Må man farve hår som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Pige2009

Den kommende far skriver:

hehe det ville dey jo nok

Nemlig. Hvis man bruger sin sunde fornuft...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Carl-Emil's mor

Dejligt med en far der dyrker graviditet lige så meget som min egen kæreste

Men jo det må hun altså gerne!!! Der er stor forskel på om man får lagt en gang stribe fra en grøn frisør eller man tager og klasker en afblegning i håret!!!

Men der er tusind meninger om dette...

Ligesom der er tusind der mener man ikke må tage panodil, jo det må du gerne, bare ikke 50 om dagen. men igen en "religions" sag.. ligesom sminke osv osv osv  det handler om at finde den vej igennem det man selv synes om.

jeg fik besked om fra fødselsoverlægen igår at man sagtens kan drikke lidt vin en gang imellem, men dette mener jeg er totalt forkasteligt at gøre og vil aldrig nogensinde røre det eller en cigaret.. hverken ryger eller drikker ellers så hvorfor pludselig nu

men håber din kæreste og dig finder ud af hvad I har det bedst med

Anmeld

28. juli 2011

Den kommende far

Carl-EmilsMoar skriver:

Dejligt med en far der dyrker graviditet lige så meget som min egen kæreste

Men jo det må hun altså gerne!!! Der er stor forskel på om man får lagt en gang stribe fra en grøn frisør eller man tager og klasker en afblegning i håret!!!

Men der er tusind meninger om dette...

Ligesom der er tusind der mener man ikke må tage panodil, jo det må du gerne, bare ikke 50 om dagen. men igen en "religions" sag.. ligesom sminke osv osv osv  det handler om at finde den vej igennem det man selv synes om.

jeg fik besked om fra fødselsoverlægen igår at man sagtens kan drikke lidt vin en gang imellem, men dette mener jeg er totalt forkasteligt at gøre og vil aldrig nogensinde røre det eller en cigaret.. hverken ryger eller drikker ellers så hvorfor pludselig nu

men håber din kæreste og dig finder ud af hvad I har det bedst med

tak for tippet

MVH

Den kommende far

http://www.babydutten.blogspot.com/

Anmeld

28. juli 2011

modesty

Kære den kommende far. Et lille tip: De fleste af de spørgsmål du stiller herinde, kan du finde svar på ved at lave en simpel google-søgning.

Som f.eks denne her. 

google "hårfarvning gravid" og 4. hit er miljøministeriets regelsæt:

http://www.babykemi.dk/?id=149

"Hårfarve indeholder kemikalier, der kan give alvorlige allergiske reaktioner. Stoffet resorcinol, som findes i nogle hårfarver, er desuden på EU’s liste over  hormonforstyrrende stoffer, som du kan finde her på sitet.

Permanent hårfarve mistænkes også for at kunne give blære-kræft. Kemikalierne i hårfarven kan optages i kroppen og kan derved overføres til dit barn, hvis du er gravid eller ammer.

Også ’natur-hårfarver’ som for eksempel Hennafarve kan indeholde stoffer med skadelige virkninger. Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier.

Derfor er det bedste helt at holde sig fra hårfarve, mens du er gravid og ammer."

Man må ikke farve hår når man er gravid. Men man må gerne få lagt striber, da hårrødderne/hovedbunden ikke er i kontakt med farven ved stribe-lægning.

Der står også en række andre gode råd angående kemi på siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.