Friskpresset juice...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.201 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. december 2008

Monica

Hej

Jeg har fået en Phillips Juice presser i julegave og vi har brugt den hver dag siden. Det smager bare SÅ godt... Mit spørgsmål er bare om det er lidt for skrapt til Gustav? Kunne se da jeg skiftede ham igår at der var appelsin krummer i afføringen... Her til morgen fil vi appelsin/gulerod juice... Og han vil meget gerne drikke det, lige meget hvilken slags vi har lavet (har ikke helt lavet så mange forskellige endnu) Lige så snart maskinen er i gang skal han op på bordet og sidder og venter med sin kop...

Æbler og appelsin er jo Syre frugter... og vi har alle bedst af mad der er er basisk... Hmm... Ikke nemt at leve sundt...

Tænker jeg for meget???

Moni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2008

Lene76

der er mange unger der ik helt kan tåle så mange citrusfrugter.... men et enkelt glas betyder ik det vilde tror jeg.....

det med basisk og syre mad det har jeg desværre ik den store viden om..... men det lyder meget rigtigt.

herhjemme spiser vi meget frugt og grønt... men om det er syre el hva det går jeg ik op i.....

Glædelig jul og go fornøjelæse med at lave nogle lækkere juice

Knus Lene

Anmeld

28. december 2008

Nadi

Ellers kunne du måske blande hans juice op med vand, så er det jo ikke så stærk som hvis det er lige fra presseren.

Det tror jeg at jeg ville gøre, for kunne godt forestille mig at det smager LÆKKERT!!!

Anmeld

29. december 2008

bette

nu ved jeg ik hvordan det smager.. men kunne du ik bare lave gulerods saft til ham og så engang imellem lade ham få noget med æble og sådan?

Anmeld

29. december 2008

LouiseViola

Vi har også en juicepresser, og fortynder altid juicen med vand. Det har både noget at gøre med syren i maven og også fordi sådan noget frugtsyrer er hårdt ved bisserne

Anmeld

29. december 2008

Helle30

Jeg har en frugtpresser til min Kenwoodmaskine (køkkenguden, som jeg kalder den) men jeg har ikke prøvet at lave juice med den endnu.
Du kan jo bedst selv vurdere, hvordan Gustavs mave reagerer på den friske juice, men umiddelbart ville jeg også prøve at presse nogle minde syreholdige frugter - måske noget melon?
Sofie skal ihvertfald ikke have så meget juice - frisk eller karton. Her i juledagene har der været æble og appelsinjuice på morgenbordet, og så har hun fået lidt. Det har givet hende en røv, der er så øm og rød som vi kun har set én gang før - nemlig dengang hun havde spist ananas fra en salatbar.
Jeg ved ikke så meget om syre/basemad, men alene det at noget frugt kan være så skrap ved huden, når det skal ud igen, er lidt vildt synes jeg.

- Helle

Anmeld

29. december 2008

Helle30

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/tilberedningsmetode-2.php?id=108

Jeg fandt lige en flok opskrifter på siden herover. Nogle af dem ser lidt alternative ud efter min smag, men derfor kan det jo godt være, du kan bruge dem.
Flere af opskrifterne anvender agurk. Det kunne jeg egentlig godt se noget lækkert i - bare drikken er iskold.

- Helle

Anmeld

29. december 2008

Monica

Til min vidunder maskine fulgte der også en DVD med med en masse opskrifer og der var også mange med mange grønsager i - specielt til børn, Og hvis man putter et lille stykke rå rødbede i (som er ret sundt) så får det en super flot farve... Men Helle, der er også nogle gode opskrifter i det link. Men efter jeg har skrevet indlæget har jeg fortyndet hans med vand. Men vil bestemt bruge noget agurk til ham. Igår lavede vi en med æble, agurk og lidt selleri... Og det smaget faktisk meget godt...

Tak for alle jeres svar...

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.