Anonym skriver:
Vil meget gerne have nogle fif - især til aftenrutine, føler jeg ikke gør det rigtigt..
ok, det vi gør herhjemme er:
ca kl 19.15 plejer han at komme i nattøjet, få børstet tænder.
Så sidder vi 5-10 min på sofaen hvor han får hans sut og bamse/klud han sover med. Bare sidder og slapper af, så han kan geare lidt ned.
Så går vi op på værelset hvor vi ruller for vinduet, jeg siger godnat mens jeg står med ham, ligger ham ned i sengen, putter ham med bamsen/kluden og sutten. Nogle gange pyller han lidt, hvor jeg så ligger en hånd på maven af ham og siger shhh, eller går jeg ud af værelset. Hvis han bliver ked af det går jeg ind til ham, giver sut og bamse, ligger en hånd på maven af ham og siger shhh. Når han er faldet til ro, går jeg ud igen.
Inden han kunne falde i søvn i egen seng sad jeg med ham på armen i en lænestol i værelset, uden lys. Hvis han græd sang jeg en sang for ham, eller sad jeg ligeså stille med ham, mens han lå med bamsen. Når han var lige ved at falde i søvn lagde jeg ham forsigtigt ned i sengen og gik ud.
Jeg har fundet ud af at når han skal i seng, skal han helst have vært vågen i min. 4 timer inden han bliver puttet, ellers er han slet ikke klar til at sove.
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge, men ellers spørg hvis der er noget 
Anmeld