Fødselsønskeliste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

NinaE

Hej.

Jeg sidder indtil videre med et tomt word-dokument, og har tænkt mig at nedfælde nogle ønsker til min fødsel, som min JM og kæreste kan gå ud fra, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.

Er der nogen, der har en helt konkret fødselsønskeliste de kunne tænke sig, at dele med os andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

CeViss

Jeg kan desværre ikke hjælpe.

Men jeg sagde bare til min jordemoder samtaler at jeg ville i badekar og have ilt.

Da jeg skulle føde ville jeg dog ikke i badekar, men jordemoderen sagde selv til mig at hvis jeg ville skulle jeg skynde mig,.

Og det er i hvert fald guld hver at man har sine ønsker skrevet op

Anmeld

22. juli 2011

Isabella_mor

det er svært at sætte for mange ønsker op omkring en fødsel da det jo ikke er sikkert det vil forløbe som du ønsker..

du vil altid blive spurgt undervejs og du siger jo også bare til hvis der er noget du gerne vil.. f.eks i vand eller sidde på en bold..

men du kan skrive ned hvilke former for smertelindring du ønsker...

om farmand skal klippe navlestrengen. om du ønsker baby kommer til dig med det samme eller om farmand skal tage imod... sådan nogle ting...

forbered dig på ALT... og læs nogle fødselsberetninger herinde som en slags mental forberedelse  

Anmeld

22. juli 2011

Ansemusen

Hejsa

Sender dig lige mine fødselsønsker privat!

Anmeld

22. juli 2011

tinasmor

På min skrev jeg blandt andet om jeg ønskede:

smertestillende

om jeg ville føde i vand (hvis muligt)

om jeg ønskede baby op på maven

om far skulle klippe navlestreng

at hvis jeg var ude af stand til at tage stilling til noget (gud forbyde det) at det var faren der tog stilling til barn og mors videre behandling

skrev hvis jeg tog noget specielt medicin og skrev blodtype på mig og baby.

Det var vist lidt om det jeg kan huske.

Anmeld

22. juli 2011

NinaE

Ansemusen skriver:

Hejsa

Det er en rigtig god og konkret liste.

Havde JM tid til at læse den under fødslen, og blev dine ønsker opfyldt?

Anmeld

22. juli 2011

Ansemusen

NinaE skriver:

Det er en rigtig god og konkret liste.

Havde JM tid til at læse den under fødslen, og blev dine ønsker opfyldt?

Ja både den første jordemoder og den anden læste den. Og de var smadder gode til at opfylde mine ønsker. Nu havde jeg jo ingen konkrete ønsker som at jeg VILLE have epidural, eller ikke ville sådan og sådan. Men mere forestillinger om hvad jeg kunne tænke mig i en given situation.

Tror det er vigtigt ikke at stille det for meget op som krav, da man aldrig ved hvordan fødslen arter sig.
Men ja, de havde tid selvom jeg varr langt i forløbet, da der var vagtskifte.

Det gav mig stor tryghed at vide, at de var indforstået med mine tanker og ønsker omkring fødslen, eventuel efterfølgende syning, amning osv.

Anmeld

22. juli 2011

Muffin_girl

Ansemusen skriver:

Hejsa

Vil du sende den til mig også? 

Anmeld

22. juli 2011

Fenja09

Jeg troede egentlig at man skulle fortælle evt. ønsker vedrørende fødslen til sin JM, så det spurgte jeg om til sidste samtale. Fik af vide, at det gør man ikke ved førstegangsfødende, da man ikke kan vurdere hvad man vil før man har prøvet det? Sagde så at hun skulle skrive, at jeg ønskede at føde i vand, hvis dette var muligt og det gjorde hun så. Men ellers så skriver de intet på - i hvert fald ikke der hvor jeg er tilknyttet.

Pointen jeg vil frem til er at det er en super idé med selv at lave en seddel over ønsker, så den vil jeg tage til mig

/Fenja

Anmeld

22. juli 2011

NinaE

Fenja09 skriver:

Jeg troede egentlig at man skulle fortælle evt. ønsker vedrørende fødslen til sin JM, så det spurgte jeg om til sidste samtale. Fik af vide, at det gør man ikke ved førstegangsfødende, da man ikke kan vurdere hvad man vil før man har prøvet det? Sagde så at hun skulle skrive, at jeg ønskede at føde i vand, hvis dette var muligt og det gjorde hun så. Men ellers så skriver de intet på - i hvert fald ikke der hvor jeg er tilknyttet.

Pointen jeg vil frem til er at det er en super idé med selv at lave en seddel over ønsker, så den vil jeg tage til mig

/Fenja

Så vidt jeg har forstået, så kan ens egen JM skrive nogle enkelte ting i en elektronisk journal.

Men hun opfordrede også til at have en mere udførlig ønskeliste i papir, som man selv medbringer. 

For sådan nogle planlægningsfreaks som min kæreste og jeg, synes jeg det lyder som en super god idé. HVIS man altså er klar over, at man altid skal være åben overfor at fødslen kan udvikle sig helt anderledes. 

Jeg synes det giver en ro, og så er der mange ting man ikke først skal tage stilling til under selve fødslen, hvor man jo nok har andet at se til 

Plus min kæreste kan være mere med, og ved på forhånd hvad jeg ønsker i store træk, så han kan bakke mig op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.