Er det nemt at få lov at få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Liljesilas

Jeg skal have barn nr 2. - og jeg fik kejsersnit sidste gang, fordi jeg lå i 30 timer. Det har skræmt mig rigtig meget, og jeg frygter at jeg skal prøve at føde selv denne gang også.. Jeg håber ikke det er noget problem at få lov til at føde ved kejsersnit - er der nogle der har noget viden mht dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mayapigen skriver:

Jeg skal have barn nr 2. - og jeg fik kejsersnit sidste gang, fordi jeg lå i 30 timer. Det har skræmt mig rigtig meget, og jeg frygter at jeg skal prøve at føde selv denne gang også.. Jeg håber ikke det er noget problem at få lov til at føde ved kejsersnit - er der nogle der har noget viden mht dette?

Så vidt jeg ved er det ikke svært at få lov, i din situation. Altså med din tidligere oplevelse. 

Anmeld

26. juli 2011

TrineMine86

mayapigen skriver:

jeg aner ikke ret meget om det, men mener at kunne huske at når man 1 gang har fået taget kejsersnit, så får man det næsten altid efterfølgende også..

Det er noget med at der hvor man er skåret op fra sidste kejsersnit ikke ville kunne holde til en fødsel og derfor får man kejsersnit i de efterfølgende graviditeter...

MEN MEN det er kun noget jeg menes at have læst  men spørg jm

Anmeld

26. juli 2011

MoarViborg

Min første fødsel endte også i AKS, og da min anden fødsel begyndte at ligne den første sagde jeg at jeg ikke havde lyst til at gennemgå alt det igen, men gerne ville have AKS igen, så accepterede de det fuldstændig - 15 min efter lå jeg på OP! Jeg følte mig i hvert fald lyttet til, og de respekterede fuldt ud mit valg!

Anmeld

26. juli 2011

Leonora25

mayapigen skriver:

Tror heller ikke det bliver et problem for dig at få PKS. Der er vidst en del risici forbundet med at føde normalt efter et tidligere kejsersnit og det er jo egentlig argument nok i sig selv  Så tror ikke du skal være nervøs for det

Anmeld

26. juli 2011

Liljesilas

Tak for svarene, jeg er ikke så langt i min graviditet, men jeg spørger jm når jeg har mit første møde.. Håber i har ret, for jeg er så bange for at føde igen...  

Anmeld

26. juli 2011

Liljesilas

Ved i om et planlagt kejsersnit foregår i fuld narkose eller med ryg bedøvelse, hvor man er vågen under forløbet?

Anmeld

26. juli 2011

SaNiNa

nope, syntes jeg ikke jeg kunne selv vælge.

Min læge sende en skrev en anmærkning i min vandrejournal da jeg fik lavet den og da jeg så kom til NF kom jeg i en eller andre gruppe fordi mit første fødselsforløb var som det var.

Efter MD scanningen snakkede vi så med en fødselslæge om hvordan jeg hvade det og hvordan jeg hvade det med den sidste fødsel og fik en tid til en fødselsplan som vi så fik lavet da jeg var i uge 28 og kunne bare have sagt jeg ville have ks med det samme, men ønskede jo at føde selv.

Så nu hedder det jeg får lov at gå i fødsel, og hvis jeg ikke selv laver mine veer godt nok igen, eller jeg ikke åbner mig 1 cm i time så er det et aks med det samme. Jeg kan til en hvertid selv sige stop og få et ks så hvis jeg imorgen beslutter mig for et ks, så er det, det jeg får. får samtidig lagt en epidural lige så snart vi kommer ind på fg så det kan gå hurtig hvis det skulle ende i aks.

Så nej syntes ikke det var svært.

Anmeld

26. juli 2011

SaNiNa

mayapigen skriver:

Ved i om et planlagt kejsersnit foregår i fuld narkose eller med ryg bedøvelse, hvor man er vågen under forløbet?

De anbefaler rygbedøvelse i langt de fleste tilfælde, vist kun hvis det skal gå meget hurtig man komme i fuld bedøvelse

Anmeld

26. juli 2011

Liljesilas

Super, så er jeg ikke så nervøs mere!

Godt jeg ønsker også at være vågen under forløbet, så det er kun et plus hvis det foregår på den måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.