Godaften de damer...
Dette er ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg er ved at sulte mig selv eller ej.. Men det her er baseret på programmet "supersize vs. superskinny" og KCAL anbefalinger ;-)
Nå men here it goes... :-)
Her til aften så jeg det føromtalte program, hvor der er 2 deltagere som skal bytte madvaner for 5 dages tid..
Den ene er undervægtig, og spiser mindre end hvad en 3årig spiser på en dag (1300 KCAL)
Den anden er overvægtig og spiser dobbelt så meget som en mandsperson bør spise (5000 KCAL spiser han - der anbefales ca 2400 KCAL).
Så er det jeg tænker...
Hvis man skal tabe sig, så skal man jo spise mindre end hvad man forbrænder - det er hamrende logisk. Men svært at overholde, hvis man er spundet ind i et væv af dårlige vaner.
Jeg er på madlog - og med mit ønskede vægttab samt angivede aktivitetsniveau, anbefaler de pt at jeg spiser højst 1107 KCAL om dagen. Dette tal falder jo mindre jeg bliver.
Det er faktisk mindre end en 3årig spiser...
De siger dog "stop" ved 1000 KCAL - dvs. deres anbefaling siger at man skal have mindst 1000 KCAL om dagen...
Jeg ved godt det er blevet noget rodet, men mine tanker går nok mest på at jeg som overvægtig bliver anbefalet at spise mindre end hvad en 3årig spiser... Jeg spiser faktisk mindre end min søn pt - eller ca det samme... Han er 26 måneder.
Ville man så kalde det at sulte sig selv? Eller er det bare et led i et vægttab? Er det ok, kun at leve af så lidt når nu jeg trods alt er fed? For hvis jeg ikke var fed, så ville folk sikkert glo noget..
Hvad er jeres tanker omkring anbefalingerne osv :-)
Anmeld