pludselig ekstrem kløe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.435 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

170811

jeg vågnede her for 30 minutter siden og går ud for at lave morgenmad. jo længere tid jeg står jo mere begynder mine ben at klø. også mine fødder og fodsåler. det bliver værre og værre og efter 5 min må jeg sætte MIG ned for at klø igen for så kan jeg bare ikke holde det ud mere. har ikke rigtig haft kløe før i graviditeten. synes også mine ben fik sådan nogle lidt lyse/gullige skjolder/plamager? normalt? er 36+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

Frk.S

Det er normalt at man begynder at klø mere under graviditeten. Men hvis du klør rigtig meget, er det en idé at kontakte din læge - da det KAN være pga leverpåvirkning.

Det behøver det slet ikke være, men det kan tjekkes ved en blodprøve.

Anmeld

22. juli 2011

170811

22. juli 2011

muzen

du skal ringe til lægen omgåedne og have taget en blodprøve det lyder meget som leverbetinget gravidtetssyge.

jeg fik det selv 9 dage over tid og blev sat i gang med det samme da prøverne kom.

du må ikke vente. afsted med dig til lægen

Anmeld

22. juli 2011

170811

muzen skriver:

du skal ringe til lægen omgåedne og have taget en blodprøve det lyder meget som leverbetinget gravidtetssyge.

jeg fik det selv 9 dage over tid og blev sat i gang med det samme da prøverne kom.

du må ikke vente. afsted med dig til lægen

Men det klør ikke hele tiden. Det tog lige 10 minutters tid, men det var virkelig voldsomt, også forsvandt det igen. Nu klør det sådan middel på fødder og fodsåler, og på mine overarme, men kan godt holde det ud, og næsten ikke klø igen..

Anmeld

22. juli 2011

Nessie

170811 skriver:

Men det klør ikke hele tiden. Det tog lige 10 minutters tid, men det var virkelig voldsomt, også forsvandt det igen. Nu klør det sådan middel på fødder og fodsåler, og på mine overarme, men kan godt holde det ud, og næsten ikke klø igen..

Synes nu du skal ringe alligevel, og lige blive tjekket

Anmeld

22. juli 2011

muzen

nej mit kløede heller ikke heltiden. men når det kløede var når jeg kom under dynen og blev varm og fugtig.

men det er specielt på benene, under knæhaserne, under fødderne, på håndfladerne og i albueledet det køler.

og når det kløer er det som et myggestik der ikke vil holde op igen, og det eneste der bare lindret det en lille smule var koldt rindene vand.

det kommer i 3 trimester. og jeg ville ikke tage nogen chance for det er jo farligt for barnet.

Anmeld

22. juli 2011

De3Guldklumper

170811 skriver:

jeg vågnede her for 30 minutter siden og går ud for at lave morgenmad. jo længere tid jeg står jo mere begynder mine ben at klø. også mine fødder og fodsåler. det bliver værre og værre og efter 5 min må jeg sætte MIG ned for at klø igen for så kan jeg bare ikke holde det ud mere. har ikke rigtig haft kløe før i graviditeten. synes også mine ben fik sådan nogle lidt lyse/gullige skjolder/plamager? normalt? er 36+2

Jeg tænker lidt det er blodet der render til eftersom du lige er stået op - det kan godt give en stikkende/kløende tilstand i 10 min ca. Jeg oplever det selv meget - trods jeg ikke er gravid men har problemer med at mine arme og ben sover og når blodet så cirkulere igen så klør det afsindigt

Anmeld

22. juli 2011

170811

Pylle3 skriver:

Jeg tænker lidt det er blodet der render til eftersom du lige er stået op - det kan godt give en stikkende/kløende tilstand i 10 min ca. Jeg oplever det selv meget - trods jeg ikke er gravid men har problemer med at mine arme og ben sover og når blodet så cirkulere igen så klør det afsindigt

Ja jeg tænkte faktisk lidt på det samme.. Men det klør nu stadig :s Og har virkelig aldrig oplevet det før! Jeg ser lige om det går i sig selv, eller bliver ved

Anmeld

22. juli 2011

muzen

170811 skriver:

Ja jeg tænkte faktisk lidt på det samme.. Men det klør nu stadig :s Og har virkelig aldrig oplevet det før! Jeg ser lige om det går i sig selv, eller bliver ved

hvis du ringede til lægen og snakkede med dem ville de sige du skulle komme med det samme, de ser meget alvorligt på det med kløe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.