Jeg havde også en drøm om at føde hjemme. Det tiltalte mig på rigtig mange måder!! Det at man er i vante omgivelser, at manden kan være meget mere deltagende og at man ved hvilken jordemoder der skal hjælpe ens barn til verden!! Ja og så at man undgår det store kolde sygehus - bryder mig ikke om det
!!!
Jeg synes det ville være smukt, dejligt og optimalt for os på rigtig mange måder.
MEN der er nogle faktorer der spiller ind som gør at det nok alligevel bliver på sygehuset. For det første bor vi 50-60min kørsel fra nærmeste sygehus, for det andet bor vi et godt stykke ude på landet!!! + det er december= stor chance for SNE! Sidste år var vi sneet inde nogle dage og jeg vil ikke risikere at der ikke kan komme hjælp frem, både i form af jordemoder, men også ambulance hvis det skulle blive helt kritisk! Det er lidt trist, men er nok alligevel det bedste også fordi jeg ikke ved hvordan min krop vil reagere på an fødsel. Hvis jeg havde prøvet det før som du har, så ville jeg nok ikke være i tvivl. Jo og så hvis vi da lige boede lidt nærmere de professionelle hænder. 
Så lige nu står valget mellem Næstved sygehus- det store eller Nykøbing- det mindre sygehus.
Anmeld