Er det nemt at få lov at få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

SaNiNa

mayapigen skriver:

Super, så er jeg ikke så nervøs mere!

Godt jeg ønsker også at være vågen under forløbet, så det er kun et plus hvis det foregår på den måde..

Man er i hver fald mere med i hvad der sker og ser sit barn med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Liljesilas

Ja det vil være træls at gå glip af det! Det er så stort at se sit barn for første gang, selv om det er ved ks.

Anmeld

26. juli 2011

Sara_S

Hej! 

Jeg fik, som 1. gangs fødende, PKS "on mother's request" og blev faktisk lidt negativt overrasket over hvor nemt det har været at få lov til det... 

Det blev alt i alt en fantastisk oplevelse (på trods af birvirkninger fra en el. anden medicin, der fik mig til at kaste op i 8 timer, uafbrudt) og man får det, der hedder spinalbedøvelse. Jeg mærkede intet da det blev lagt og efter et par timer kunne jeg bevæge benene igen! 

Anmeld

26. juli 2011

Sara_S

fejl

Anmeld

26. juli 2011

SaNiNa

mayapigen skriver:

Ja det vil være træls at gå glip af det! Det er så stort at se sit barn for første gang, selv om det er ved ks.

Ja, det vil jo altid været stort lige meget hvad, jeg kunne bare godt tænke mig de ikke ´hvade taget Nicklas så hurtig igen, uden at informere mig om hvad der skete. men fik da lov at få ham med på opvågningen sammen med manden og min mor så det var jo et kæmpe plus

Anmeld

26. juli 2011

Liljesilas

Det er også rart lige at få lidt informationer om hvad der sker under et kejsersnit, det var de faktisk gode til ved mig, men jeg var meget sur over, at jeg skulle plage mange gange for at få lov at få et kejsersnit, og at da min mand hævede stemmen, fik jeg først lov. Efter kejsersnittet og min søn var ude, undskyldte de - de viste ikke han var så stor (de tog 1 kg fejl) Eduralblokaden eller hvad den hedder virkede ikke på mig i mine 30 timer med veer, så jeg fik ikke den pause som mange får under fødslen - så derfor gør jeg det aldrig igen, aldrig!

Anmeld

26. juli 2011

Tulle28

mayapigen skriver:

Ved i om et planlagt kejsersnit foregår i fuld narkose eller med ryg bedøvelse, hvor man er vågen under forløbet?

Hvis det er PKS er du helt vågen, du får "bare" en spinalbedøvelse. Jeg tror ikke det er noget problem for dig at få et PKS. Jeg fik det selv, pga. min datter ikke havde vendt sig, og det var en rigtig god oplevelse.

Anmeld

26. juli 2011

Isabeau

mayapigen skriver:

Jeg skal have barn nr 2. - og jeg fik kejsersnit sidste gang, fordi jeg lå i 30 timer. Det har skræmt mig rigtig meget, og jeg frygter at jeg skal prøve at føde selv denne gang også.. Jeg håber ikke det er noget problem at få lov til at føde ved kejsersnit - er der nogle der har noget viden mht dette?

Må jeg lige bruge din debat til selv og spørge? Jeg fik kejsersnit sidst fordi min datter lå i UK (numsen ned af), men jeg frygter bare direkte en normal fødsel, pga. alt det lægen fortalte om komplikationerne, fordi jeg som sagt fik KS sidst...

Anmeld

26. juli 2011

Miss T

mayapigen skriver:

Ved i om et planlagt kejsersnit foregår i fuld narkose eller med ryg bedøvelse, hvor man er vågen under forløbet?

Rygmarvsbedøvelse er det ved planlagt.

Altså selvom du har fået 1 kejsersnit og det skyldes at baby evt. lå forkert, som der er de fleste årsager. Så vil de altid råde dig til at føde normalt. Da det er den sundeste måde at føde baby på.

Du kommer til en lægesamtale. lægen vil fortælle dig, at denne synes, at du skal føde normalt. Her må du så fortælle, hvordan du ønsker at føde og så bliver i enige om fødselsmetode i samråd.

Sådan foregår det. Jeg havde veer i 3 dage og ingen fremgang, derfor blev hun taget ved akut kejsersnit og det skyldes formentlig, at hun sad skævt. Jeg blev anden gang anbefalet at føde normalt, men jeg ønskede ikke at tage chancen for at få et langt forløb igen, da jeg også var dårlig. Så det blev planlagt kejsersnit anden gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.