

får hun snold, slik, småting i løbet af dagen?

jeg ved nemlig at herhjemme småæder vi konstant...og der resultere i at vi ikke får spist ordentlig til de rigtig måltider...tiden på aftenmåltiderne kan også svinge herhjemme, fordi vi har rykket så meget på morgenmaden...

hvad med udeture...får hun nok af dem?

der kan jo være mange ting, men hvor er det bare træls det bliver tidligere og tidligere hun står op...jeg håber i finder en god løsning på det.

Anmeld

29. december 2008

Lulle25

Tak for svar.
Synes vi er rigtig gode til at komme ud og lege udenfor med hende, så hun kan få frisk luft og blive sulten. Og vi spiser ikke ret meget andet end det vi plejer i hverdagene (gider nemlig ikke tage mere på end højst nødvendigt i denne graviditet) Og det går jo så ud over manden og ungerne. Onde mor

Så alt i alt har vi selvfølgelig haft mere og se til i julen, men har prøvet at passe sengetider, måltider osv.
Vi må bare prøve os frem.
Tak for hjælpen

Anmeld

29. december 2008

Lise

Det kan også bare være en periode kun skal igennem. Simon har også haft perioder hvor han ikke ville spise noget - men da han var glad, tilpas og legede normalt, gik det mig ikke sådan på. Disse perioder bliver så, for Simons vedkommende, gerne fulgt af en periode hvor han æder og er sulten konstant - og så spiser han dobbelt op af alt, og må ha en rugbrød hvis vi laver mad, da han slet ikke kan holde ventetiden ud...

konklusion: Tror bare det er perioder alle børn går igennem. Nogle gange spiser de - andre gange gør de ikke. Det er skide irriterende når de ikke gør - især hvis de vågner midt om natten og vil ha mad pga. sult. Men mon ikke det snart går over igen.

Giver Loggi ret i at det sagtens kan have noget med juleferien her at gøre. Simon er også helt ude af rytme, og nægter nu rugbrød, men han er heldigvis i vuggestuen idag efter en ferie på 1½ uge.

Anmeld

29. december 2008

Lulle25

Ja I har nok ret i der alligevel sker meget i ferien og børnene derfor får så mange nye indtryk osv.
Da jegkom hjem fra arbejde havde hun feber og var bare rigtig sløj og har øjenbetændelse, så nu har vi været et smut ved lægevagten, så mon ikke det var det der var under opsejling i nat. Håber på en bedre nat denne nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.