Leonora25 skriver:
Ja det er lidt mystisk, det synes jeg også :-) Især fordi at man jo støder på det i blade/graviditetsbøger og så kan man jo ikke undgå at tænke over det, jeg blev selv helt i tvivl da jeg stødte på det og troede det var noget jeg burde havde været til
Så lidt info fra lægen om det ville da være på sin plads
Men ja det er ikke alt vi behøver at forstå, selvom man gerne vil
Det har nok også noget med økonomi at gøre?
Jeg synes egentlig, at det er fint at man ikke tilbyder alle det. Men ikke når det er til alle. Har søgt og søgt, og kan virkelig ikke finde noget om, at den kun tilbydes kvinder over 35, eller kvinder med høj risikovurdering til NF. Alle steder står er, at:
Formålet med Tripletest screeningen er at give gravide mulighed for at få foretaget screening for åbne neuralrørsdefekter (NRD), bugvægsdefekter (BVD), Downs syndrom og trisomi 18.
http://www.ssi.dk/Diagnostik/Klinisk%20information/Undersoegelser%20til%20gravide/Tripletest%20udvidet%20information.aspx
Altså, der står alle gravide, og ikke kun nogle bestemte grupper.
Jeg har det sådan enten eller. Enten til alle, eller så skal forskriften laves om, så det tydeligt fremgår at det kun er visse grupper, der får lavet en tripletest. For som sagt, de kan jo se eventuelle misdannelser til MD.
Men ja, det må vel have noget med økonomi at gøre 
Anmeld