juniorseng - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. december 2008

Tut

Hej,

Er der nogen af jer der allerede har en juniorseng, eller er i stadig på tremmeseng?

Vi har længe overvejet at skulle købe en juniorseng, da Noah er en værre spradebasse - han kravler op på kanten af sen tremmeseng (selvom bunden er helt nede) og han er også faldet ud af den et par gange.

Hvornår fk jeres børn juniorseng (til dem med større børn)? Er 1½ år for tidligt?

Tutter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2008

mor til en del

Jeg har tænkt samme tanke de sidste par uger, mine har sovet i tremmeseng indtil de var omkring de 2½-3 år.

Vi lige har haft værelse byt, så nu står valget mellem at pakke tremmeseng eller juniorsengen væk, inden baby kommer til verden og skal sove i baby seng det første ½ års tid.

Cilas lave ikke stunts i sengen, og plads mæssigt vil det være smartest at skifte til junoirseng nu, men som manden siger, så har vi ikke styr på ham hvis han kommer i juniorsengen......jeg er i syv sind.....så megen hjælp var jeg ikke til....men når han er smuttet over kanten et par gange ville det måske være en fordel at rykke ham videre nu.

Lisbeth.

Anmeld

27. december 2008

Mie A

Så langt har vi slet ikke tænkt endnu...
Ea var 2½ år gammel da hun fik juniorseng... så mon ikke det bliver nogegt af det samme med Simon.

Knus - og glædelig bag-jul

Anmeld

27. december 2008

Plysbjørnen

Jeg vil nu nok sige at hvis knægten kravler op over kanten på sengen og falder ned er det måske en god idé...

Jeg læste engang et sted at den dag mor er klar til at stå tidligt kan man skifte... for børnene står jo bare op af sig selv...

Her regner jeg med at vi skal skifte omkring 2½ - 3 år, men ved det faktisk ikke...

Betina

Anmeld

27. december 2008

Anja

Jonas fik juniorseng da han var 2 år og 3 mdr. Han fik den fordi vi en dag kom ind til ham og opdagede, at han var våd på trøjen. Det viste sig, at han formåede at kravle op i vindueskarmen og kravle langs den hen til hoved/hale-faden der stod i den anden ende af vindueskarmen. Det havde vi ikke nerver til, så vi kørte samme dag ud og købte en juniorseng.

Vi har ikke overvejet det til Elias endnu, men tror han overtager Jonas´ juniorseng, når han skal have en alm str seng i løbet af det næste år.

Og til Trold:
Jonas har aldrig stået op selv, han blev i juniorsengen som om den var en tremmeseng. Det var ikke noget vi sagde, han skulle, men noget han bare gjorde. Fra starten kravlede han selv op og ned af den, så det var ikke fordi han ikke kunne. Det er først efter han er fyldt 4 år, at han nogle gange står op selv, men ellers kalder han stadig når han vågner - for han vil jo gerne lige vide om det er morgen

Anmeld

27. december 2008

Nadi

Jeg regner med at det kommer til at passe med at når vi skal have baby nr to så kan baby overtage træmmesengen fra Oliver og så kan han få en junior seng. Dennis og jeg har også snakket om det, og det var lige som dét vi kom frem til. Men det kommer forhåbentlig til at gå sådan at Oliver er lige knap 3 år

Anmeld

27. december 2008

Loggidut

Tif bliver i sin seng...endnu!

så ingen junior seng endnu, men når hun begynder at komme over kanten, sætter vi kanten ned, har du opdaget man kan de på de fleste tremmesenge?

juniorsengen bør kunne vente et års tid her endnu!

Anmeld

27. december 2008

ivfmarie

Freja fik hendes seng da hun blev 3 år. I månederne op til, havde vi sat siden ned så hun ikke faldt så langt hvis hun skulle falde ned.

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.