Rigtig glædelig jul alle sammen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. december 2008

Loggidut

Så er det slemme juleræs overstået...pust ud, og fortæl mig om hvordan det er gået!!!

Her har der bare været ro og vild meget overskud hele dagen, men nu var det også kun svigermor og far der kom til jul.
Vi havde valgt at spise klokken 5, så Tif kunne være med, og det tror jeg egentlig vi er ret glade for vi valgte.
Hun var bare i så meget hopla, og har været hamrende glad hele dagen, og selv da maden var ved at være færdig var hun i et brilliant humør...ellers der filmen knækker!

nå vi fik spist, og hun guffede løs...ungerne var glade, og der blev snakket.
Da så vi var færdige...valgte ungerne at gå om juletræ med hende, bare for sjovt, mens jeg lige fik opvasken væk...og da de travede der, begyndte ungen at synge...??? LA LA LA DA DA DA...og vi var helt flade af grin.
Nå da så vi skulle om juletræet alle sammen, ja så tog hun da lige en ordentlig travetur, med stemmen helt i vejret...hun sang og sang, og heldigvis har Michael optaget det, for ellers ville jeg tro det var løgn.
Vi dansede og dansede og hun nægtede at holde andre i hånden, ud over hendes storebrødre, men de kunne så også lide opgaven, så det er jo fint nok...ha ha

så kom gaverne...og man skulle tro hun havde en fornemmelse for hvad der forgik...for allerede da Christian bar gaverne ned tidligere, sagde hun NAAAAAAAJ, helt vildt overrasket, så der var lykke da hun endelig måtte se hvad der gemte sig under papiret
Hun fik jo selvfølgelig sit famøse køkken af farmor og farfar, og michael måtte jo bare i gang med at samle...ha ha, ja så fik hun bøger, dvdfilm, dukke, puslespil, mad til køkkenet...men uanset hvad hun rev ud af papiret, så var det kun køkkenet der duede, hun legede med det indtil klokken halv ti, og så sagde mor her stop...og da jeg puttede hende på puden...ja så lukkede hun sine øjne med det samme, færdig som gårdsanger var hun!

så julen har været dejlig, vi har haft glade og tilfredse unger, som har været søde til at underholde hinanden...og nu er der bare ro, alle er trætte, og mine ben er helt smadret!

så nu er manden ved at lave en irsk kaffe, som vi skal hygge med inden vi trætte går til ro!

Hvordan er det gået hos i andre? Har ungerne nydt deres anden jul?

glædelig jul alle piger, håber i har haft en lige så hyggelig aften som vi har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2008

Plysbjørnen

Ih det er da dejligt at tif sådan har hygget sig... det gjorde Laura også her, hun kom i seng 21:15 så hun har også klaret det rigtigt godt...

Betina

Anmeld

25. december 2008

ivfmarie

Lyder bare dejligt og sjovt... Og det er bare så fedt at Tiffen nåede at blive gående til omgang juletræsræs!

God fornøjelse med den irske - lyder som en perfekt afslutning på en dejlig dag.

Marie

Anmeld

25. december 2008

ka li ja

skøøønt. det var da fantastisk med sådan en dag
vi var ude ved svigermekanikken i går. og kørte først hjem omkring midnat. så kunne ungerne ikke mere.
arthur havde fået en time i vognen fra 5-6 så vi var sikre på han holdt ud til gaverne i det mindste. men han begyndte først at brokke sig ved 23 tiden...
og han var helt vild. vi skulle bare ha pakket nogle gaver op på rekord tid!!!! hehe så han klarede også at pakke mine op. og han ville lege med det HELE... så vi avde meget der skulle pakkes sammen da vi skulle hjem. men hva faen, de havde en god aften lader det til.
og arthur er da ikke stået op endnu... det kan man da kalde en syvsover.. det tror jeg nu heller aldrig han har gjort før...
i dag skal han og xander hjem til mormor så mor og far kan komme ud og fulde sig. og begge to sove længe i morgen.. det må sgu snart være min tur.. jeg var oppe 8.15 i morges. det syntes jeg var hårdt hihi
nu må i ha en god dag allesammen, og såå håber jeg jeg får noget mere tid til jer her i juleferien
jeg savner jer

Anmeld

25. december 2008

mor til en del

Det lyder som om I alle har hygget jer....

Det har vi nu også, men for dælan hvor jeg savner min middagshvil, jeg har bare ikke haft tid de sidste par dag.

Vi prøvede noget helt nyt i går, vi dansede om juletræ kl. 15.30, og fik derefter gaver. alle gaver..........der er ikke nogen af mine børn der har fået mere end 4 gaver, et par stykker fik endog kun 2...

Sidste år synes jeg det var rent kaos, med plagen, utålmodighed osv. og børnene spiste ikke noget af aftensmaden, da de bare var så spændte.....i år var spændingen så udløst, og jeg kunne i ro og mag afslutte madlavningen, og alle spiste de der blev serveret..
Det er vist også sådan det skal foregå næste jul....

I dag har vi haft halvdelen af familien til før fødselsdag. Oscar fylder 5 imorgen, de kom til rundstykker og julekringle kl. 9.30.... og imorgen kommer anden halvdel til gløgg og æbleskiver kl. 14.30. jo der sker noget her i disse dage...

Imorges kl. 5 vækkede Marc os, han havde ondt i maven, det kunne vi godt forstå, han åd mildest talt i aftes....normalt har jeg ikke svært ved at sige stop til ham, men det var jo juleaften, så han fik lov.....men det var alligevel blevet for meget, og han endte med at kaste op imens han sad på toilet, dvs. ud på gulvet, vores nye badeværelses gulv, jo det blev afprøvet og er hermed erklæret brækstærk...

nok for nu, der skal bages mere julekringle...

Lisbeth. som i aftes erhvervede sig en mandelgave.....

Anmeld

25. december 2008

Lene76

Det lyder til at i alle har haft en dejlig aften.....
Vi har osse haft en hyggelig juleaften hos svigerfam. , selvom Viktor er syg. Han var heldigvis i et super humør men der var bare ik så mange kræfter, gad ik spise kun drikke og spise chokoladeknapper.... rundt om træet da kl ca var 20 han var total færdig så han sad på skift ved johnny og jeg. det ende med at jeg måtte pakke hans gaver ud.... og det var mange....total gaveregn... hehe

Da vi kom hjem i går sagde feberen igen 40,6 så han blev puttet og sov til imorges ved 8-tiden...... og i dag ja der har han så hele 3 gang pga det han får mod lungebetændelsen... mums. Godt moren var til julefrokost med pigerne så faren måtte ordne det hehe nu sover han så igen så nu håber jeg han er lidt mere frisk imorgen.

Glædelig jul allesammen

Knus Lene

Anmeld

26. december 2008

BellaT

Vi var herhjemme for første gang. Desværre kun os 3 og min mor og stedfar. Men vi HYGGEDE os helt vildt! Og Phillip var i hopla hele aftenen. Helt indtil kl. 22.45 hvor mor sagde stop og godnat. Synes det er flot. Han sov næsten inden han ramte hovedpuden.
Han spiste ikke ret meget af julemaden (men flæskestegen var nu også lidt tør, he he).
Efter mad og risalamande sang vi og gik rundt om juletræet. Da Phillip først fangede det, blev han ved og ved. Han løb og løb, rundt og rundt. Storgrinende.
Han fik rigtig mange fine gaver som blev undersøgt grundigt. Alle sammen.
Det har været den bedste jul siden jeg selv var barn!!

Ligger lige et par billeder ind.

fra Helle - som virkelig burde gå i seng....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.