Celleforandringer efter keglesnit :( Erfaringer søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Anonym trådstarter

mullesmith2 skriver:

Jeg har selv fået konstateret celleforandringer for 4mdr siden og skal til chek igen her d.25 august. Er ret nervøs for svaret, har nemlig været små øm i underlivet her på det sidste.

Håber det bedste for dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Anonym

Har selv fået lavet 2 keglesnit, og har efterfølgende fået 2 børn, uden lang produktionstid(ca. 3 mdr begge gange). Min livmoderhals, har der ikke været problemer med efterfølgende.

Håber det bedste for dog

Anmeld

27. juli 2011

Mca<3

Jeg fik lavet et kegkesnit for ca 4 år siden   har efterfølgende gennemført en nem og god graviditet og der har ike været celle forandringer siden ,

Anmeld

27. juli 2011

Fenja09

Jeg fik lavet et keglesnit for et par år siden og havde ingen komplikationer efter. Gik til kontrol og der har ingen forandringer været siden. Jeg er nu gravid og har 5 uger til termin, har en god og nem graviditet.

Idag bliver man tjekket ved JM/læge på hospitalet når man skal ind til scanning ved graviditet. De ser om livmoderhalsen har normal længde, da man kan være uheldig at føde før tid, hvis den er for kort. Jeg fik af vide at det er helt nyt at de undersøger for det. Min livmoderhals er som den skal være.

/Fenja

Anmeld

28. juli 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Ved ikke om der er nogen derude der har været det samme igennem som mig.

Fik i 2003 konstateret sidste stadie før kræft og fik et stort keglesnit.

Efterfølgende var der intet.

Gennemgik 2 graviditeter der var yderst komplicerede af dette.

Nu idag er jeg til lægen hvor hun konstatere at jeg har en polyp på livmoderen (præcis det samme som i 2003) og har sendt mig videre med henblik på en vævsprøve. ;(

Polyppen bløder en del, især ved samleje og jeg har samme mærkelige ømhed/ ubehag i underlivet

Nogen med erfaringer derude??

Jeg har fået foretaget 2 keglesnit med et par års mellemrum. Min livmoderhals er nu kun 1½ cm og jeg skal ha lagt en cerclage efter NF hvis jeg bliver gravid. Jeg har efterfølgende fået vaccinen, og har  7-9-13 ikke haft celleforandringer siden (2 år). Jeg bliver tjekket hver ½ år på egen opfordring.

Spørg bare løs hvis der er noget du vil vide

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg har fået foretaget 2 keglesnit med et par års mellemrum. Min livmoderhals er nu kun 1½ cm og jeg skal ha lagt en cerclage efter NF hvis jeg bliver gravid. Jeg har efterfølgende fået vaccinen, og har  7-9-13 ikke haft celleforandringer siden (2 år). Jeg bliver tjekket hver ½ år på egen opfordring.

Spørg bare løs hvis der er noget du vil vide

Tak for svar, det var det sammen med min LH under mine graviditeter, bortset fra at jeg ikke anede det kunne være et problem og var derfor ved at miste min søn, inden jeg blev totalt sygemeldt.

Min gynækolog sagde intet om at jeg skulle være obs ift kommende graviditeter dengang i 2003, kan forstå de fleste får mere info nu om dage, hvilke glæder mig, da jeg ikke ønsker mit forløb for selv min værste fjende.

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg fik lavet et keglesnit for et par år siden og havde ingen komplikationer efter. Gik til kontrol og der har ingen forandringer været siden. Jeg er nu gravid og har 5 uger til termin, har en god og nem graviditet.

Idag bliver man tjekket ved JM/læge på hospitalet når man skal ind til scanning ved graviditet. De ser om livmoderhalsen har normal længde, da man kan være uheldig at føde før tid, hvis den er for kort. Jeg fik af vide at det er helt nyt at de undersøger for det. Min livmoderhals er som den skal være.

/Fenja

Dejligt du ingen problemer har haft. Men man bliver IKKE automatisk tjekket for forkortet LH alle steder, nogle steder er det kun hvis man har fået keglesnit (og det står i ens lægejournal- det gjorde det IKKE i min og jeg vidste ikke det kunne være et problem) eller du venter tvillinger/ mere end et barn.

For alle "normale gravide" der ikke hører under disse kategorier bliver man IKKE nødvendigvis tjekket, medmindre man får komplikationer der tyder på forkortet LH

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Mca<3 skriver:

Jeg fik lavet et kegkesnit for ca 4 år siden   har efterfølgende gennemført en nem og god graviditet og der har ike været celle forandringer siden ,

dejligt at høre!

Jeg har også fået afvide at mine komplikationer udelukkende skyldtes mit meget store keglesnit  og at gynækologen BURDE have informeret mig om dette!!

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har selv fået lavet 2 keglesnit, og har efterfølgende fået 2 børn, uden lang produktionstid(ca. 3 mdr begge gange). Min livmoderhals, har der ikke været problemer med efterfølgende.

Håber det bedste for dog

Dejligt at høre der er så mange der ikke oplever problemer i graviditeterne!

Desværre var det ikke sådan for mig.

Anmeld

28. juli 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Dejligt du ingen problemer har haft. Men man bliver IKKE automatisk tjekket for forkortet LH alle steder, nogle steder er det kun hvis man har fået keglesnit (og det står i ens lægejournal- det gjorde det IKKE i min og jeg vidste ikke det kunne være et problem) eller du venter tvillinger/ mere end et barn.

For alle "normale gravide" der ikke hører under disse kategorier bliver man IKKE nødvendigvis tjekket, medmindre man får komplikationer der tyder på forkortet LH

Nu kan jeg jo også kun fortælle, hvad de har har fortalt mig på Aalborg Sygehus og der sagde de at de for kort tid siden var påbegyndt tjek af alle der har fået keglesnit. Om de gør det alle andre steder i landet ved jeg af gode grunde ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.