Hvad skal der ske ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.370 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Mauser.

Hej kvinder ..

Jeg skal til mit 2. Jordemoder besøg imorgen 8.30 og er nys. herom .. Er der nogen der ved hvad der skal ske??

Jeg har fået målt hendes vægt til sidste scanning og den siger 1090 gram i uge 28, så det var som det skulle være  men hvad med hendes længde osv ? er det noget de undersøger til besøget ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Hej kvinder ..

Jeg skal til mit 2. Jordemoder besøg imorgen 8.30 og er nys. herom .. Er der nogen der ved hvad der skal ske??

Jeg har fået målt hendes vægt til sidste scanning og den siger 1090 gram i uge 28, så det var som det skulle være  men hvad med hendes længde osv ? er det noget de undersøger til besøget ? 

Jeg var afsted for nylig, og der skete ikke det vilde Snakkede om hvordan jeg havde det, fik testet urinprøve, målt blodtryk. Så fik jeg målt symfysemål, hørt hjertelyd og hun skønnede vægten på den lille - Kun vægten og ikke længden. Det er jo også svært når de ligger krøllet sammen Og så fortalte hun hvordan hun lå. Men det vidste jeg også godt fra scanningen. Og fortalte at hun nok ville blive ved med at have hovedet nedaf fra nu af, men at hun kunne skifte mellem at have sin ryg over på min venstre og højre side

Anmeld

24. juli 2011

Mauser.

Frøken J. skriver:

Jeg var afsted for nylig, og der skete ikke det vilde Snakkede om hvordan jeg havde det, fik testet urinprøve, målt blodtryk. Så fik jeg målt symfysemål, hørt hjertelyd og hun skønnede vægten på den lille - Kun vægten og ikke længden. Det er jo også svært når de ligger krøllet sammen Og så fortalte hun hvordan hun lå. Men det vidste jeg også godt fra scanningen. Og fortalte at hun nok ville blive ved med at have hovedet nedaf fra nu af, men at hun kunne skifte mellem at have sin ryg over på min venstre og højre side

Åh ja okay, min pige er også allerede sunket og har lagt sig med hovedet klar så det er jo godt nok (: jaa det er jo selvfølgelig svært at finde ud af hvor lang hun er, men spændende kunne det nu være at fp a vide  Hvor lang skønnede hun så din pige at være ?? 

Anmeld

24. juli 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Åh ja okay, min pige er også allerede sunket og har lagt sig med hovedet klar så det er jo godt nok (: jaa det er jo selvfølgelig svært at finde ud af hvor lang hun er, men spændende kunne det nu være at fp a vide  Hvor lang skønnede hun så din pige at være ?? 

Altså hun kunne jo ikke skønne længden Men vægtmæssigt var hun 1200-1300 gram

Anmeld

24. juli 2011

Mauser.

Frøken J. skriver:

Altså hun kunne jo ikke skønne længden Men vægtmæssigt var hun 1200-1300 gram

lidt større end min så (: det er jo ganske fint .. Men har en liste med spørgsmål så mig slipper hun ikke af med lige med det samme. hihi

Anmeld

24. juli 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

lidt større end min så (: det er jo ganske fint .. Men har en liste med spørgsmål så mig slipper hun ikke af med lige med det samme. hihi

Hehe ja Men vores blev skønnet til 1024 gram da jeg var i 17. uge mener jeg det var, til 3d scanningen Men hun har nogle dejlige runde kinder, så hun vokser godt

Og det r også bare at spørge! Kunne ikke lige komme i tanke om noget, så derfor var det hurtigt overstået

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Synes ikke der skete det helt vilde til 2. JM besøg. Blev vejet, vægten på bebsen blev skønnet, symfysemål blev taget og så hørte vi hjertelyd. Vi kunne stille lidt spørgsmål og så svarede hun på det, men ellers så foregik der ikke meget andet.

/Fenja

Anmeld

24. juli 2011

Mauser.

Frøken J. skriver:

Hehe ja Men vores blev skønnet til 1024 gram da jeg var i 17. uge mener jeg det var, til 3d scanningen Men hun har nogle dejlige runde kinder, så hun vokser godt

Og det r også bare at spørge! Kunne ikke lige komme i tanke om noget, så derfor var det hurtigt overstået

Hold da op !!! hihi .. store pige, det er jo det min pige vejer nu næsten her i uge 28, men fik a vide at det var meget normalt .. 

Men har set dine 3D billeder, hun har skam gode store kinder altså .. 

Anmeld

24. juli 2011

Mauser.

Fenja09 skriver:

Synes ikke der skete det helt vilde til 2. JM besøg. Blev vejet, vægten på bebsen blev skønnet, symfysemål blev taget og så hørte vi hjertelyd. Vi kunne stille lidt spørgsmål og så svarede hun på det, men ellers så foregik der ikke meget andet.

/Fenja

Ih altså man forventer jo nærmest rød løber og blomster ik ?? haha ej altså syntes bare altid at det er så hurtigt overstået, det vigtigeste er jo også at alt er som det skal være kan man sige. 

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Mulleunge skriver:

Ih altså man forventer jo nærmest rød løber og blomster ik ?? haha ej altså syntes bare altid at det er så hurtigt overstået, det vigtigeste er jo også at alt er som det skal være kan man sige. 

Jeg synes faktisk ikke at der er sket særlig meget til nogen af besøgene indtil videre og jeg skal til det 4. i næste uge. Der skal vi så snakke lidt om fødslen, men ved ikke hvor meget det bliver. Jeg spurgte til det med fødsel sidste gang, men der sagde JM at det tager vi i uge 35 og så var min første tanke " ja, så må vi da ikke håbe jeg føder før"

Vi har så også fundet ud af at der er ekstremt meget forskel på skøn af vægt - før vi skulle ind til 3. JM samtale havde vi været på hospitalet og der fortalte scanneren at bebsen vejede 1014 g, to dage senere hos JM vurderede hun bebsen til 1400-1600 g.

Nu er jeg spændt på, hvad JM skønner vægten til næste gang, da vi lige har været på hospitalet i sidste uge og fik vægt af vide ( skyldes sukkersyge med de ekstra scanninger)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.