Må man farve hår som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

cnmigo

Hvad kan gå galt? Tænker jeg...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

TaAsJu

cnmigo skriver:

Hvad kan gå galt? Tænker jeg...?

en allergisk rekation.. det er slemt nok for ens egen krop, men kan slå baby ihjel af det.. men med striber er du mere sikker.. jeg siger det bare, ud fra en pro. vudering... aldrig 100% men det er man aldrig..

Anmeld

28. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mht. make up uden parfume og parabener vil jeg anbefale Nilens Jord. De fleste Matas butikker har produktet, nogen i større omfang end andre. Det er nogle virkelig gode produkter til prisen. 

Anmeld

28. juli 2011

www.baby.NU ;)

Hendemichelle skriver:

Så kommer kæresten lige på bane! Ved godt at jeg ikke må farve hår.. men nu gør jeg det altså alligevel. Det var heller ikke noget problem at finde en frisør til det. Og det bliver helt i bund, for er lyshåret af natur, men har farvet det mørkt, så jeg ser bare skaldet ud når det vokser ud. Jeg bruger også stadig det samme make-up, shampoo osv som før jeg blev gravid. Det eneste jeg faktisk har skiftet er mit vaskepulver og renseprodukter til ansigtet. Tilgengæld kunne jeg aldrig finde på at rører en cigaret eller tage et glas vin.

Men har ikke tænkt mig at farve det hver måned i graviditeten - måske en enkelt eller 2 gange mere 

Hej Kæresten

Så kommer der os lige en frisør på banen!!

Man kan GODT farve sit hår mens man er gravid. Jeg har gjort det på mange igennem årene. Anbefaler dog at man gør det som tidligere nævnt med striber da det ikke kommer helt ned til hovedbunden. På den anden side farver man sit hår, trænger det ind i dine hårrødder og så kan det vel være det sammen om det er i bund eller strib...

Jeg farver os selv stadig mit hår, man kan få nogle produkter som hedder sig at være parafume, og parabene fri. Men der er INGEN produkter der er helt fri. De skal bare under en hvis procent del for at producenterne må kalde dem det... Men hvis man kan skære lidt ned er det vel meget godt...

Jeg er selv vokset op i en familie af flere generationer med frisøre. Og både mig, bror, mor og mormor er da alle blevet normale..  Sys jeg selv...

Så som jeg plejer at sige når gravide kommer ind og spørg.

Det er et temeperament spørgsmål og det er helt klart op til den enkelte selv om man vil gøre det eller ej. Men hvis de beder mig om det, farver jeg dem gerne. BUM

Pøj pøj fra den gravide i uge 19 og helt nyfarvet frisør

Anmeld

28. juli 2011

Mikkel's mor <3

Alt med måde.. for mig at se er det ikke værre end dem der ryger under graviditeten..
der findes rigtig gode produkter som ikke indeholder parfume..
bla nuskin de forhandler også makeup  

Anmeld

28. juli 2011

Isabella_mor

hey hey.. slap lige af med at skræmme den kommende far

det er ikke FORBUDT.. det bliver frarådet pga det kan være skadeligt for barnet, ligesom det kan med rygning og alkohol. 

makeup er der ikke forfærdelig meget kemi i. men der er parabener og tilsætningssstoffer som jo kommer i blodet.. så alt med måde mht. makeup.. jeg brugte selv makeup fra b.la. nilens jord. og fra naturprodukter, hvor min mascara f.eks. var lavet på ko lort.!! ja 

alt med måde..   men hårfarven vil jeg ikke anbefale. så kan hun evt farve det med henna.. det er dampene og selvte hårfarvens kontakt med huden der kan være skadeligt for barnet. og selvfølgelig også for moderen. det er skadeligt for alle. det er slet ikke sundt.. 

når jeg farver mit hår denne hidsige røde farve det har nu, så får jeg også sår i hovedbunden og det er altså ikke sundt.. 

mht. sæber og shampoo osv. jamen altså.. der er jo parafumer og parabener i de fleste produkter. så jeg vil da gerne råde dig/jer til at gå efter de produkter med svanemærket og astma og allergi mærket.. det er en garanti for at der ikke er skadelige stoffer i, og det er også godt for miljøet 

det kan man jo få alt muligt med i dag så den verden er ikke så farlig at bevæge sig ind i..

men gør som i selv syntes, altså. det fleste er jo anbefalinger.. og ikke ordrer..

Anmeld

28. juli 2011

marloutti

Mor til 2, snart 3 skriver:

Så sidder jeg her som frisør og tænker.. NEJ man må ikke farve hår når man er gravid, men som frisør bliver du ikke sygmeldt når du bliver gravid. du må pænt arbejde som alle andre.. Der står ingen steder det er forbudt, men i de papir sundhedsstyrelsen har sendt ud, fraråder de at man farver hår mens man er gravid. En frisørs barn er også igennem snit mindre end alle andres børn.. Så der er meget med kemien. Man skal ikke gå rundt og tror det er ufarligt men alt med måde...

Når det så er sagt så kan man vælge og få lagt striber i med folie så det ikke kommer i kontakt med huden.. Og jeg er også en af dem der farver mit hår, bruger min make up og mine parfumer og mine hår produkter (arbejds skade).. Men det er mit valg og alle skal have lov til at vælge hvad de vil..

Hi ja, og jeg sidder her som maler og tænker hmmm...

Sundhedsstyrelsen fraråder på det kraftigste at gravide holder sig langt fra alt der har med maling at gøre. De må ikke engang bruge tre timer på at male børneværelse...

Men malerne får at vide det er ganske ufarligt at gå på arbejde i malingsdunst otte timer om dagen, fem dage om ugen under hele graviditeten!!! Hvordan hænger det lige sammen... 

Men sådan er det jo, når vi har disse risiko-erhverv... Og det er rigtig fint, man passer på med kemikalier og bruger neutral og svanemærket osv, når man har muligheden for det...

Jeg brugte hverken make-up eller parfume, men fik dog farvet hår et par gange (min søster er frisør), da det gror helt gråt ud, og det kunne jeg altså ikke holde ud at se¨på...

Men ja, alt med måde og det gælder jo alle aspekter i livet...

Anmeld

28. juli 2011

Den kommende far

marloutti skriver:

Hi ja, og jeg sidder her som maler og tænker hmmm...

Sundhedsstyrelsen fraråder på det kraftigste at gravide holder sig langt fra alt der har med maling at gøre. De må ikke engang bruge tre timer på at male børneværelse...

Men malerne får at vide det er ganske ufarligt at gå på arbejde i malingsdunst otte timer om dagen, fem dage om ugen under hele graviditeten!!! Hvordan hænger det lige sammen... 

Men sådan er det jo, når vi har disse risiko-erhverv... Og det er rigtig fint, man passer på med kemikalier og bruger neutral og svanemærket osv, når man har muligheden for det...

Jeg brugte hverken make-up eller parfume, men fik dog farvet hår et par gange (min søster er frisør), da det gror helt gråt ud, og det kunne jeg altså ikke holde ud at se¨på...

Men ja, alt med måde og det gælder jo alle aspekter i livet...

ja bestemt alt med måde

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

28. juli 2011

Pige2009

Den kommende far skriver:

Hej

Min kæreste synes hendes hårfarve falmer så vil høre om man må farve hår som gravid? evt hvilket mærke man skal bruge.

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Det ville i hvert fald være dumt at gøre

Anmeld

28. juli 2011

Den kommende far

Baagøe skriver:

Det ville i hvert fald være dumt at gøre

hehe det ville dey jo nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.