Fenja09 skriver:
Jeg troede egentlig at man skulle fortælle evt. ønsker vedrørende fødslen til sin JM, så det spurgte jeg om til sidste samtale. Fik af vide, at det gør man ikke ved førstegangsfødende, da man ikke kan vurdere hvad man vil før man har prøvet det? Sagde så at hun skulle skrive, at jeg ønskede at føde i vand, hvis dette var muligt og det gjorde hun så. Men ellers så skriver de intet på - i hvert fald ikke der hvor jeg er tilknyttet.
Pointen jeg vil frem til er at det er en super idé med selv at lave en seddel over ønsker, så den vil jeg tage til mig 

/Fenja
Så vidt jeg har forstået, så kan ens egen JM skrive nogle enkelte ting i en elektronisk journal.
Men hun opfordrede også til at have en mere udførlig ønskeliste i papir, som man selv medbringer.
For sådan nogle planlægningsfreaks som min kæreste og jeg, synes jeg det lyder som en super god idé. HVIS man altså er klar over, at man altid skal være åben overfor at fødslen kan udvikle sig helt anderledes.
Jeg synes det giver en ro, og så er der mange ting man ikke først skal tage stilling til under selve fødslen, hvor man jo nok har andet at se til 
Plus min kæreste kan være mere med, og ved på forhånd hvad jeg ønsker i store træk, så han kan bakke mig op.
Anmeld