Jeg selv har en meget svær depression og har derfor fået en henvisning fra min læge, så jeg får 60% fra sygesikringen og så får jeg 100,- fra danmark, hvilket betyder jeg kun betaler 182,- pr. gang.
Pr. 1 april kan man få en henvisning for depression ifølge min psykolog. Jeg vil IKKE tage piller og har valgt at tage 1 time hos min psykolog om ugen, indtil jeg ikke længere kan få tilskud, og derefter tager jeg så 1 time om måneden, indtil jeg igen til næste år kan få tilskud. Men når depression kommer på her d. 1 april kan jeg få en henvisning på dette også.
Det er MEGET vigtigt at få hjælp når man har det så svært. Jeg har gået med depression, som er gået voldsomt op og ned de sidste 9 år, og det gør at det tager meget længere tid at komme videre nu, fordi der i de 9 år er blevet bygget en masse følelser og tanker på en i forvejen svær situration.
Hvis ikke din læge vil hjælpe, vil jeg foreslå dig at skifte. Jeg ville personligt ikke være tryg ved en læge der ikke gider hjælpe når det hele falder fra hinanden.
Held og lykke med det hele, håber det lykkes dig at få den hjælp du har krav på :)
Kram Cilia
(hov hvor blev det langt, sorry)
Anmeld