hun kan kravle ud af tremmesengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

miinimeal

har du prøvet at sige til hende, at den der sover først får en slikkepind eller en pakke rusiner, eller frugt eller andet hvad du hrr lyst til at give hende(: imorgen,

det hjalp HVER´gang på mig da jeg var lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

alberts mor<3 skriver:

har du prøvet at sige til hende, at den der sover først får en slikkepind eller en pakke rusiner, eller frugt eller andet hvad du hrr lyst til at give hende(: imorgen,

det hjalp HVER´gang på mig da jeg var lille

det hjælper ikke på hende. hun vil hellere ha sådan noget om aftenen inden hun skal i seng hvis det endelig er. og hun skal ikk ha noget lige inden sengetid for så gemmer hun det i munden og hun skal ikk sove med mad i munden.

fik hende til at sove igår efter hun vvar oppe 2 timer mere end hun plejere og fik en godnathistorie mens der var slukktet lys så sov hun med det samme næsten.

Anmeld

28. juli 2011

miinimeal

NNM skriver:

det hjælper ikke på hende. hun vil hellere ha sådan noget om aftenen inden hun skal i seng hvis det endelig er. og hun skal ikk ha noget lige inden sengetid for så gemmer hun det i munden og hun skal ikk sove med mad i munden.

fik hende til at sove igår efter hun vvar oppe 2 timer mere end hun plejere og fik en godnathistorie mens der var slukktet lys så sov hun med det samme næsten.

okay børn er forskellige(;

men det er med at prøve sig lidt frem(;

Anmeld

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

alberts mor<3 skriver:

okay børn er forskellige(;

men det er med at prøve sig lidt frem(;

ja nemlig. der er ikk andet for. vi skal jo nok finde ud af noget der kan hjælpe. ellers må hun jo komme lidt senere i seng og jeg må jo bare læse en lang lang historie for hende.

Anmeld

28. juli 2011

miinimeal

NNM skriver:

ja nemlig. der er ikk andet for. vi skal jo nok finde ud af noget der kan hjælpe. ellers må hun jo komme lidt senere i seng og jeg må jo bare læse en lang lang historie for hende.

det jo det, man finder ud af hvad der virker bedst på ens barn

Anmeld

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

alberts mor<3 skriver:

det jo det, man finder ud af hvad der virker bedst på ens barn

ja nemlig.

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

For mig har det aldrig været noget problem, at putte godnat med de to store piger. Faste aftenritualer inden putning virkede. Men så fik jeg nr. 3 med en ny mand. Han tog ungen op og lavede forskellige putningsritualer stort set hver aften og efter humør, med det resultat at ungen blev snotforvirret og utryg.

Det bedste råd jeg kan give er, husk at hvad der end skal være putteritual, så skal I begge gøre det samme. Det kan fx. være:

Puttestart hver aften kl. 19.30 med - bad - nattøj på - børste tænder - sige godnat til far/mor - gå ind og putte med bamse i sengen - læse kort historie - slukke lys. Bliver hun ved med at stå op, så gå ind og læg hende igen uden at sige noget - til sidst vil det være uinteressant at stå op. Det skal være kedeligt - vis hende ikke at du er irriteret, men prøv at være neutral og stille og rolig.

Jeg ville ikke love hende noget imorgen, da jeg ikke mener det hjælper noget dagen før. Det er svært at forholde sig til, at skulle noget i morgen for noget man gør i dag, når man er så lille.

Anmeld

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

BABYPIGEnr4 skriver:

For mig har det aldrig været noget problem, at putte godnat med de to store piger. Faste aftenritualer inden putning virkede. Men så fik jeg nr. 3 med en ny mand. Han tog ungen op og lavede forskellige putningsritualer stort set hver aften og efter humør, med det resultat at ungen blev snotforvirret og utryg.

Det bedste råd jeg kan give er, husk at hvad der end skal være putteritual, så skal I begge gøre det samme. Det kan fx. være:

Puttestart hver aften kl. 19.30 med - bad - nattøj på - børste tænder - sige godnat til far/mor - gå ind og putte med bamse i sengen - læse kort historie - slukke lys. Bliver hun ved med at stå op, så gå ind og læg hende igen uden at sige noget - til sidst vil det være uinteressant at stå op. Det skal være kedeligt - vis hende ikke at du er irriteret, men prøv at være neutral og stille og rolig.

Jeg ville ikke love hende noget imorgen, da jeg ikke mener det hjælper noget dagen før. Det er svært at forholde sig til, at skulle noget i morgen for noget man gør i dag, når man er så lille.

det er også det samme vi gør hver eneste aften med hende. vi siger godnat til far og hvis der er gæster siger vi også godnat til dem. og går vi ud og børster tænder, går ind på værelset og får ren ble på. siger godnat til mig og så lægger jeg hende i hendes seng med en bog og en bamse og putter dynen godt om hende. sætter mig ved siden af og læser en historie siger godnat og sov godt lille skat. slukker lyset og går.

Anmeld

28. juli 2011

Pige2009

de-wett skriver:

bliver ved a lægge hende i seng, sige go nat og gå ud og lukke døren .  Mit bud smukke

Lige præcis. Det handler om at have en god portion tålmodighed

Anmeld

28. juli 2011

NinaNymannMadsen

Baagøe skriver:

Lige præcis. Det handler om at have en god portion tålmodighed

ja tålmodighed det skal man har meget af lige i sådan en situation. og ja kan nok kun blive ved med at putte hende igen og igen og igen indtil hun lige som opgiver og lægger sig til at sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.