Hvilken mme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Marco2

Mka skriver:

Lige et spørgsmål, har nemlig kun brugt min egen mælk i grøden. Men hvis man bare putter pulveret i, uden at blande det op med vand, mangler der så ikke noget væske, eller smider du bare lige lidt ekstra vand i gryden?

Jeg har målt vandet op inden jeg putter det i gryden. Jeg skal jo lave grøden på mme så for mig er det 100 ml vand og 3 skeer pulver. Så er det for dig bare at putte mindre pulver i alt afhængig hvor meget af vandet der skal være mme …

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Mka

piadas skriver:

Ja, det har jeg også tænkt på!

Hvordan styrer I det, hvis I bare kommer pulveret direkte ned i uden at blande det med vand inden? Hvordan ved I hvor meget pulver, der skal I?

Smil jeg kan heller ikke hitte ud af det Må bare håbe jeg stadig har masser af mælk selv

Anmeld

25. juli 2011

Mka

Marco2 skriver:

Jeg har målt vandet op inden jeg putter det i gryden. Jeg skal jo lave grøden på mme så for mig er det 100 ml vand og 3 skeer pulver. Så er det for dig bare at putte mindre pulver i alt afhængig hvor meget af vandet der skal være mme …

Hvor meget mel ( majs, hirse, eller hvad du bruger) kommer du så i?

Anmeld

25. juli 2011

Marco2

Mængden af mel afhænger jo af hvor "stift" ens barn vil have grøden. Her får det den konsisten Smilla kan lide ved at jeg bruger 100 ml vand, ca. 2 spk mel og så 1-2 isterning frugtmos. Når grøden er færdig putter jeg 3 måleskeer mme i.

Men at putte pulveret direkte i er jo bare at kigge på pakken og læse hvor mange måleskeer pulver der skal til for at du får den mængde mme der skal i.

Mener det er 30 ml vand pr. skefuld …? Så hvis der skal 1 dl mme i er det jo bare at putte ca. 3 måleskeer i, for det giver 90 ml mme. Mængden af vandet i grøden som du laver grøden på er kun et udtrykfor hvor "fast" grøden skal laves. Så man skal bare lave grøden og så tilføje skeer som svarer til den mængde mme man skal anvende.

Så 1 ske svarer til 30 ml mme.

Så skal du bruge 60 ml putter du 2 skeer i osv.

Ved ikke om jeg for det formuleret så du/I kan forstå det? Men forsøger 

Det handler jo om at gøre det så nemt som overhovedet muligt med det der grød noget, for man kan hurtigt komme til at stå i køkkenet og kokkere hele dagen samt få oceaner af opvask hvis ikke man finder fiffene

Hvis ikke du/I forstår må I endelig sige til.

Knus AG

Anmeld

29. juli 2011

sandratobias

butterflyPhoto skriver:

Hej piger.

Nu er tiden kommet hvor Laura skal begynde at have grønsagsmos osv.. Hun har fået risgrød i en uges tid nu og hun elsker det 

Hun er 5 1/2 mdr og har været 100% ammebarn indtil nu.

Nu er mit spørgsmål så: hvilket mme-pulver skal jeg bruge når jeg laver grønsagsmor/kartoffelmos/frugtmos/havregrød osv?

Jeg er jo fuldstændig uvidende om mme da jeg aldrig har skullet bruge det..

Håber der er nogle kloge mødre herinde der kan hjælpe.

På forhånd mange tak 

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Jeg malker ud og putter i..  

Anmeld

4. august 2011

butterflyPhoto

Tusind tak for svar alle sammen 

Nu er vi i fuld gang med grøden og det går faktisk gange godt!

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.