Har I haft tigeren på besøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.604 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. juli 2011

otlitrom

Jeg ved ikke, om I alle tror på den teori, men det gør vi herhjemme. Og netop i disse dage er tigeren på besøg. Boas er meget kontaktsøgende, og sover kun hvis han ligger hos mig, helt tæt. Ellers klynker han og bliver stiktosset. Det er værst om aftenen, men kan afjælpes lidt med amning og tæt kontakt, vuggende bevægelser og sang.. Men det er altså ikke kuren, for han er noget strid, den lille gut

Hvordan har I andre oplevet tigeren?

Hvis ikke I keder til teorien er der lidt om det her

Knus løvemoderen med tigerbassen Boas!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
kitty skriver:

Jeg ved ikke, om I alle tror på den teori, men det gør vi herhjemme. Og netop i disse dage er tigeren på besøg. Boas er meget kontaktsøgende, og sover kun hvis han ligger hos mig, helt tæt. Ellers klynker han og bliver stiktosset. Det er værst om aftenen, men kan afjælpes lidt med amning og tæt kontakt, vuggende bevægelser og sang.. Men det er altså ikke kuren, for han er noget strid, den lille gut

Hvordan har I andre oplevet tigeren?

Hvis ikke I keder til teorien er der lidt om det her

Knus løvemoderen med tigerbassen Boas!

Vi har tigeren på besøg.

Min søn er 7 uger ( korrigeret alder: 9 uger, pga jeg gik 14 dage over termin )

Han har den sidste uge været EKSTREMT pirrelig! og skriger hele tiden uden vi aner hvorfor, det er tydelig han ik har ondt.

Anmeld

26. juli 2011

Lotus86

Valdemar har også været lidt mere pjevset de sidste par dage, men tror måske det er pga. D-dråberne, dem er der jo desværre mange babyer der reagere negativt på, håber bare maven hurtigt vænner sig til dem, så han ikke skal have ondt

Håber snart lille Boas bliver mere glad igen

Anmeld

29. juli 2011

-Milla-

Jep, vi har også (haft) tigeren på besøg! Det er faktisk lidt rart at læse at jeres små pus også er lidt utidige, synes nemlig generelt det har lydt, som mange har ret nemme børn.
Men hvad er nemt helt præcist?
Jeg synes også det var nemt i starten, men omkring 3 uger begyndte lillemanden at døje med mavekneb indimellem, avs avs, hos ham og på mor.
Omkring 4-5 uger begyndte han at have lidt rød numse og flere mavekneb. Troede det var det, som gjorde ham meget ked, men læste efterfølgende om tigeren og synes det gav god mening. Han hang meget hos mor ved brystet og sov knap så meget om dagen.
Samtidig begyndte han også at blive mere opmærksom på fx lys og smile mere bevidst.
Vi har også været til behandling hos en kranio sakral terapeut, som viste at han faktisk var øm ved lænden og omkring rygsøjlen, som vist var en smule skæv. Efter behandlingen var han helt ødelagt, græd rigtig meget og faldt kun til ro ved brystet.
Så noget af hans tidligere gråd og pjevsethed skyldes nok også at Han har haft ondt.
Men heldigvis virker det til at have hjulpet lidt allerede og mor er både spændt og lidt nervøs for næste behandling.
Oscar er igen lidt utidig for tiden, mest om aftenen, så han er muligvis i gang med endnu et spring.
Det blev lidt langt, men er sjældent på og nærmest kun fra mobilen, som er ret besværlig.
Men følger da lidt med og synes det er nogle skønne billeder og oplevelser af jeres små vidundere, som I deler.

Anmeld

30. juli 2011

Balinus

Dejligt at få en årsag til hvorfor Falka, har opført sig som hun har de sidste par dage....

TAK!!!!

Anmeld

30. juli 2011

Thereseh

Åh ja, har også tigeren på besøg disse dage. Isaac holder maraton vågenhed om dagen 5-6 timer (han er fire uger, men gik to uger over tid), er mega pylret, vil kun sove i nærheden af mig, falder næsten kun i søvn med patten i munden, hyler flere gange dagligt når han kæmper for at holde sig vågen. Han er en pestilens !!! ;-)

Håber snart tigeren skrider, så min lille Isaac blir en rolig sovebaby igen. 

Mht. D-dråber. Skift evt. til D-Pearls d-vitaminer. Jeg punkterer en kapsel, og trykker indholdet ud på en teske med lidt modermælk. Ingen tilsætning i form af kokosolie og den slags, der kan gi baby ondt i maven. 

Anmeld

31. juli 2011

joojoo

1000 tak for linket kitty

Anmeld

31. juli 2011

otlitrom

-Milla- skriver:

Jep, vi har også (haft) tigeren på besøg! Det er faktisk lidt rart at læse at jeres små pus også er lidt utidige, synes nemlig generelt det har lydt, som mange har ret nemme børn.
Men hvad er nemt helt præcist?
Jeg synes også det var nemt i starten, men omkring 3 uger begyndte lillemanden at døje med mavekneb indimellem, avs avs, hos ham og på mor.
Omkring 4-5 uger begyndte han at have lidt rød numse og flere mavekneb. Troede det var det, som gjorde ham meget ked, men læste efterfølgende om tigeren og synes det gav god mening. Han hang meget hos mor ved brystet og sov knap så meget om dagen.
Samtidig begyndte han også at blive mere opmærksom på fx lys og smile mere bevidst.
Vi har også været til behandling hos en kranio sakral terapeut, som viste at han faktisk var øm ved lænden og omkring rygsøjlen, som vist var en smule skæv. Efter behandlingen var han helt ødelagt, græd rigtig meget og faldt kun til ro ved brystet.
Så noget af hans tidligere gråd og pjevsethed skyldes nok også at Han har haft ondt.
Men heldigvis virker det til at have hjulpet lidt allerede og mor er både spændt og lidt nervøs for næste behandling.
Oscar er igen lidt utidig for tiden, mest om aftenen, så han er muligvis i gang med endnu et spring.
Det blev lidt langt, men er sjældent på og nærmest kun fra mobilen, som er ret besværlig.
Men følger da lidt med og synes det er nogle skønne billeder og oplevelser af jeres små vidundere, som I deler.

Jeg er alt for træt til at svare, jeg vil blot lige informere, at det med nemt barn vist er overstået herhjemme, om ikke andet for en tid.... Nuij, han trækker tænder ud for tiden. Han sidder klistret på os som en lille tæge.. Han kan ikke ligge selv, skal bæres og være tæt på hele tiden.. Ellers bliver lungerne trænet og blodtrykket stiger til max. Han bliver simpelthen tosset den lille!
Nu sover han -endelig...
Gad vide hvornår den tiger rejser hjem?!

Damn tiger, give me back my happy son!!

Anmeld

1. august 2011

Raj

Åh hvor er det bare skønt at høre at alle andre oplever det samme. Vi var begyndt at tro herhjemme at vores lille dreng aldrig ville kunne ligge for sig selv - han sover kun ved siden af os i sengen om natten eller på min mave om dagen. Ellers skriger han, spiser eller er meget opmærksom og kontaktsøgende (hvilket jo er skønt).

Men ja, dejligt at vide at man ikke er alene og ens barn er helt normalt!

Anmeld

1. august 2011

Thereseh

kitty skriver:

Jeg er alt for træt til at svare, jeg vil blot lige informere, at det med nemt barn vist er overstået herhjemme, om ikke andet for en tid.... Nuij, han trækker tænder ud for tiden. Han sidder klistret på os som en lille tæge.. Han kan ikke ligge selv, skal bæres og være tæt på hele tiden.. Ellers bliver lungerne trænet og blodtrykket stiger til max. Han bliver simpelthen tosset den lille!
Nu sover han -endelig...
Gad vide hvornår den tiger rejser hjem?!

Damn tiger, give me back my happy son!!

Åh, masser af tanker til jer. Vi har samme problem herhjemme ! Isaac hænger stadig i patten, og han vil bare næsten ikke sove, og kun hvis jeg sidder med ham eller ligger ved siden af ham i seng/sofa. 

Kom så med vores søde babyer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.