Gratis fødselsforberedelse i Århus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Madam Blå

Madam Blå skriver:

Prøv at tjekke min tråd om fødselsforberedelse. Der var en der lagde et super godt link ud til noget fødselsforberedelse med rigshospitalets chefjordemoder (vist nok) på dr.dk.

Synes i hvert fald at det var vildt godt

For der findes desværre ikke noget gratis her i Århus

Fandt det lige

http://www.smertefrifoedsel.dk/2011/03/gratis-online-fødselsforberedelse/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Er der nogen der ved, om der er sådan et tilbud et sted? Har googlet uden held. Skejby har jo sparet den gratis fødselsforberedelse væk, således man nu skal punge ud, hvis man vil til fødselsforberedelse. Og det er IKKE billigt! Pengene er meget små (de er der slet ikke) pt, og jeg vil gerne til fødselsforberedelse. Jeg ved godt, at nogen siger det ikke er nødvendigt, men for mig personligt føler jeg, at det er noget jeg har brug for.

Så er der nogen der kender til nogle tilbud i Århus? Gratis?

Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter. Jeg blev tilbudt at komme med i et forsøg om mental smertelindring. Hvis man kommer med i en af de to forsøgsgrupper (enten selv hypnose eller afspænding) lærer de vist nok noget om bl.a. vejrtrækning. Jeg kom i kontrolgruppen, så prøvede det ikke selv, men et par stykker fra min mødregruppe fik en del ud af selvhypnose i udvidelsesfasen. Har du fået tilbudt det?

Den eneste form for fødselsforberedelse vi var til, var en ekstra samtale hos jordemoderen ca. uge 35 sammen med mødregruppen. Det handlede om hvornår man skal ringe, babys vej ud af fødselskanalen og forskellige muligheder for smertelindring.

Men ja - det er røv pisse dyrt og totalt mega tåbeligt at det er sparet væk

Anmeld

25. juli 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Så vidt jeg lige har fået at vide er det eneste forsøg der kører lige nu et man skal inviteres til, og det går godt nok ud på, at man får gratis fødselsforberedelse, men det er også et krav at man skal føde ambulant og tage hjem efter et par timer (hvis fødslen er ukompliceret). De vil nemlig teste hvordan dét fungerer for førstegangsfødende, og det vil jeg bestemt ikke deltage i. Vil gerne kunne være på sygehuset til jeg selv føler mig klar til at tage hjem Og har heller ikke fået tilbuddet.

Det er da et fjollet forsøg? Ikke lige der man har lyst til at være forsøgskanin. "Tak for venlig deltagelse i forsøg. Konklusionen blev, at det er en rigtig dårlig idé at lade førstegangsfødende føde ambulant"

Anmeld

25. juli 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Så vidt jeg lige har fået at vide er det eneste forsøg der kører lige nu et man skal inviteres til, og det går godt nok ud på, at man får gratis fødselsforberedelse, men det er også et krav at man skal føde ambulant og tage hjem efter et par timer (hvis fødslen er ukompliceret). De vil nemlig teste hvordan dét fungerer for førstegangsfødende, og det vil jeg bestemt ikke deltage i. Vil gerne kunne være på sygehuset til jeg selv føler mig klar til at tage hjem Og har heller ikke fået tilbuddet.

Hihi - det var ellers mit andet forslag Har selv meldt mig til det. Vi får nemlig fødsels og forældreforberedelse, og jeg vil gerne hjem så hurtigt som muligt.. Men vidste ikke at man skulle "inviteres".

Anmeld

25. juli 2011

mortilflere

Jeg nåede kun at være med 1 time så fik jeg veer før tid og en anden skreg uud i lokalet at kørte jeg ik hjem så gjorde hun LOL

Så skred jeg LOL

Det er ret normalt at føle man er ude og skide , men jeg syntes når det at man bare vil ha den baby ud og helst i går så klare man oxo det , Men hver åben over for din jm om dine føgelser og tanker så kan hun sikkert hjælpe dig bedre end fødselforberedelse

Med Alberte udviklede jeg min ejen træk vejret teknik LOL den lære man ingen steder LOL , mit bedste råd er arbejd med din krop , prøv at mærk hvad den siger dig der er godt for dig

Der er ikke en fødsel der er ens ingen af mine 4 ligner hinanden.

Anmeld

26. juli 2011

MetteDN

Frøken J. skriver:

Men jeg bor ikke i Randers, og er ikke tilknyttet det sygehus Og vil ikke skulle til Randers for at føde

så vidt jeg ved gør det ingen forskel. Jeg var til fødselsforberedelse med en der skulle føde i aalborg ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.