hjemmesyet voksipose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

ano14316

_-Kathrine-_ skriver:

Det er bare super sejt...!

Men du blir da nødt til at sy en til vuffi også, for den ser da ud til at nyde at ligge der

1000 tak.. 

Øhh hvem siger at den ikke er til hunden 

Ej.. Lillefix (hunden) er helt vild med de der microfiber tæpper.. så kører ned og køber et til (nu de er på tilbud) og så syer jeg nok et hundetæppe, med sovepose i den ene ende, som hun kan møfte sig ind i.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

ano14316

Giraffen skriver:

Den er bare så flot

Ved du hvordan den er at bruge ift en 'rigtig' voksipose? er den ligeså handy og go?

Aner det ikke.. men det burden den jo værer.. 

Har faktisk aldrig set en voksi IRL.. hehe.. 

Man kan jo dagtens sy en lomme til bæreplade og sætte hank i.. Vi har bare også købt en duniduo m. ulddyne (de bliver et oktober barn)  så derfor har jeg ikke gjort det i denne, da den nok mest skal bruges i reserve..

Ok  - jeg indrømmer - jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal bruge den til, da jeg jo har købt en duniduo - havde bare lyst til at prøve at sy en selv

Anmeld

27. juli 2011

Muttitil1+1

ano14316 skriver:

jeg har brugt:

1 stk microfiber dyne fra føtex/jysk de har dem på tilbud i denne uge til 50 kr. 

1 stk sengesæt til inderstof ( 2 m. stof) pris: 100 kr også på tilbud i føtex 2 stk. for 199

2 m. stof til yderstof ( tilbud i jysk 5m. 100 kr.)

50 cm. velcro (20 mm 1,25m panduro 28 kr)

Snøreringe metal (panduro 59 kr) 

3,5 m anorak snor (panduro 8,5 pr. meter)

træperler til lukning (panduro 9 kr)

så det har alt i alt i materialer kostet: 375,75 hvis man som jeg skal ud og købe det hele ind.

Betræk:

Først laves løbegangen (den til højre på tegningen) af 2 stykker stof af 3 cm. (eller 1 stykke på 4 cm, hvis den ikke skal være 2 farvet).
Så slåes snøreringe i ca. 5 cm inde i "d" enden og ca. 22 cm inde i a enden.

Hvis man ønsker at lave pynt til knapper m.m. er det lettest at sy det på posens yderside nu.

Slå snøreringe i på inderstoffet (der hvor de røde pletter er på tegningen)

læg yderstof og inderstof ret mod ret. hæft stykkerne A-B1 og C1-D. (B1-B-C-C1 skal være åben)

Så hæftes løbegangen på D til d og A til a sådan at der ligger yderstof-pose, inderstof-løbegang, yderstof-løbegang, inderstof pose (håber i forstår hvad jeg mener - se evt. tegningen)

Sy nu C1-B1. Zig-zag evt. kanterne for at undgå at stoffet trævler. 

Sy en pæn 1 cm søm B1-C1 på yderstoffet.
Fold hele CB siden i en 2 cm. tyk søm op til C1 og B1 og sy.

Sy velcro på ydersiden af inderstoffet (han-siden) og på indersiden af yderstoffet (hun-siden). 

brug en sikkerhedsnål og træk anorak snor i gennen løbegangen.

Dyne:

Tegn mønsteret op på dynen (brug betrækket som skabelon - så er du sikker på at det passer). træk 8-9 cm fra i bunden, der hvor åbningen er i betrækket. 

zigzag hele vejen langs optegningen (jeg brugte overlock sting).
klip uden om syningen..

Hvis man ikke bryder dig om at der stikker "uld" ud kan man jo sy et skråbånd på.

kklip 6 stk. 25 cm. anoraksnor. 

Læg dynen i betrækket og marker med en kuglepæn i gennen hullerne hvor snorene skal side på dynen.
Tag dynen ud og syg snorene fast så de passer med hullerne. 

Og så er du faktisk færdig!

I er meget velkommende til at spørger hvis der er noget der ikke er helt til at forstå.. synes det er meget svært at beskrive hvordan man har gjort.. Men har lavet en tegning og håber den kan hjælpe.. 

Årh fantastisk! Tusind tak!

Anmeld

27. juli 2011

Giraffen

ano14316 skriver:

Aner det ikke.. men det burden den jo værer.. 

Har faktisk aldrig set en voksi IRL.. hehe.. 

Man kan jo dagtens sy en lomme til bæreplade og sætte hank i.. Vi har bare også købt en duniduo m. ulddyne (de bliver et oktober barn)  så derfor har jeg ikke gjort det i denne, da den nok mest skal bruges i reserve..

Ok  - jeg indrømmer - jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal bruge den til, da jeg jo har købt en duniduo - havde bare lyst til at prøve at sy en selv

Den er også rigtig rigtig flot! og måske er det lækkert at have to hvis nu den ene skal vaskes

Anmeld

27. juli 2011

ano14316

Giraffen skriver:

Den er også rigtig rigtig flot! og måske er det lækkert at have to hvis nu den ene skal vaskes

Ja måske..  synes bare selv det måske var lidt tåbeligt

Måske nogen af jer vil komme med jeres mening i denne  https://www.baby.dk/debat/124390pi1/babyudstyr/babysaekkestol---skraastillet-eller-alm-.aspx#GoToMessage

Så ville jeg blive rigtig glad

Anmeld

28. juli 2011

Giraffen

ano14316 skriver:

Ja måske..  synes bare selv det måske var lidt tåbeligt

Måske nogen af jer vil komme med jeres mening i denne  https://www.baby.dk/debat/124390pi1/babyudstyr/babysaekkestol---skraastillet-eller-alm-.aspx#GoToMessage

Så ville jeg blive rigtig glad

uuuh mht skråstolen så har jeg ikke selv børn endnu så det ka jeg slet ikke udtale mig om, men flot det er den!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.