jer med børn, der blir passet ude...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.014 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. december 2008

eliasogmor

elias er jo startet i dp..for en lille mdr tid siden..og har jo sin første ferie nu...før han startede i dp, kunne han sagtens underholde sig selv..mens jeg f.eks tjekkede mail, eller vaskede op osv..men nu vil han være oppe hele tiden...og kun være på værelset hvis jeg er der...ej nogen gange er han der lidt selv..de sidste mange dage har han heller ikke ville sove i egen seng....han er dog faldet i søvn deri i aften...jeg syntes det stinker af separationsfasen....hvordan har i håndteret den??? men det kunne også være tænder..der er stadig ikke kommet nogen(elias er 11 mdr)..????

louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2008

Kvindemin

Jeg tror bare det er en periode, kender det godt.
Det kan da indimellem være hårdt. Men tror bare det er vigtigt at give ham alt de støtte og tryghed han har brug for, så skal det da nok lige så stile gå i sig selv igen.

Tror ikke lige at det med han ikke vil være alene, har noget med tænderne at gøre. Men hvad ved jeg ?

Anmeld

27. december 2008

eliasogmor

Chritinap skriver:

Jeg tror bare det er en periode, kender det godt.
Det kan da indimellem være hårdt. Men tror bare det er vigtigt at give ham alt de støtte og tryghed han har brug for, så skal det da nok lige så stile gå i sig selv igen.

Tror ikke lige at det med han ikke vil være alene, har noget med tænderne at gøre. Men hvad ved jeg ?

ved godt det er enperiode..men hva gjorde du..tog du hende op hele tiden...???

Anmeld

27. december 2008

Honningblomst

Fyld på, fyld på, fyld på...han mangler jo en masse kontakt til dig, når I nu ses så meget mindre og mon ikke han også har brug for at mærke du er der, når du er der...sørg for at han altid kan være tæt ved dig og der hvor du er.
Det er mit råd...han vil jo bare dig...
Og det går over en dag, så er mor ikke mere den vigtige...
Knus Eva..

Anmeld

27. december 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Fyld på, fyld på, fyld på...han mangler jo en masse kontakt til dig, når I nu ses så meget mindre og mon ikke han også har brug for at mærke du er der, når du er der...sørg for at han altid kan være tæt ved dig og der hvor du er.
Det er mit råd...han vil jo bare dig...
Og det går over en dag, så er mor ikke mere den vigtige...
Knus Eva..

tror ikke det er det...for det er først nu hvor han er hjemme hele tiden, han reagere sådan..der var ingen problemer da han var i dp...men vi snakker om en dreng der i dag skreg og kastede sig bagover hver evig eneste gang jeg satte ham ned....så har hygget med ham hele dagen......

Anmeld

27. december 2008

fam.4xc

eliasogmor skriver:

elias er jo startet i dp..for en lille mdr tid siden..og har jo sin første ferie nu...før han startede i dp, kunne han sagtens underholde sig selv..mens jeg f.eks tjekkede mail, eller vaskede op osv..men nu vil han være oppe hele tiden...og kun være på værelset hvis jeg er der...ej nogen gange er han der lidt selv..de sidste mange dage har han heller ikke ville sove i egen seng....han er dog faldet i søvn deri i aften...jeg syntes det stinker af separationsfasen....hvordan har i håndteret den??? men det kunne også være tænder..der er stadig ikke kommet nogen(elias er 11 mdr)..????

louise

vi var igennem samme periode med Catrine for 2 små måneder siden... og der var hun endnu ik startet i vugger... tror det er et af deres tigerspring.. og frustrationen over at de virkelig gerne vil noget de ik kan.. som feks at gå efter os når vi forlader et rum... det har ihvertfald hjulpet milevidt efter Catrine er begyndt at gå... men ja ellers tog vi hende op og havde hende med i alt vi foretog os, selvom det var noget træls indimellem... ej altså indimellem fik hun altså også lov til at brække sig noget før vi tog hende op

Men helt klart kan vi mærke forskel på hende nu hvor hun går end før hvor hun var frustreret over hun gerne ville men ik kunne og det samme hører vi vuggeren sige nu...

Faktisk er der mange børn der har en periode hvor de er ret kede/utilfredse lige før de går...

Anmeld

27. december 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

tror ikke det er det...for det er først nu hvor han er hjemme hele tiden, han reagere sådan..der var ingen problemer da han var i dp...men vi snakker om en dreng der i dag skreg og kastede sig bagover hver evig eneste gang jeg satte ham ned....så har hygget med ham hele dagen......

Jamen, hvad skal han elers gøre for at sige det er det han vil...og lige meget hvad grunden er, så fortæller han klart hvad han har brug for...kunne jo også være efter nogle hæftige dage med besøg hjemme som ude osv...
Men hvad grunden end er, så hver der for ham og giv ham alt det han har brug for.
Prøv evt at lægge dig på gulvet på et tæppe med ham...lad ham være på og tæt på dig så længe han ønsker...måske han så selv vælger at gå når han har fået nok...

Anmeld

27. december 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Jamen, hvad skal han elers gøre for at sige det er det han vil...og lige meget hvad grunden er, så fortæller han klart hvad han har brug for...kunne jo også være efter nogle hæftige dage med besøg hjemme som ude osv...
Men hvad grunden end er, så hver der for ham og giv ham alt det han har brug for.
Prøv evt at lægge dig på gulvet på et tæppe med ham...lad ham være på og tæt på dig så længe han ønsker...måske han så selv vælger at gå når han har fået nok...

det har vi skam gjort hele dagen.......

Anmeld

27. december 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

det har vi skam gjort hele dagen.......

Lyder dejligt...så tror jeg faktisk ikke der er andet at gøre..end bare at være der for ham...

Anmeld

27. december 2008

BellaT

Nu har jeg jo ikke et udepasset barn, men kommer lige med nogle muligheder alligevel. Phillip har tit og ofte opført sig sådan der. Men kun i perioder af gangen.
Jeg tror det kan være en forsinket separationsfase der kommer nu. Den har han jo ikke rigtig været i endnu, har han?
Det kan også skyldes et tigerspring. Tjekker lige min "bibel" om lidt.
Det kan også være pga at der er sket så meget i den sidste tid. Hans nye rutine med dagpleje er stoppet for en tid og I har været på landet i nogle dage osv.
Jeg vil også sige at du bare skal give ham al den tryghed han har brug for lige nu. Men det gør du jo også. Det er hårdt så længe det står på, men det er kun en fase. Heldigvis.

Så nu har jeg tjekket. Der er lige præcis et tigerspring fra 51 uger gammel til 55 uger gammel... Sååååeee, nu er han ved at lære noget nyt. Spændende hvad han kan når han er kommet igennem tigerspringet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.