Gratis fødselsforberedelse i Århus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Frøken J.

AnjaB skriver:

Nu er det godt nok 4½ år siden, men vi deltog i sådan et forsøg fra skejby hvor de tilbyd gratis fødselsforberedelse - prøv at tjek om der stadig kører sådan nogle forsøg. Synes dengang som 1. gang at vi fik et fint indblik i hvad det er der venter os, men bestemt også noget jeg aldrig ville betale penge for, der er så meget andet der kunne være sjovere at bruge pengene på. Meget af det info man får kan du i dag læse dig frem til på skejbybaby.dk

Anja 41+0

Så vidt jeg lige har fået at vide er det eneste forsøg der kører lige nu et man skal inviteres til, og det går godt nok ud på, at man får gratis fødselsforberedelse, men det er også et krav at man skal føde ambulant og tage hjem efter et par timer (hvis fødslen er ukompliceret). De vil nemlig teste hvordan dét fungerer for førstegangsfødende, og det vil jeg bestemt ikke deltage i. Vil gerne kunne være på sygehuset til jeg selv føler mig klar til at tage hjem Og har heller ikke fået tilbuddet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Frøken J.

MetteDN skriver:

I randers er det stadig gratis

Men jeg bor ikke i Randers, og er ikke tilknyttet det sygehus Og vil ikke skulle til Randers for at føde

Anmeld

25. juli 2011

Frøken J.

lotchen skriver:

Til min fødselsforberdelse brugte vi absolut ingen tid på at øve vejrtrækning - heldigvis. Til gengæld snakkede vi om alt andet omkring fødslen og den første tid, forventninger som nybagt mor, parforholdet med to nybagte forældre... Det gjorde faktisk, at jeg gik fra at være bange for at skulle føde til at jeg følte mig klar og 'det her kan jeg da sagtens klare'-agtigt. Så håber I finder noget gratis - men som en anden skriver, så er der meget info på nettet. Det kan bare ikke altid erstatte den der personlige kontakt og hvor man liiige kan spørge om alt det der suser rundt inde i hovedet på een...

Håber I finder det

Tak for erfaringerne For ja, kunne godt bruge et eller andet. Føler mig ikke klar over noget som helst 

Anmeld

25. juli 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Jordemoderne og brochurerne henviser til FOF, hvor kurset koster penge, desværre. Ved godt at man bare burde 'kunne', men føler mig slet ikke rustet til en fødsel

Kursus eller ej så er jeg sikker på at du er godt rustet når dagen kommer. Kroppen skal nok fortælle dig hvad der skal ske, og så gælder det bare om ikke at spænde, huske sin vejrtrækning og go with the flow

Anmeld

25. juli 2011

RiUL

Frøken J. skriver:

Har du nogle links? Har nemlig tænkt på at gøre det samme

Ja det har jeg  

http://www.youtube.com/watch?v=afoGiRDPDaU

Anmeld

25. juli 2011

Frøken J.

RiUL skriver:

Ja det har jeg  

http://www.youtube.com/watch?v=afoGiRDPDaU

Tak

Anmeld

25. juli 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Jeg har været der, kigget og spurgt, men jordemødre og brochurer henviser alle til aftenskoler osv. hvor fødselsforberedelsen koster penge. De gratis tilbud er sparet væk i Århus

Hvor er det da noget øv bøv... Tror faktisk også vi skal betale for det her i Silkeborg... 

Anmeld

25. juli 2011

Madam Blå

Prøv at tjekke min tråd om fødselsforberedelse. Der var en der lagde et super godt link ud til noget fødselsforberedelse med rigshospitalets chefjordemoder (vist nok) på dr.dk.

Synes i hvert fald at det var vildt godt

For der findes desværre ikke noget gratis her i Århus

Anmeld

25. juli 2011

GitteC78

Nu ved jeg ikke om der ligger en Ønskebørn butik i nærheden af dig, men jeg har læst at de har undervisning i butikken. Du kan sikkert læse mere om det på deres hjemmeside.

Anmeld

25. juli 2011

Mette.

Frøken J. skriver:

Er der nogen der ved, om der er sådan et tilbud et sted? Har googlet uden held. Skejby har jo sparet den gratis fødselsforberedelse væk, således man nu skal punge ud, hvis man vil til fødselsforberedelse. Og det er IKKE billigt! Pengene er meget små (de er der slet ikke) pt, og jeg vil gerne til fødselsforberedelse. Jeg ved godt, at nogen siger det ikke er nødvendigt, men for mig personligt føler jeg, at det er noget jeg har brug for.

Så er der nogen der kender til nogle tilbud i Århus? Gratis?

Jeg tror ikke der er noget at komme efter nogen steder desværre.

Jeg fødte jo Emilie på Skejby for 15 måneder siden nu, og da jeg gik til JM var der heller ingen tilbud gratis. Jeg valgte det helt fra, fordi jeg også synes det var for dyrt, og det gik også super godt uden, men det er da bestemt træls og nødvendigt hvis du ikke føler dig klar uden, så hjælper vi andres erfaringer jo ikke meget.

Jeg håber i finder en løsning , for det er godt nok dyrt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.