Maven 18+5 og et bonus fra 17+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Sof

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hehe, sød smiley 

Ja, jeg ville ikke kunne undvære smileyerne der følger med plusprofilen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Sof

Frøken J. skriver:

Well, så er du jo det levende bevis på det de siger med, at ikke to graviditeter er ens Det må egentlig være skægt, for man forventer vel nok lidt, at det er noget henaf det samme. Hvordan reagerer lillesøster på det hele?

Regner med at du mener storesøster, og hun tager det så godt. Hun nusser maven, snakker med babyen og lige meget hvad andre siger, så svarer den altså hende tilbage 

Hun glæder sig utrolig meget til den kommer ud og til vi ved hvad det bliver.

Anmeld

24. juli 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Den her graviditet er fuldstændig modsat den med Silje. Bortset fra blødning i starten og min nervøsitet fordi vi mistede sidst, så har det her været en ren drømmegraviditet uden problemer  eller gener. Jeg har kun haft tegn som ømme bryster, ligamentsmerter, lidt svimmelhed hvis jeg rejser mig for hurtigt, lidt halsbrænd hvis jeg spiser for fed mad, lidt kvalme hvis jeg får spist for meget eller bliver for sulten og så min mave der vokser. Jeg kan endda selv mærke afgrænsningen af min livmoder når jeg ligger ned, det kunne jeg slet ikke med Silje.

I graviditeten med hende, der havde jeg:

Slem kvalme de første 14 uger, svimmelhed, black outs, spontan opkastning, voldsom overspisning, ligamentsmerter, plukveer allerede fra uge 8-10 stk., begyndene veer, voldsom vægtøgning og blødninger 4-5 gange gennem hele graviditeten. Graviditeten med Silje var frygtelig og jeg har været meget bange for en ny graviditet.

De positive ting i graviditeten med Silje var at jeg mærkede bobler i uge 14-15 stk. mærkede hende hver dag fra uge 16 og det kunne mærkes udenpå fra uge 18, hvorimod at jeg stadig kan være i tvivl omkring hvad jeg mærker i denne graviditet, men det er nok mest fordi jeg ikke tør tro på det og ikke tør knytte mig for meget af frygt for at miste igen. Kan mærke små spjæt nu, men er bange for at tro på at det er rigtig.

Men er jo nødt til at tage mig sammen og nyde min graviditet i stedet for at være nervøs hele tiden. Jeg er næsten halvvejs nu og tør stadig ikke tro på det eller nyde det, men det er jeg jo for pokker nødt til.

Hvis jeg glemmer min frygt, så har jeg mærket bobler/roden rundt/moslen/you name it fra uge 10-11 stk. i denne graviditet, men kun rigtige spark 3 gange og det har været et enkelt spark alle 3 gange, men har en mistanke om at min moderkage ligger foran denne gang og at min livmoder ligger længere inde i kroppen end den gjorde med Silje.

Som min kæreste siger, så er denne graviditet jo faktisk en hel normal graviditet lige efter bogen og det må jeg jo give ham ret i.

Først: Ja, mente self. storesøster. Doh! Tidlig ammehjerne?

Hold da op en voldsom graviditet du har haft dengang! Kan godt forstå hvis det betyder, at du har lidt svært ved bare at nyde denne graviditet, men om ikke andet kan du jo tænke på, at den slemme graviditet jo trods alt endte med en dejlig lille pige, så hvorfor skulle den her - som er en god graviditet - ikke ende godt?

Men jeg tror, at det er naturligt at være bange, nervøs og bare slappe 100% af. Det er bare en skam, for sådan burde det jo ikke være. Men du er helt sikkert ikke alene om at have det sådan. Og det lyder da bestemt til, at det er liv du har mærket også tidligt.

Er det ikke muligt for dig at sige til dig selv, at nu skal det bare nydes? (Nemmere sagt end gjort selvfølgelig )

Anmeld

24. juli 2011

Trine89

iiiih hvor er det bare en FLOT mave.. 

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Frøken J. skriver:

Først: Ja, mente self. storesøster. Doh! Tidlig ammehjerne?

Hold da op en voldsom graviditet du har haft dengang! Kan godt forstå hvis det betyder, at du har lidt svært ved bare at nyde denne graviditet, men om ikke andet kan du jo tænke på, at den slemme graviditet jo trods alt endte med en dejlig lille pige, så hvorfor skulle den her - som er en god graviditet - ikke ende godt?

Men jeg tror, at det er naturligt at være bange, nervøs og bare slappe 100% af. Det er bare en skam, for sådan burde det jo ikke være. Men du er helt sikkert ikke alene om at have det sådan. Og det lyder da bestemt til, at det er liv du har mærket også tidligt.

Er det ikke muligt for dig at sige til dig selv, at nu skal det bare nydes? (Nemmere sagt end gjort selvfølgelig )

Den sidste graviditet jeg havde, og som er den der skræmmer, det er den jeg havde fra december til og med februar, hvor vi så hjerteblink og 14 dage efter var til en selvbetalt scanning for at Silje kunne se bebsen og der var der intet hjerteblink.

Men inden den var jeg nervøs for en ny graviditet pga. Siljes, men slet ikke i det omfang som jeg har været efter vi mistede. Jeg fik jo Silje ud af den slemme graviditet. Jeg var 18 og anede ikke hvad jeg gik ind til, det gør jeg nu, så det var ikke synderligt det der skræmte mig

Det var mere tanken om at miste igen.

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Trine89 skriver:

iiiih hvor er det bare en FLOT mave..

Tusind tak 

Anmeld

24. juli 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Den sidste graviditet jeg havde, og som er den der skræmmer, det er den jeg havde fra december til og med februar, hvor vi så hjerteblink og 14 dage efter var til en selvbetalt scanning for at Silje kunne se bebsen og der var der intet hjerteblink.

Men inden den var jeg nervøs for en ny graviditet pga. Siljes, men slet ikke i det omfang som jeg har været efter vi mistede. Jeg fik jo Silje ud af den slemme graviditet. Jeg var 18 og anede ikke hvad jeg gik ind til, det gør jeg nu, så det var ikke synderligt det der skræmte mig

Det var mere tanken om at miste igen.

Jamen det kører bare for min forståelse i dag, hva? Nå, men anyways Jeg forstår virkelig godt din angst. MEN! Du er jo trods alt længere henne denne gang. Og maven vokser løs! Og der er vel ikke så længe til du skal til MD hvor du kan få at vide, at alt er ok?

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Frøken J. skriver:

Jamen det kører bare for min forståelse i dag, hva? Nå, men anyways Jeg forstår virkelig godt din angst. MEN! Du er jo trods alt længere henne denne gang. Og maven vokser løs! Og der er vel ikke så længe til du skal til MD hvor du kan få at vide, at alt er ok?

Vi skal til MD 1 august, så det er lige om lidt og i dag er der også kommet små spark, så jeg er begyndt at pakke min frygt væk og øver mig i bare at nyde det 

Anmeld

24. juli 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Vi skal til MD 1 august, så det er lige om lidt og i dag er der også kommet små spark, så jeg er begyndt at pakke min frygt væk og øver mig i bare at nyde det 

FANTASTISK! Sådan skal det også være

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Frøken J. skriver:

FANTASTISK! Sådan skal det også være

Ja bestemt, den er åbenbart lige så glad for vandmelon som sin mor  Så vi delte lige en halv vandmelon mens den flittigt sparkede rundt derinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.