ADHD og arvelighed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ADHD

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.458 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

millesofie

Hej alle i skønne mennesker

nu endnu et spørgsmål fra mig af

jeg skal op og udredes for adhd lige her snart (hvilket jeg ved at jeg har)

men jeg synes at min pige viser tegn på adhd

så nu ville jeg bare høre om nogle herinde havde det og om de havde givet det videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

millesofie

26. juli 2011

BellaCiinea

millesofie skriver:

så nu ville jeg bare høre om nogle herinde havde det og om de havde givet det videre

Min kæreste har ADHD.

Så når vi engang skal have børn, så håber vi lidt på en pige, da det er mest sandsynligt at drengebørn får ADHD.

Anmeld

26. juli 2011

Talbutikken

Min mor har det, jeg har det, mine to brødre har det og min søn har det, fant aldrig ud om min ældste datter havde det men mistanken var stor! Kun tiden kan vise om jeg har vidregivet det min yngste datter, som er 4 mdr. men pt. udviser hun igen tydelige tegn på at skulle have ADHD. 

Anmeld

26. juli 2011

Camillee

M in Kæreste har ADHD og jeg har det i familien men har det ikke selv. vi har en søn på knap 11 mdr og vi ved endnu ikke om han også har det.

Anmeld

26. juli 2011

twinny

Nu har jeg eller min kæreste det ikk...

Min fætters far har det og min fætter har det...

Anmeld

26. juli 2011

Preghiera

Vi har det godt nok ikke i familien, men min kæreste arbejder med børn med bl.a. ADHD.

Selvom du har det og kan se tegn på det hos din datter, er det slet ikke sikkert at hun også har det (forældre vil altid, grundet omsorg, empati og bekymring se en masse tegn hos sine børn) og uanset hvad, kan man først stille en ADHD-diagnose på børn der er fyldt 6 år. Mit allerbedste råd er derfor: indtil andet er bevist, så prøv ikke at tænke mere på det, og lad være med at "tilrette" din opdragelse/adfærd på baggrund af dette, overfor din datter. -Håber ikke, du føler at jeg insinuerer noget, men det er min erfaring at ADHD-forældre "ser" ADHD i sine børn og begynder at bruge det som udgangspunkt for en masse ting og det er bare at behandle noget der ikke findes (i nogle tilfælde).

Anmeld

26. juli 2011

Lunae

millesofie skriver:

ADHD er arveligt. Min far fik konstateret ADHD i en meget sen alder (42 år) og min lillebror er netop også blevet udredet og har det også. Jeg ved ikke om jeg har det, men sommetider ser jeg træk ved mig selv, som godt kunne tyde på det. Jeg er dog ikke interesseret i en udredning, da jeg ikke mener at det vil være til gavn at vide.

Så ja, ADHD er arveligt, men faktisk ses det oftest ved drengebørn.

Jeg har arbejdet på en skole for børn med ADHD. Hele skolen havde måske 80 børn, hvoraf kun 5 var piger. Hvis man kiggede på børnenes forældre, var der tydelige tegn på ADHD hos flere.

Beklager mit svar, hvis det ikke var det du ønskede at høre

Anmeld

26. juli 2011

millesofie

Preghiera skriver:

Vi har det godt nok ikke i familien, men min kæreste arbejder med børn med bl.a. ADHD.

Selvom du har det og kan se tegn på det hos din datter, er det slet ikke sikkert at hun også har det (forældre vil altid, grundet omsorg, empati og bekymring se en masse tegn hos sine børn) og uanset hvad, kan man først stille en ADHD-diagnose på børn der er fyldt 6 år. Mit allerbedste råd er derfor: indtil andet er bevist, så prøv ikke at tænke mere på det, og lad være med at "tilrette" din opdragelse/adfærd på baggrund af dette, overfor din datter. -Håber ikke, du føler at jeg insinuerer noget, men det er min erfaring at ADHD-forældre "ser" ADHD i sine børn og begynder at bruge det som udgangspunkt for en masse ting og det er bare at behandle noget der ikke findes (i nogle tilfælde).

det er meget sødt af dig

men sådan er jeg slet ikke, det kunne aldrig falde mig ind

min datter er "normal" indtil andet er bevist

jeg holder selvfølgelig øje med hende og den indre uro hun har men det indgår ikke i vores hverdag

jeg kom bare til at tænke på om der var en stor eller lille risiko for arvelighed

Anmeld

26. juli 2011

millesofie

tak allesammen

det var også min tanke at det var arveligt i større grad, men jeg havde ikke tænkt på at der kunne være forskel på kønnene

chancerne for at hun har det er jo lille, men ville egentlig også bare have vished om arveligheden

er i bund og grund ligeglad om hun har det, elsker hende over alt på jorden uanset hvad og min behandling af hende vil også være ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.