Hvilken mme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

butterflyPhoto

Hej piger.

Nu er tiden kommet hvor Laura skal begynde at have grønsagsmos osv.. Hun har fået risgrød i en uges tid nu og hun elsker det 

Hun er 5 1/2 mdr og har været 100% ammebarn indtil nu.

Nu er mit spørgsmål så: hvilket mme-pulver skal jeg bruge når jeg laver grønsagsmor/kartoffelmos/frugtmos/havregrød osv?

Jeg er jo fuldstændig uvidende om mme da jeg aldrig har skullet bruge det..

Håber der er nogle kloge mødre herinde der kan hjælpe.

På forhånd mange tak 

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Karina84

Nu er vi ikke startet på mosen endnu, kun grøden så småt, men har snakket med min SP om det.

Min dreng har fået MME siden han var 2 mdr ca. og da der ikke var noget alergi eller noget hos os, så sagde hun dengang at vi bare kunne bruge NAN1. Hans mave har ikke reageret på det, så det har vi fortsat med (er dog skiftet til NAN2 - selvom det ikke betyder noget om man fortsætter med 1'eren, der er meeeget lidt forskel), også i hans grød.

Doseringen står på pakken og det er super nemt

Anmeld

23. juli 2011

Marco2

Jeg bruger pt også nan og putter pulveret direkte i grøden når den er færdig. Med pulver skal man nemlig ikke stå og lave færdig mme inden det kommer i grøden. Pulveret bliver jo blandet med det vand man har lavet grøden på. Men der står på pakken at det kun kan holde sig 14 dage efter åbning, og jeg kan ikke nå at bruge en hel pose på 14 dage, så jeg ved ikke om det bare er vejledende eller hvad. Opbevarer det i en lufttæt bøtte.

Men overvejer at gå over til brikker med færdig mme …

AG

Anmeld

23. juli 2011

Maja88

Marco2 skriver:

Jeg bruger pt også nan og putter pulveret direkte i grøden når den er færdig. Med pulver skal man nemlig ikke stå og lave færdig mme inden det kommer i grøden. Pulveret bliver jo blandet med det vand man har lavet grøden på. Men der står på pakken at det kun kan holde sig 14 dage efter åbning, og jeg kan ikke nå at bruge en hel pose på 14 dage, så jeg ved ikke om det bare er vejledende eller hvad. Opbevarer det i en lufttæt bøtte.

AG

du kan fryse pulveret i de mængder du skal bruge det..

når du så skal bruge det. tager du bare en lille bøtte op som du har frosset det ned i og voila så kan det holde en 3-4 måneder.

Anmeld

23. juli 2011

AnneBJ

Felix er flaskebarn (og ikke nået til grød endnu)

Vi bruger Allomin, da jeg har hørt "historier" om, at Sp'erne har sådan en "under-bordet" aftale hvor de skal anbefale Nan, selvom mange børn får problemer med maven af det.

Om det ville være tilfældet hos os, aner jeg ikke, Allomin fungerer så det bruger vi selvfølgelig bare. Det kan holde 3-4 uger efter åbning, efter hvad der står på pakken. Jeg opbevarer det også i lufttæt beholder.

Anmeld

23. juli 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

når du så skal bruge det. tager du bare en lille bøtte op som du har frosset det ned i og voila så kan det holde en 3-4 måneder.

Snedigt!! 

Anmeld

23. juli 2011

Maja88

AnneBJ skriver:

Snedigt!! 

hehe har ikke prøvet det..

men ved en fra min mødregruppe nævnte det(og tænkte bare mit)

men så nævnte SP til åbent hus det her sidste dag

Anmeld

24. juli 2011

Marco2

Maja88 skriver:

TUSIND tak for tip. Det er da det jeg skal så For synes virkelig at det er det nemmeste med pulveret som man bare kan putte direkte i. Så skal man ikke stå og "jøle" med at lave mme og så er det jo super nemt at lave grøden selv.

For har lavet isterninger med blåbør, jordbær, pære samt æble og så kommer der sådan en eller to i for at give smag og så bare pulver og fedt i når det er færdigt. Svips …

AG

Anmeld

24. juli 2011

Mka

Marco2 skriver:

AG

Lige et spørgsmål, har nemlig kun brugt min egen mælk i grøden. Men hvis man bare putter pulveret i, uden at blande det op med vand, mangler der så ikke noget væske, eller smider du bare lige lidt ekstra vand i gryden?

Anmeld

24. juli 2011

piadas

Ja, det har jeg også tænkt på!

Hvordan styrer I det, hvis I bare kommer pulveret direkte ned i uden at blande det med vand inden? Hvordan ved I hvor meget pulver, der skal I?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.