Tusind tak for i dag tøser!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2008

ivfmarie

Endnu en skøn dag i jeres smukke selskab! Lidt mere højlydt end vi er vant til, men det er vel bare et godt tegn at ungernes lunger fungerer optimalt .
Jeg fik ikke taget så mange billeder - var der andre der gjorde det?
De stykker jeg fik taget er smidt i et album, nu må vi se hvornår de går igennem tolden. Måske skal jeg smide et lille "Juhuuu, hvor er I"-indlæg ...

Knus og kram Marie

Opskrifter:

Havregrynskugler
4 dl flormelis
100 gr havregryn
100 gr smør
1 kop stærk kaffe
et par dråber mandelessens

Brændte mandler
200 gr sukker
2 dl vand
200 gr mandler
Alt blandes på panden - høj varme og omrøring til vandet er kogt. skru ned for varmen og fortsæt omrøring til mandlerne er glaserede. Hæld de brændte mandler til nedkøling på bagepapir, og opbevar i lufttæt glas.

Boller
½ pk gær
8 dl vand
1 spsk salt
2 spsk honning
100 gr havregryn
100 gr durum mel
100 speltmelt
Hvedemel til dejen er fast, men stadig klistret - ingen fingre, der røres med maskine. Hæver længe.
Bages ved 220 gr i ca 15 minutter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2008

Marco2

Selv tak, Marie.

Det var som altid hyggeligt.
Og jo, lydniveauet var højere, men ved ikke om det var fra hønsene eller kyllingerne...??

Synes da du skal skynde dig at smide et indlæg om hvor de bliver af......

Og tak for opskrifterne, og ikke mindst de lææækre smagsprøver

AG

Anmeld

21. december 2008

Loggidut

ja tusind tak for i dag...det har virkelig været hyggeligt...tør jeg spørge om i kørte jeres branderter pænt hjem? lol...fed joke!

nu her jeg ro, og siden jeg er kommet hjem, har jeg lavet havregrynskugler, og brændte mandler...og sørget for mad til ungerne...jaaaaa...lidt cornflækker er jeg vel!

jeg giiiider ikke oploade billeder nu, er simpelthen for træt lige nu!

men tusind tak søde tøser...og Nadi, jeg håber du kan få puttet Olli uden mit nærværd! ha ha

Anmeld

21. december 2008

Lise

Som altid skønt at se jer og jeres skønne afkom

Glæder mig allerede til evt. næste gang...

Anmeld

21. december 2008

bette

aghh det er aalt for lang tid siden jeg har set jeres herlige små poder.. kan ikke kende dem.. sygt

Anmeld

21. december 2008

Kaufie

Tusind tak for i dag - det skal I også have fra William og mig -

Vi kom lige hjem og vende (og få tasken fyldt op med tørt tøj efter badet i Ferreros vandskål...) og så en tur til Hals. Så William er lige drattet om i sengen efter at have været på farten hele dagen - og mødt en masse nye dejlige mennesker. Håber han sover fantastisk godt!

Anmeld

21. december 2008

Kaufie

bette skriver:

aghh det er aalt for lang tid siden jeg har set jeres herlige små poder.. kan ikke kende dem.. sygt

Der er altså også en hel del billeder af min William - som du sikkert ikke har set før....

Anmeld

22. december 2008

Nadi

SELV TAK MAROLLE Det var bare alt for hyggeligt og alt for ærgeligt at Ollie og jeg skulle så tidligt hjem.

Dit konfekt var bare lækkert, og jeg skal ud for at handle ind til det idag. Så det er supert at du lige har smidt opskriften på brændte mandler ud, skulle lige til at spørge efter den.

Har forresten målt Oliver idag, eller prøvet på det Og han er altså kun 83-84 cm lang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.