Tripletest?!?!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.516 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

CmarianN

Hej damer!

Fik I laver en TRIPLETEST der mellem uge 15-20????

Er det nget man selv skal opsøge osv???

MVH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Madam Blå

CmarianN skriver:

Hej damer!

Fik I laver en TRIPLETEST der mellem uge 15-20????

Er det nget man selv skal opsøge osv???

MVH.

Tror kun den bliver lavet, hvis man finder grund til at tjekke det.. Jeg har ikke fået den lavet, og min læge sagde, at det var der ingen grund til.

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

Madam Blå skriver:

Tror kun den bliver lavet, hvis man finder grund til at tjekke det.. Jeg har ikke fået den lavet, og min læge sagde, at det var der ingen grund til.

Nårh oki - Så man kan forvente at høre noget hvis de tænker der var grund til at udføre den?

Anmeld

26. juli 2011

Madam Blå

CmarianN skriver:

Nårh oki - Så man kan forvente at høre noget hvis de tænker der var grund til at udføre den?

Det går jeg ud fra. Men samtidig kan man helt sikkert få den lavet bare som et rutinetjek Altså hvor det bare er praksis at udføre den.

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

Madam Blå skriver:

Det går jeg ud fra. Men samtidig kan man helt sikkert få den lavet bare som et rutinetjek Altså hvor det bare er praksis at udføre den.

Okay. Kunne være man skulle ringe til lægen så, for at tjekke

Anmeld

26. juli 2011

Madam Blå

CmarianN skriver:

Okay. Kunne være man skulle ringe til lægen så, for at tjekke

Ja, det synes jeg For du har ret til at få den lavet. Den er jo en del af al den screening, som man tilbyder gravide i dag. Så ring du bare og bed om det, hvis det er

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

Madam Blå skriver:

Ja, det synes jeg For du har ret til at få den lavet. Den er jo en del af al den screening, som man tilbyder gravide i dag. Så ring du bare og bed om det, hvis det er

Tak

Anmeld

26. juli 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Hvad er en tripletest??

Anmeld

26. juli 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Hvad er en tripletest??

En blodprøve der tages i graviditetens uge 15+0 til 18+0, mener jeg bestemt. Den kan sammen med doubletesten, som laves til NF, regne risikoen ud for misdannelser på barnet.

Mange får den ikke lavet, da man plejer at "nøjes" med risikovurderingen, som man får til NF. Men den er en del af det screeningstilbud, som alle gravide har ret til

Anmeld

26. juli 2011

Leonora25

SussieThyssen skriver:

Hvad er en tripletest??

Tripletest er en blodprøve. Ligesom doubletesten er det i forbindelse med nakkefoldscanningen.

Jeg mener dog tripeltesten er den forældede udgave og at man nu hellere praktiserer doubletest+nakkefold, da det er tidligere i forløbet.

I nogle tilfælde supplerer man stadigvæk med tripletest, HVIS man har mistanke om misdannelser eller hvis der er alvorlige arvelige sygdomme i familien. Tror også den bruges hvis man har været for sent ude til Nf. Men af hvad jeg har høret er det en metode der er på vej ud, da det er mere hensigtsmæssigt at få lavet dette tjek i forbindelse med Nf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.