Hjælp søges vedr. middagsluren(e) !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.657 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Ryberg

ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal tænke omkring det, men det er jo derfor jeg har det her skønne baby.dk!

Lasse er snart 15 måneder.. og han sover stadig 2 lure.. han sover kl.9-11 og fra kl.13-14/14.30 ...

Og jeg ved jo, at det er fuldstændig modsat af "normale" børn i den alder.. dvs. Lasse er vågen hvor de andre sover...

Har prøvet at trække ham her de sidste par dage, og han er så træt... så smadret kl.9 at han vælter rundt, vil kun putte og det ender med at han lukker øjnene i vores armen..

Hvad skal jeg stille op?  mht. at få ham til at sove en stor lur til middag? eller skal jeg fortsætte med det her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal tænke omkring det, men det er jo derfor jeg har det her skønne baby.dk!

Lasse er snart 15 måneder.. og han sover stadig 2 lure.. han sover kl.9-11 og fra kl.13-14/14.30 ...

Og jeg ved jo, at det er fuldstændig modsat af "normale" børn i den alder.. dvs. Lasse er vågen hvor de andre sover...

Har prøvet at trække ham her de sidste par dage, og han er så træt... så smadret kl.9 at han vælter rundt, vil kun putte og det ender med at han lukker øjnene i vores armen..

Hvad skal jeg stille op?  mht. at få ham til at sove en stor lur til middag? eller skal jeg fortsætte med det her?

hejsa..

Hvor tidlig står han op?

Forandring tager tid og det er klart han vil være monster træt de første mange dage hvor i rykker og ændre og hans rytme..

Vil sige; hold ud og giv det tid...

I stedet for at trække den så put ham evt kl 9.00 men væk ham efter en lille time (max), derved vil han automatisk være tidligere træt omkring middag...

Anmeld

23. juli 2011

JeNoVa

Min datter på 17 måneder er lige begyndt at sove kun én gang i løbet af dagen. Jeg har læst, at det er normalt at tage to lure i løbet af dagen indtil 18 måneder.

Det var min datters egen 'beslutning' at ændre vane, da hun lige pludselig fra den ene dag til den anden blev umulig at få til at sove anden gang. I en kort periode på cirka tre uger skiftede hun mellem at sove én eller to gange efter behov.

Hvis I har mulighed for det, synes jeg, I skal lade jeres søn selv vise, hvornår han er klar til at skære ned på søvnen.

Anmeld

23. juli 2011

Tulle28

Lad ham sove!! Han skal nok selv styre det og du kan mærke, hvornår han virker klar til at skippe formiddagsluren. Min datter sov også 2 gange indtil for en måned siden oghun er 16 mdr. Hvis det ikke var fordi hun var startet i vuggestue, tror jeg også stadigvæk hun sov 2 gange, for hun har og har altid haft et stort søvnbehov. Nu sover hun hele natten og mellem 2 og 4 timer til middag.

Hun blev passet i privat dagpleje før hun begyndte i vuggestue, og drengen hun blev passet med er nu 18 mdr. og sover også stadigvæk 2 gange. Og det samme gør 2 andre børn i min mødregruppe.... Så jeg tror egentlig det er meget normalt - og børn er jo forskellige

Anmeld

23. juli 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

hejsa..

Hvor tidlig står han op?

Forandring tager tid og det er klart han vil være monster træt de første mange dage hvor i rykker og ændre og hans rytme..

Vil sige; hold ud og giv det tid...

I stedet for at trække den så put ham evt kl 9.00 men væk ham efter en lille time (max), derved vil han automatisk være tidligere træt omkring middag...

Han sover fra kl. 19-6/7 stykker... men står senest op kl.7...

Han skal så godt nok starte i dagpleje (efter ferie) igen efter næste uge... så kunne jo godt lade hende om det?

vi har bare altid haft problemer med Lasses søvn, at han har sovet ujævnt og korte lure.. og derfor er jeg hunderæd for at vække ham før han vågner... for på et tidspunkt sov han 8-9 .. og så fra 11.30-12.30 .. og så ændrede han det til det han sover nu...

Anmeld

23. juli 2011

Ryberg

Superdansker skriver:

Min datter på 17 måneder er lige begyndt at sove kun én gang i løbet af dagen. Jeg har læst, at det er normalt at tage to lure i løbet af dagen indtil 18 måneder.

Det var min datters egen 'beslutning' at ændre vane, da hun lige pludselig fra den ene dag til den anden blev umulig at få til at sove anden gang. I en kort periode på cirka tre uger skiftede hun mellem at sove én eller to gange efter behov.

Hvis I har mulighed for det, synes jeg, I skal lade jeres søn selv vise, hvornår han er klar til at skære ned på søvnen.

okey.. så det kommer lige pludselig?

Jeg føler bare jeg har et forkert barn.... f.eks. i sidste uge var vi på ferie med et vennepar som har et barn på Lasses alder (½ måneds forskel)..

Lasse sov fra 9-11 ....
Drengen sov fra 11.30-15
Lasse sov fra 13-14

Så vi havde først tid fra kl.15 af.. formiddagen var jo væk pga. det var Lasses "vigtige" lur...

Derfor jeg føler jeg bliver nødt til at påtvinge ham en anden søvnrytme, for dagplejemoderen kan jo intet lave om formiddagen heller fordi Lasse skal sove der

Anmeld

23. juli 2011

Ryberg

Tulle28 skriver:

Lad ham sove!! Han skal nok selv styre det og du kan mærke, hvornår han virker klar til at skippe formiddagsluren. Min datter sov også 2 gange indtil for en måned siden oghun er 16 mdr. Hvis det ikke var fordi hun var startet i vuggestue, tror jeg også stadigvæk hun sov 2 gange, for hun har og har altid haft et stort søvnbehov. Nu sover hun hele natten og mellem 2 og 4 timer til middag.

Hun blev passet i privat dagpleje før hun begyndte i vuggestue, og drengen hun blev passet med er nu 18 mdr. og sover også stadigvæk 2 gange. Og det samme gør 2 andre børn i min mødregruppe.... Så jeg tror egentlig det er meget normalt - og børn er jo forskellige

okey.. jamen det er da rart nok at vide at Lasse ikke er helt unormal... det er nok bare fordi at dem jeg "kender"   - deres børn sover kun den ene lur... og har hørt så meget om at når de bliver 1 år, så skal de kun sove 1 lur..

Anmeld

23. juli 2011

JeNoVa

KittyGirl skriver:

okey.. så det kommer lige pludselig?

Jeg føler bare jeg har et forkert barn.... f.eks. i sidste uge var vi på ferie med et vennepar som har et barn på Lasses alder (½ måneds forskel)..

Lasse sov fra 9-11 ....
Drengen sov fra 11.30-15
Lasse sov fra 13-14

Så vi havde først tid fra kl.15 af.. formiddagen var jo væk pga. det var Lasses "vigtige" lur...

Derfor jeg føler jeg bliver nødt til at påtvinge ham en anden søvnrytme, for dagplejemoderen kan jo intet lave om formiddagen heller fordi Lasse skal sove der

Jeg ved ikke, om det sker lige pludselig for alle børn, men det skete ihvertfald for mit.

Ikke alle børn har lige meget brug for søvn, men søvnen er rigtig, rigtig vigtig for dit barns velbefindende og vækst.

Jeg ville ihvertfald se tiden an, til han er 18 måneder gammel, og så tage den derfra. Der kan ske meget i mellemtiden, og måske har han allerede ændret vane inden da.

Anmeld

23. juli 2011

K&S

KittyGirl skriver:

Anton har aldrig sovet de "normale" lure i løbet af en dag

Inden han startede i DP:

5.00 - stod op

6.30 - lur (1-1½ time)

10.00 - lur (ca. 1 time)

13.00 - lur (ca. 1 time)

16.30 - powernap (ca. ½ time) 

19.30 - godnat (kunne være længe om at falde i søvn)

Efter han er startet i DP:

05.30 - står op

7.00 - lur (1-1½ time) - vækkes senest 08.30

09.00 - afleveres i DP (de er ude af huset hver dag fra 9.00-11.00)

12.00 - lur (2-3 timer)

19/19.30 - godnat (sover med det samme)

Da vi havde de første møde med DP´en nævnte jeg hans manglende søvnrytme - "det skal vi nok få lavet om på " var hendes svar

Lige for tiden holder han ferie fra DP og vi kæmper for at holde den rytme, han normalt har i DP´en, men han sover sjældent mere end max 1½ time til middag og så er eftermiddagen laaaang, men han sover først igen, når han bliver puttet til natten

Hvor længe har han været i DP? Sover han på samme måde der?

Anmeld

23. juli 2011

Ryberg

Superdansker skriver:

Jeg ved ikke, om det sker lige pludselig for alle børn, men det skete ihvertfald for mit.

Ikke alle børn har lige meget brug for søvn, men søvnen er rigtig, rigtig vigtig for dit barns velbefindende og vækst.

Jeg ville ihvertfald se tiden an, til han er 18 måneder gammel, og så tage den derfra. Der kan ske meget i mellemtiden, og måske har han allerede ændret vane inden da.

okey, jamen tusind tak for det.. så skader det da ihvertfald ikke at jeg afventer hans søvn situation.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.