Deprission

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2008

SmørBlomstens Mor

Jeg selv har en meget svær depression og har derfor fået en henvisning fra min læge, så jeg får 60% fra sygesikringen og så får jeg 100,- fra danmark, hvilket betyder jeg kun betaler 182,- pr. gang.
Pr. 1 april kan man få en henvisning for depression ifølge min psykolog. Jeg vil IKKE tage piller og har valgt at tage 1 time hos min psykolog om ugen, indtil jeg ikke længere kan få tilskud, og derefter tager jeg så 1 time om måneden, indtil jeg igen til næste år kan få tilskud. Men når depression kommer på her d. 1 april kan jeg få en henvisning på dette også.
Det er MEGET vigtigt at få hjælp når man har det så svært. Jeg har gået med depression, som er gået voldsomt op og ned de sidste 9 år, og det gør at det tager meget længere tid at komme videre nu, fordi der i de 9 år er blevet bygget en masse følelser og tanker på en i forvejen svær situration.
Hvis ikke din læge vil hjælpe, vil jeg foreslå dig at skifte. Jeg ville personligt ikke være tryg ved en læge der ikke gider hjælpe når det hele falder fra hinanden.
Held og lykke med det hele, håber det lykkes dig at få den hjælp du har krav på :)
Kram Cilia
(hov hvor blev det langt, sorry)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2008

AnneMette34

Tror altså jeg prøver at ringe til ham og får en tid og snakker med ham igen for det kan ikke passe men han siger hver gang at han ikke bare kan give en henvisning til en psykolog før der sker noget vildt som et dødsfald eller noget syntes bare det lyder forkert... Meeeen kan huske min søster skiftede osse fordi han ikke ville hjælpe hende...>( men ville være ked af at skifte da jeg har haft ham i 25 år nu..(?)

Anmeld

29. januar 2008

SmørBlomstens Mor

Tror altså jeg prøver at ringe til ham og får en tid og snakker med ham igen for det kan ikke passe men han siger hver gang at han ikke bare kan give en henvisning til en psykolog før der sker noget vildt som et dødsfald eller noget syntes bare det lyder forkert... Meeeen kan huske min søster skiftede osse fordi han ikke ville hjælpe hende...>( men ville være ked af at skifte da jeg har haft ham i 25 år nu..(?)

Lige nu har han faktisk ret, men det bliver lavet om pr. 1 april hvor man ligeledes kan få en henvisning for depression.

Anmeld

30. januar 2008

AnneMette34

Lige nu har han faktisk ret, men det bliver lavet om pr. 1 april hvor man ligeledes kan få en henvisning for depression.

Så må jeg desværre bare gå med det indtil April...:S

Anmeld

30. januar 2008

Løvepigen

dengang jeg havde en depression, så gik jeg til min læge og sagde at jeg havde en depression og det dels var pga min mor som også havde fået konstateret en depression, og vupti så kunne jeg få en henvisning da en i min nærmeste familie var "psykisk syg" det var ikke kun pga min mor selvom det også var hårdt oven i, men det var den eneste måde jeg kunne få en henvisning. og som de andre skriver så er der pt kun nogle helt faste ting der kan give dig en henvisning, bl.a. død i nærmeste familie, den med psykisk sygdom og så kan jeg ikke huske hvad ellers.
Håber det kan hjælpe dig. Ellers så har min kæreste også fået anbefalet at dyrke rigeligt med motion, det frigør nogle gode stoffer i kroppen/hjernen som skulle hjælpe.

Knus Julie

Anmeld

30. januar 2008

Doktor Doolittle

Kære Anne Mette
Jeg synes sgu´!!! >( ikke din læge lyder fair!
Jeg vil gerne hjælpe mig, du kan maile mig på tinaholst@mac.com hvis du er interesseret.
Ellers er det rigtigt som Julie skriver at motion hjælper, faste sovetider og i det hele taget faste rutiner, at komme udenfor tidligt på dagen og få luft og lys, tænke positive tanker, min psykiater sagde til mig jeg skulle gøre een god ting for mig selv hver dag :) Omega3 har også vist sig at forebygge depression.
Har du læst "Lykketyvene"? Den er rigtig godt skrevet, om depression, og der er mange praktiske råd i den, jeg selv har været glad for.
Knus Tina

Anmeld

4. marts 2008

Villa

Hej.

Jeg var også på den med min første. Al den usikkerhed, + blodmangel og galdesten mm. oveni. Men jeg fik heller ingen hjælp, på trods af gentagne henvendelser til egen læge. Selv min galdesten nægtede de var til stede, hvilket kostede mig akut indlæggelse med morfinsprøjter og min galdeblære stod ikke til at redde. Fik det første galdestens anfald i august, og fødte i februar. Fik opreret min galdeblære væk i april, så lidt lang tid at gå med smerter. Jeg havde dengang lægeparret der havde praksis på hjørnet af Mazantigade og Fynsvej.

Jeg måtte klare den selv, men kan da fortælle at det hjælper ligeså snart den lille kommer i dagpleje el. vuggestue. Bare et par timer til sig selv i hverdagen, til lige at sidde og puste ud i fred og ro gør meget :) + at snakke om det med nogen *S*

Jeg har prøvet lykkepiller engang, og det sidste de gjorde var ski at gøre mig lykkelig. Tvært imod, så dem kan jeg af egen erfaring desværre ikke anbefale. Det der har hjulpet mig mest, er at læse bøger. Bla. Mirandas visdom.

Pøj pøj med det :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.