NinaE skriver:
Så vidt jeg har forstået, så kan ens egen JM skrive nogle enkelte ting i en elektronisk journal.
Men hun opfordrede også til at have en mere udførlig ønskeliste i papir, som man selv medbringer.
For sådan nogle planlægningsfreaks som min kæreste og jeg, synes jeg det lyder som en super god idé. HVIS man altså er klar over, at man altid skal være åben overfor at fødslen kan udvikle sig helt anderledes.
Jeg synes det giver en ro, og så er der mange ting man ikke først skal tage stilling til under selve fødslen, hvor man jo nok har andet at se til 
Plus min kæreste kan være mere med, og ved på forhånd hvad jeg ønsker i store træk, så han kan bakke mig op.
Grunden til at jeg spurgte JM om det var fordi min veninde fortalte mig at hun havde en seddel i hendes vandrejournal over ønsker til fødslen og den havde hun lavet eller fået ved hendes JM. Men da jeg så ville høre om det fik jeg af vide at det kun er til andengangsfødende ect. så hun skrev bare en lille note omkring vand i mine papirer.
Det kunne være lækkert at man kunne få en "liste der var lavet" og så evt selv udfylde omkring smertelindring osv.
Havde ikke tænkt på selv at lave en, men det kan man jo lige så godt - så er det da skrevet ned og man er fri for at bekymrer sig om det til fødslen, hvis alt (
) forløber som det skal.
Jeg har kort fortalt manden herhjemme, hvad jeg vil og ikke vil, men det kan måske også være svært at huske når man står i det.
Anmeld