Andre der føler deres liv bliver afgjort på lørdag?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Maise86

Bondefruen skriver:

Syntes også det er imponerende sent mht. svar når man har børn, eks. her hvor jeg bor er der bare mega meget pladsmangel i DP, men var heldig at der var en der li havde to pladser, de sku dog begge ha startet på Mandag, så jeg havde en mdr at køre dem begge ind i, men det var der desværre ik plads til, så mormor træder til og hjælper med at køre Hjalte ind hvis jeg kommer ind, hvilket jeg håber så meget på, men tror heller ikke håbe for meget.

Og hvis jeg så er kommet ind, så håber jeg endnu engang det er med start til September og ikke først til Februar.

Ja det er vildt sent! Også hvis man har et job man skal nå at sige op eller lignende!

Mine unger går i en privat institution, s jeg har fået lov til at Oliver kan starte 1. august hvis jeg kommer ind, og hvis jeg ikke gør så venter han til min barsel slutter. Det er rigtig rart! Så de ved først på mandag om han starter samme dag

Dejligt med nogle bedsteforældre der kan træde til og hjælpe, og hvor er det dejligt for dig, og nemmere at drengene kan gå samme sted!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

ekzunz

Maise86 skriver:

Jeg har også søgt socialrådgiveren bare i Hillerød. Er virkelig på bar bund om jeg er kommet ind, for det er første gang den starter op i HIllerød - så har ikke engang nogen ide om tidligere adgangskvotient!

Det var da fornuftigt at bruge tiden på unger

Jeg har siden gym arbejdet og "fordrevet" tiden med et arbejde som jeg har været glad for men hele tiden vidst at det ikke var det jeg skulle resten af mit liv. Har også hele tiden vidst at jeg ville have en uddannelse - men har bare ikke vidst hvad jeg ville - men NU ved jeg det og NU VIL jeg det NU

Socialrådgiveruddannelsen har bare at være klar til os 

Kunne være sjovt at "følges"

Jeg har også søgt ind på Socialrådgiveruddannelsen i Hillerød  - og i Roskilde. Sidste år kom alle ind i Roskilde, så jeg regner jo med at komme ind - det er bare et spørgsmål om hvor Men jeg håber på Hillerød - det er meget tættere på og meget nemmere!

Jeg har søgt ind via kvote2 - hvad med dig???

Anmeld

28. juli 2011

Maise86

Znuzke skriver:

Jeg har også søgt ind på Socialrådgiveruddannelsen i Hillerød  - og i Roskilde. Sidste år kom alle ind i Roskilde, så jeg regner jo med at komme ind - det er bare et spørgsmål om hvor Men jeg håber på Hillerød - det er meget tættere på og meget nemmere!

Jeg har søgt ind via kvote2 - hvad med dig???

Ej hvor spændende, så kan det være vi bliver studiekammerater!Jeg har søgt både på kvite 1&2, da mit snit fra gymnasiet kun er 7,7, så tænkte jeg at det måske var en fordel også at søge på kvote 2. Hvor bor du henne af? Åh håber alle bliver optaget i Hillerød - er SÅ spændt!

Anmeld

28. juli 2011

Hvem?

Maise86 skriver:

Ja det er vildt sent! Også hvis man har et job man skal nå at sige op eller lignende!

Mine unger går i en privat institution, s jeg har fået lov til at Oliver kan starte 1. august hvis jeg kommer ind, og hvis jeg ikke gør så venter han til min barsel slutter. Det er rigtig rart! Så de ved først på mandag om han starter samme dag

Dejligt med nogle bedsteforældre der kan træde til og hjælpe, og hvor er det dejligt for dig, og nemmere at drengene kan gå samme sted!

Åh det var da dejligt, mht pasning - jeg ville egentlig godt holde den mindste hjemme lidt længere hvis jeg ikke kommer ind, men på den anden side vil jeg heller ikke sige nej til pladsen da de jo er kommet samme sted hen, hvilket er et under her i kommunen, så uanset hvad så kommer de afsted her d.01 August og 1. September.....

Anmeld

28. juli 2011

ekzunz

Maise86 skriver:

Ej hvor spændende, så kan det være vi bliver studiekammerater!Jeg har søgt både på kvite 1&2, da mit snit fra gymnasiet kun er 7,7, så tænkte jeg at det måske var en fordel også at søge på kvote 2. Hvor bor du henne af? Åh håber alle bliver optaget i Hillerød - er SÅ spændt!

Jeg bor i Skævinge. Hvad med dig??? Mit snit er heller ikke noget at prale af, så jeg har kun søgt via kvote 2. Jeg talte med en rigtig sød studievejleder fra Roskilde, og hun anbefalede kvote 2

Der har bare været vildt mange ansøgere til Hillerød, så jeg bliver overlykkelig hvis det lykkes mig at komme ind

Anmeld

29. juli 2011

Maise86

Znuzke skriver:

Jeg bor i Skævinge. Hvad med dig??? Mit snit er heller ikke noget at prale af, så jeg har kun søgt via kvote 2. Jeg talte med en rigtig sød studievejleder fra Roskilde, og hun anbefalede kvote 2

Der har bare været vildt mange ansøgere til Hillerød, så jeg bliver overlykkelig hvis det lykkes mig at komme ind

Åh hvor ved du fra at der har været mange ansøgere i Hillerød? Jeg ved at de ved på skolen idag hvem der er kommet ind og at man kan ringe derop og høre, men det tror jeg nu alligevel ikke jeg tør Jeg kommer oppe fra gilleleje, så har kun søgt hillerøf.

Anmeld

29. juli 2011

Maise86

Bondefruen skriver:

Åh det var da dejligt, mht pasning - jeg ville egentlig godt holde den mindste hjemme lidt længere hvis jeg ikke kommer ind, men på den anden side vil jeg heller ikke sige nej til pladsen da de jo er kommet samme sted hen, hvilket er et under her i kommunen, så uanset hvad så kommer de afsted her d.01 August og 1. September.....

Hvornår er det din mindste er fra?

Anmeld

29. juli 2011

ekzunz

Maise86 skriver:

Åh hvor ved du fra at der har været mange ansøgere i Hillerød? Jeg ved at de ved på skolen idag hvem der er kommet ind og at man kan ringe derop og høre, men det tror jeg nu alligevel ikke jeg tør Jeg kommer oppe fra gilleleje, så har kun søgt hillerøf.

Det stod i Hillerødposten at de havde modtaget ret mange ansøgere til kvote 2 - 194 ansøgere, hvoraf de 46 var 1. prioritetsansøgninger. Og de opretter et hold i aug. og igen i februar - hver med 35  elever, hhv. 50% fra kvote 1 og 2.....så med ialt 35 pladser på kvote 2 og 46 1. prioritetsansøgninger, så burde det da være muligt....

Anmeld

29. juli 2011

Lunae

Jeg venter også svar - puha, det er spændende! Men jeg er igang med en selvudviklingsproces og har besluttet mig for, at min skæbne er forudbestemt og hvis jeg ikke kommer ind, så er der en højere mening med det

Anmeld

29. juli 2011

mn

Maise86 skriver:

... Ja okay måske lidt groft sagt men sådan føles det for mig

Jesus hvor kan jeg ikke vente på at posten kommer med svaret på om jeg er optaget på min drømmeuddannelse eller ej...!

Så meget afhænger af det svar! Hvis jeg kommer ind skal min søn allerede starte i vuggestue på MANDAG, jeg skal ikke tilbage på mit job, vores økonomi bliver anderledes og ja skal til at bruge hovedet på en hel anden måde!! Åhhh  for at jeg kommer ind!

Andre som føler deres skæbne bliver afgjort med posten på lørdag?!

(PS: Hvis der er nogen der ved om man på nogen måder kan få svar FØR på lørdag om hvordan optaget er på en given uddannelse eller om man er kommet ind - så UD med sproget )

jeg synes faktisk glæden er gået af, for jeg blev forhåndsgodkendt allerede i starten af juni, så er da lidt misundelig på at du får glæden over det men du kan vel se på de gamle kvoter, hvis dit gennemsnit er over det er der jo en god sandsynlighed for at være kommet ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.