Smørcreme opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.828 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

henh01

Så skal jeg snart i gang med min aller første kage

har fået en løs opskrift på en smørcreme der indeholder

usaltet smør

kakao pulver

mælk

flormelis

Men hvor meget af hver???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

henh01

HJÆLP skal lave den om 30 min

Anmeld

22. juli 2011

Dot D

Kender ikke lige den du skriver der, men jeg har en god én her:

1 pk alm smør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4 - 6 past.æggeblommer. Det røres med pisker eller i maskine til det er helt lyst... Den er rigtig god og smager ikke af smør, nem at smører op med også

Anmeld

22. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

henh01 skriver:

HJÆLP skal lave den om 30 min

Hvor stor er kagen? 

Anmeld

22. juli 2011

henh01

Dot D skriver:

Kender ikke lige den du skriver der, men jeg har en god én her:

1 pk alm smør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4 - 6 past.æggeblommer. Det røres med pisker eller i maskine til det er helt lyst... Den er rigtig god og smager ikke af smør, nem at smører op med også

det er fordi jeg allerede har handlet ind til den anden

Anmeld

22. juli 2011

henh01

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvor stor er kagen? 

Det er alm. lagkagebunde str. og så en lidt mindre ovenpå

Anmeld

22. juli 2011

Dot D

henh01 skriver:

det er fordi jeg allerede har handlet ind til den anden

Ok, men gem den her til en anden gang, den er meget nem....

Jeg kunne forestille mig, at den du har handlet til er, 250 g smør, 250 g flormelis, 2 spsk mælk og 1- 3 spsk kakaopulver alt efter smag

Anmeld

22. juli 2011

Det er alm. lagkagebunde str. og så en lidt mindre ovenpå

Jeg vil tro det er nok med 250 gr. usaltet smør 250 gr flormelis, et par skeer kakao og så blot lidt mælk til at piske det op med. . Det skal kun lige gøre det vådt så man kan piske en tyk masse. Brug evt. lidt vanillesukker også. Smager det meget af smør, kan du tilføje lidt mere flormelis og lidt mere mælk, men du skal huske den ikke må blive for flydende. 

Anmeld

22. juli 2011

henh01

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg vil tro det er nok med 250 gr. usaltet smør 250 gr flormelis, et par skeer kakao og så blot lidt mælk til at piske det op med. . Det skal kun lige gøre det vådt så man kan piske en tyk masse. Brug evt. lidt vanillesukker også. Smager det meget af smør, kan du tilføje lidt mere flormelis og lidt mere mælk, men du skal huske den ikke må blive for flydende. 

Okay tusind tak.. Kan jeg lave den nu oselvom jeg først skal lave kagen om et par timer?

Anmeld

22. juli 2011

Okay tusind tak.. Kan jeg lave den nu oselvom jeg først skal lave kagen om et par timer?

Ja, sagtens.  Hvis du sætter den på køl, skal den tages ud i god tid, da den bliver hård. Men ellers lad den står tildækket indtil du skal bruge den, hvis det er kort tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.