Hjælp til pletter fra mos søges!?!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Kit

Nu er vi i gang med måltid nr. 2, hvilket består af kartoffelmos med diverse grøntsager. Alberte er indtil videre mest vild med de "grønne udgaver", altså med broccoli eller ærter. Men hold da magle, hvor det farver diverse stofbleer og vaskeklude, der bliver brugt ved måltidet, da alt mos ikke ender i munden

De bliver vasket ved 60 eller 95 grader afhængigt af, hvad de vaskes sammen med, men der er stadig pletter efter vask.

Der kommer noget biotex pletfjerner pulver i sammen med vaskepulveret.

Gode råd søges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

CA

Jeg pletrenser kun vores tøj efter madning. Vaskekludene må se ud som de gør, men stofbleerne har jeg farvet blå med maskinfarve. Tror det er noget af et projekt at komme af med alle de pletter! Og på blå ses de ikke

Anmeld

28. juli 2011

Kit

Carina87 skriver:

stofbleerne har jeg farvet blå med maskinfarve. 

Er det lige til eller hvordan? Jeg har aldrig prøvet det før.

Har efterhånden opgivet vaskekludene, men havde et lille håb

Anmeld

28. juli 2011

CA

Kit skriver:

Er det lige til eller hvordan? Jeg har aldrig prøvet det før.

Har efterhånden opgivet vaskekludene, men havde et lille håb

Du køber farven i matas og så køber du en pakke fint salt i en valgfri butik

Der står på kassen hvordan man gør, men kan lige hurtigt forklare: Farve, salt og tøj skal i maskinen, vaskes på 60 grader, vaskes igen nu med vaskepulver og bagefter skal maskinen køre en tom omgang og lige tørres over med en klud. Det er ret enkelt og nemt, da maskinen gør det hele for dig 

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Hmm.. måske skulle jeg gøre mig selv den tjeneste at lave en stak mørkeblå stofbleer INDEN vi begynder projekt grød... 

Anmeld

28. juli 2011

Kit

Tak

Anmeld

28. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Du køber farven i matas og så køber du en pakke fint salt i en valgfri butik

Der står på kassen hvordan man gør, men kan lige hurtigt forklare: Farve, salt og tøj skal i maskinen, vaskes på 60 grader, vaskes igen nu med vaskepulver og bagefter skal maskinen køre en tom omgang og lige tørres over med en klud. Det er ret enkelt og nemt, da maskinen gør det hele for dig 

Hvor rent bliver det næste tøj der skal vaskes så? Vores stofbleer er nemlig ved at have en meget mystisk grågrøn farve, så jeg havde overvejet at farve dem, men var ikke sikker på at jeg turde når vi nu har fælles vask i hele opgangen. Det er jo ikke sikkert at alle er lige vilde med blå

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Hvor rent bliver det næste tøj der skal vaskes så? Vores stofbleer er nemlig ved at have en meget mystisk grågrøn farve, så jeg havde overvejet at farve dem, men var ikke sikker på at jeg turde når vi nu har fælles vask i hele opgangen. Det er jo ikke sikkert at alle er lige vilde med blå

Haha det kunne ellers være godt hvis gamle Fru Larsen kommer med sin kogevask lige bagefter...

Men ellers må du smutte omkring Kolding (det er jo ikke langt for at vaske vel? ) så stiller jeg gerne både vaskemaskine og kanelsnegle til rådighed!

Anne, hvis stofbleer bare er grålige... 

Anmeld

28. juli 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Haha det kunne ellers være godt hvis gamle Fru Larsen kommer med sin kogevask lige bagefter...

Men ellers må du smutte omkring Kolding (det er jo ikke langt for at vaske vel? ) så stiller jeg gerne både vaskemaskine og kanelsnegle til rådighed!

Anne, hvis stofbleer bare er grålige... 

Uh, det var ellers noget af et tilbud! Bare vent, en dag står jeg og banker på din dør med sørgelige stofbleer under den ene arm og tænderskærende baby under den anden!

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Uh, det var ellers noget af et tilbud! Bare vent, en dag står jeg og banker på din dør med sørgelige stofbleer under den ene arm og tænderskærende baby under den anden!

Det vil jeg glæde mig til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.