Hvad gør i med natflasken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Elvers

Hej piger

Otto har fået flaske siden han var 3 måneder, og har fået profylac, som har været nemt nok hurtigt at lave en flaske af om natten... men nu er vi ved af skifte til grøn allomin, men fremgangsmåden til at lave en flaske er helt anderledes og meget mere besværlig, og det tager minimum 10 min. at få lavet sådan en flaske klar  og det er sgu lang tid at vente for den lille mand, der jo er sulten, når han vågner! Jeg ved ikke, om det er fordi det præcis er grøn allomin, at fremgangsmåden er sådan

Så mit spørgsmål er: Hvilken slags erstatning bruger i, og hvordan gør/gjorde i med flasken om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

IAH

Jeg bruger Beauvias eller Allomin. Jeg blander en 200 ml flaske mme før vi går i seng. Den står så klar i køleskabet til Frederik. Jeg varmer flasken i mikroovnen. Det samme jeg gør om dagen. Der er stort set altid 600 ml mme klar i køleskabet.

Bruger du grøn allomin pga forstoppelse? Prøv evt med sveskemos. Det har virket perfekt hos Frederik..

Iben

Anmeld

23. juli 2011

Elvers

IAH skriver:

Jeg bruger Beauvias eller Allomin. Jeg blander en 200 ml flaske mme før vi går i seng. Den står så klar i køleskabet til Frederik. Jeg varmer flasken i mikroovnen. Det samme jeg gør om dagen. Der er stort set altid 600 ml mme klar i køleskabet.

Bruger du grøn allomin pga forstoppelse? Prøv evt med sveskemos. Det har virket perfekt hos Frederik..

Iben

Tak for svar!  Jeg må også til at lave flasker, der står klar i køleskabet, så jeg ikke hver gang skal lave den fra bunden... jeg lytter nok for meget til, hvad der står skrevet på pakningerne! 

Vi bruger grøn Allomin, fordi Ottos mave har været skidt fra start af... Så jeg tør næsten ikke udfordre skæbnen

Anmeld

23. juli 2011

AnneBJ

Vi bruger blå allomin. Felix får ikke natflaske, for den onde mor gider ikke stå op midt om natten. I stedet putter jeg en flaske i ham inden jeg går i seng omkring kl. 23 (med mindre han har spist senere end 20.30, så gør jeg ikke)

Men ellers ville jeg blande og stille på køl, og så bare lige varme op Vi har altid kogt vand i de rene sutteflasker i køleskab, og så blander vi som regel et par flasker af gangen. De må stå blandet i 24 timer

Anmeld

23. juli 2011

IAH

Elvers skriver:

Tak for svar!  Jeg må også til at lave flasker, der står klar i køleskabet, så jeg ikke hver gang skal lave den fra bunden... jeg lytter nok for meget til, hvad der står skrevet på pakningerne! 

Vi bruger grøn Allomin, fordi Ottos mave har været skidt fra start af... Så jeg tør næsten ikke udfordre skæbnen

I starten syntes jeg det er det lidt træls at blande mme. Nu ved jeg nærmest på sekundet, hvornår vandet har den rette temperatur... det kører fuldstændig på rygraden nu...  

Nu vågner Frederik næsten aldrig. Jeg giver ham majsvælling som dagens allersidste måltid, så sover han tungt i 9-10 timer. Skønt!

Anmeld

23. juli 2011

Elvers

AnneBJ skriver:

Vi bruger blå allomin. Felix får ikke natflaske, for den onde mor gider ikke stå op midt om natten. I stedet putter jeg en flaske i ham inden jeg går i seng omkring kl. 23 (med mindre han har spist senere end 20.30, så gør jeg ikke)

Men ellers ville jeg blande og stille på køl, og så bare lige varme op Vi har altid kogt vand i de rene sutteflasker i køleskab, og så blander vi som regel et par flasker af gangen. De må stå blandet i 24 timer

Tak for respons  Vi har også det kogte vand i flaskerne i køleskabet, så de står klar til, når han bliver sulten... men varmer du det så op til de 70 grader og køler det ned bagefter, som der står på allomin-pakkerne, at man skal? Det er der jeg løber lidt sur i allomin...

Anmeld

23. juli 2011

AnneBJ

Elvers skriver:

Tak for respons  Vi har også det kogte vand i flaskerne i køleskabet, så de står klar til, når han bliver sulten... men varmer du det så op til de 70 grader og køler det ned bagefter, som der står på allomin-pakkerne, at man skal? Det er der jeg løber lidt sur i allomin...

Næh?! Det vidste jeg slet ikke man skulle? Vi sætter det på køl, tager det ud (så er det jo ca. 5 grader) blander mme i, og smider det i microen... 

Anmeld

23. juli 2011

Lilje82

Her har vi gjort med allominen som med andet mme, vand i flasken og ind i microen og derefter pulver i ryst og klar til servering

Når han er blevet 4 måneder, må du jo bruge vand fra hanen og behøver ikke længere koge det først

Anmeld

23. juli 2011

Elvers

AnneBJ skriver:

Næh?! Det vidste jeg slet ikke man skulle? Vi sætter det på køl, tager det ud (så er det jo ca. 5 grader) blander mme i, og smider det i microen... 

Ok... super... så glemmer jeg også, at jeg har set det stå på pakkerne

Anmeld

23. juli 2011

Elvers

Her har vi gjort med allominen som med andet mme, vand i flasken og ind i microen og derefter pulver i ryst og klar til servering

Når han er blevet 4 måneder, må du jo bruge vand fra hanen og behøver ikke længere koge det først

Så gør jeg også, som med andet mme... Det gør det godt nok noget lettere at lave mad til den sultne dreng

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.