sex efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej damer

Hvis nu det værst tænkelige skulle ske og jeg ender i et kejsersnit, så kom manden og jeg lige til at sidde og snakke om hvordan det er med sex efter et kejsersnit?

Er det som ved en am fødsel?

Mvh Ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Miss T

Du må vel gerne dyrke sex, hvis i beskytter jer, du har jo trods alt et åbent sår der ikke skal blive betændt. Jeg har fået to og har ikke lige haft lyst eller overskud alligevel lige efter, men jeg kan ikke se at der skulle være problemer i det hvis bruger kondom.

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Du må vel gerne dyrke sex, hvis i beskytter jer, du har jo trods alt et åbent sår der ikke skal blive betændt. Jeg har fået to og har ikke lige haft lyst eller overskud alligevel lige efter, men jeg kan ikke se at der skulle være problemer i det hvis bruger kondom.

Var jo netop det med at være åben, om man er åben på samme måde for neden når det er sket ved kejsersnit?

De to andre gange har jeg meget hurtig haft lyst til sex efter fødslen....

Denne skal jeg sættes i gang, og ved jo det kan ende i kejsersnit og derfor fandt snakken på det....

Anmeld

28. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

Var jo netop det med at være åben, om man er åben på samme måde for neden når det er sket ved kejsersnit?

Denne skal jeg sættes i gang, og ved jo det kan ende i kejsersnit og derfor fandt snakken på det....

Jeg ved godt at det ikke er trådens emne overhovedet, men ville bare lige fortælle dig, hvis du ikke ved det, at en ny stor undersøgelse har vist at der ikke er større risiko for at det ender i kejsersnit hvis man bliver sat i gang end ellers. Bare hvis du var nervøs for det

Anmeld

28. juli 2011

Lusi

Jeg har ik haft problemer med det.. Første gang gik der kun 5 dage, før vi havde sex.. Vi var selvfølgelig forsigtige, men det var GODT var nærmest som første gang.. Men var jo nok fordi man var lidt nervøs, for der burde jo rigtig være nogle ændring "dernede" efter et kejsersnit.. Og her efter 2. Ks gik der nok to uger før vi var sammen, så der var arret vokset fint sammen og slet ingen problemer..

Anmeld

28. juli 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hej damer

Hvis nu det værst tænkelige skulle ske og jeg ender i et kejsersnit, så kom manden og jeg lige til at sidde og snakke om hvordan det er med sex efter et kejsersnit?

Mvh Ano

Du må intet 3 mdr efter, du må bære dit barn og alt der matcher vægten. Utroligt besværligt. Sådan er det også med sex, men det ikke fordi man går og får det vilde lyst med hæfteklammer i maveskindet

Anmeld

28. juli 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej damer

Mvh Ano

det er faktisk ikke det samme... ved alm fødsel kan det gå længere tid da man har født ad skeden og kan evt have nogle bristninger... og der anbefales der min 8 uger...

men ved KS. kan der gå kortere tid, når man er holdt op med at bløde kan man have sex igen, dog med kondom, for at undgå infektion i livmoderen der hvor moderkagen sad fast derinde. det kan være det ikke er helet endnu..  

Anmeld

28. juli 2011

Isabella_mor

Jonatansmor skriver:

Du må intet 3 mdr efter, du må bære dit barn og alt der matcher vægten. Utroligt besværligt. Sådan er det også med sex, men det ikke fordi man går og får det vilde lyst med hæfteklammer i maveskindet

jeg havde ikke hæfteklammer... jeg blev syet og så fik jeg strips på.. 

og jeg måtte gerne dyrke sex inden de 8 uger... 

Anmeld

28. juli 2011

Miss T

Anonym skriver:

Du er ikke åben i selve skeden, men i trussekanten har du et sår, som der godt kan gå infektion i også selvom at det ikke sidder helt nederst.

Anmeld

28. juli 2011

Jonatansmor

isabellamor skriver:

jeg havde ikke hæfteklammer... jeg blev syet og så fik jeg strips på.. 

og jeg måtte gerne dyrke sex inden de 8 uger... 

Heldige dig, måtte du så også vaske gulv?

Jeg sneg mig til det, en enkelt gang, kunne bare ikke holde ud ikke at lige fixe lidt hjem

Alle læger og sygeplejerske så ud som om jeg var vanvittig da jeg spurgte ind til hvor meget jeg måtte, absolut ingenting - 3 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.