Lidt mere grød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Karina84

Hej de damer

Vi er så småt startet med grøden herhjemme, og nu kommer jeg så til at tænke på.....
Hvad gør i hvis i skal på tur, besøg, MG osv. hvor de skal ha grød??

Laver i det hjemmefra og satser på at der er en mikro i kan varme det op igen, eller giver i dem det fra morgenen af inden i skal afsted, eller en hel 3. ting?

Som sagt er vi stadig i trænings mode, så det er ikke blevet til et helt måltid endnu, han plejer at få det ved middagstid - alt efter hvordan det passer med hans små lure.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Marco2

Velkommen til næste step

Det kommer an på hvornår jeg skal afsted i forhold til hvornår jeg forventer maden skal spises.

Hvis jeg fx skal i mg så tar jeg laver jeg maden hjemmefra og tager det med. Enten spiser hun det direkte fra bøtten uden at varme det alt afhængig af hvor koldt det er og eller luner jeg det.

Men jeg er ikke nervøs for at give det koldt hvis der ikke er mulighed for at varme det, for det man køber på glas er jo også koldt …

Anmeld

23. juli 2011

Karina84

Marco2 skriver:

Velkommen til næste step

Det kommer an på hvornår jeg skal afsted i forhold til hvornår jeg forventer maden skal spises.

Hvis jeg fx skal i mg så tar jeg laver jeg maden hjemmefra og tager det med. Enten spiser hun det direkte fra bøtten uden at varme det alt afhængig af hvor koldt det er og eller luner jeg det.

Men jeg er ikke nervøs for at give det koldt hvis der ikke er mulighed for at varme det, for det man køber på glas er jo også koldt …

Tak for svar

Okay, nej det går selvfølgelig nok ikke så meget at det når at blive koldt... Man er jo bare vant til at MME'en ikke må være kold, så derfor tænkte jeg at det var noget af det samme der var gældende for grøden

Anmeld

23. juli 2011

CA

Hvis jeg blir nødt til at lave det "ude" og jeg ikke ved om der er microvn, så tar jeg pulvermad i en lille bøtte, kogt varmt vand i en flaske og kogt koldt vand i en anden flaske med, i stedet for hjemmelavet grød. Så kan jeg tilberede det på stedet uden det blir for koldt eller for varmt. Johannes nægter at tage kold mad indenbords

Anmeld

23. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Hvis jeg blir nødt til at lave det "ude" og jeg ikke ved om der er microvn, så tar jeg pulvermad i en lille bøtte, kogt varmt vand i en flaske og kogt koldt vand i en anden flaske med, i stedet for hjemmelavet grød. Så kan jeg tilberede det på stedet uden det blir for koldt eller for varmt. Johannes nægter at tage kold mad indenbords

Det samme her... bortset fra at vi også spiser pulvergrød til hverdag

Anmeld

23. juli 2011

CA

Mettemus skriver:

Er det ikke også fint nok? Altså borset fra at der ikke er klumper i, men det får han jo til aftensmad. Fred være med det! Her får han også pulvergrød ind i mellem når det skal gå rigtig stærkt!

Anmeld

23. juli 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Og hvordan var det med det pulvergrød Mette? Var det noget med Jens er skideklog på det område, og hholder på ét bestemt mærke?

Den anden dag havde de VOLD billig nestlé grødpulver og mos i Bilka, men jeg turde ikke købe det, fordi jeg tænkte på dig, og ikke kunne huske hvad der var godt/skidt...!

Anmeld

23. juli 2011

Karina84

Carina87 skriver:

Ah ja det kan man jo også

Indtil videre har vi lavet det selv - det er jo kun MME der skal i udover vand (og så lidt fedtstof selvfølgelig), så det er det næsten det samme som at købe pulveret.

Kommer så også lidt frugtmos/grød i, bare fra de små glas - hmm det er da et helt lille køkken man skal ha med efterhånden  

Anmeld

23. juli 2011

CA

Karina84 skriver:

Ah ja det kan man jo også

Indtil videre har vi lavet det selv - det er jo kun MME der skal i udover vand (og så lidt fedtstof selvfølgelig), så det er det næsten det samme som at købe pulveret.

Kommer så også lidt frugtmos/grød i, bare fra de små glas - hmm det er da et helt lille køkken man skal ha med efterhånden  

Ja, man fylder godt hvor man kommer frem 

...Nu du lige siger det med frugtmos, ved du så godt han han også gerne skulle kunne spise det, selvom der ikke er søde sager i? Ellers vænner han sig hurtigt til, at alt hvad der kommer ind et sødt og så blir grøntsager og rugbrød lidt af en udfordring. 
Eller KAN man rent faktisk servere kartoffel, broccoli og banan?? 

Anmeld

23. juli 2011

Karina84

Carina87 skriver:

Ja, man fylder godt hvor man kommer frem 

...Nu du lige siger det med frugtmos, ved du så godt han han også gerne skulle kunne spise det, selvom der ikke er søde sager i? Ellers vænner han sig hurtigt til, at alt hvad der kommer ind et sødt og så blir grøntsager og rugbrød lidt af en udfordring. 
Eller KAN man rent faktisk servere kartoffel, broccoli og banan?? 

Nej det vidste jeg ikke - min SP sagde bare at det var meget normalt at gøre  Men jeg kan godt se at det giver mening det du skriver faktisk. Plejer at blande det når jeg tager det op på skeen, så nogen gange kommer der ikke så meget frugt og andre gange lidt mere... Meeen jeg skal da lige prøve ad i morgen og han vil have det uden også...

Kan nu godt forstå hvis ikke de vil have det ellers, majsmel smager jo ikke af noget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.