GIMP - det der lag på lag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. december 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hvordan gør man det - og hvorfor er det så meget bedre end at gøre, som Loggi først beskrev?

Bare lige lidt nysgerrig, da der nu er gået sport i at arbejde med GIMP herhjemme

Mvh.
Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2008

Loggidut

det er ret og enkelt fordi, at når du gør som jeg først skrev (husk på jeg sad en mørk nattetime eller to...tre...og måske fire og sjussede mig frem til hvordan man gjore det her...) så kan du ikke gå tilbage og redigere i de gamle billeder som du har placeret...det bøvlede jeg noget med, og mente det måtte kunne lade sig gøre...og bruger du lag på lag metoden kan du zappe mellem lagene, og rette hvert enkelt lag, og dermed alle billederne...

gav det nogen mening

Anmeld

22. december 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hej - ja det er helt klart en fordel at kunne redigere rundt i billederne efter de er sat ind - men hvordan gør man det, altså arbejder i lag?

Når første billede er redigeret ind, går man så op i lag, og vælger nyt lag, og så gentager processen, som du beskrev til at starte med - altså åbner nyt billede, klipper og sætter ind i kollagen? (hvis du forstår?)

Anmeld

22. december 2008

Loggidut

ja....hver eneste gang du sætter et nyt billede ind, gør du det på et nyt lag!

når så du skal redigere i dem, vægler du lag-stak og derinde kan du redigere rundt i dine lag...

når du sætter et nyt lag ind, kan du døbe det hvad du vil, så kan du finde rundt i dem...

giver det mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.