Jeg har ondt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. december 2008

Mikkelmusen

... men jeg ved sgu ikke hvordan jeg skal forklare hvor det er. Jeg tænker bækkenløsning, men efter lidt søgning på nettet, giver det ingen mening.

Jeg har ondt i højre side af "trekanten", altså jeg ved ikk om det er det der hedder skambenet. Ja jeg kan ik finde ud af at sætte billede ind fra IG så nu ligger jeg link

http://www.igroups.dk/groups/gallery/showContent.aspx?group_id=17811&gallery_id=36394&photo_id=395721&index=20

Hvad hedder det, og har i prøvet at ha ondt der? Jeg har haft det en uges tid eller 2, men det er blevet lidt værre. Og det er specielt slemt hvis jeg har fyldt blære, eller har siddet på en flad træstol. Det er ikke ligamentsmerter, for sådan føles det ikke.

Håber i har en idé eller noget, for det er bare irriterende at ha ondt når man bevæger sig...

Christina 15+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2008

BellaT

Kan ikke hjælpe med svar. Kun sige at jeg slet ikke kunne sidde på en hård træstol, da jeg var gravid. Slet ikke uden ryglæn. Det gjorde ondt´overalt på alt hvad der var under navlen. Selv i benene. Det startede vist nok i uge 20.

Anmeld

20. december 2008

linemus

Skambenet er det hårde ben, du kan mærke som trekanten. Gør det ondt, når du trykker på benet, det sted, du har ondt? Eller tror du, det er mere bag ved, eller i den bløde krop (ja, hvordan forklarer man lige det..)? Hvis det gør ondt i benet, så tror jeg godt det kan være bækkensmerter - reelt er det noget med, at for at have bækkenløsning, så man vist have ondt flere steder, men derfor gør det jo skide ondt alligevel. Følg de råd, du kan læse om, for folk der har bækkenløsning, og hvis det bliver slemt, eller du er nervøs, så kontakt lægen. Det kan jo være, der kan gøres noget ved det. (jeg havde bare ikke så stort held ved læge, fysioterapeut osv. der ikke "gjorde noget".

Knus Line - elsker din tegning

Anmeld

20. december 2008

Helle30

Ja, det er ikke fordi, jeg finder det morsomt Christina, men nu har jeg siddet og prøvet at gennemskue dit billede på IG i 5 min, hvorefter jeg besluttede, at enten var det en test for at se, hvor mange der kigger på IG (fordi man bare er NØD til at spørge til det billede) eller også var det moderne kunst. Under alle omstændigheder ville jeg have afkrævet dig en forklaring, men nu har du jo selv givet den.
Jeg har selv de samme "smerter" - ikke noget vildt, men det har ingen sammenhæng med, hvor jeg har siddet eller noget andet, jeg lige kan pege på. Det føles somom, noget er i klemme mellem barnet og skambenet, synes jeg. Nu, hvor jeg er i u. 34 kan jeg næsten mærke, hvordan hun skurrer mod både skamben og hofteben, når hun vælter rundt. Men din smerte lyder lidt, somom den er konstant? Jeg ville nok lige ringe til min læge og spørge. Bækkenløsning tror jeg føles helt anderledes, men jeg aner det ikke.

- Helle, som vist ikke var til megen hjælp

Anmeld

20. december 2008

ivfmarie

Lækker streg - du skulle ta at føre det ud i livet ..

Jeg havde ondt ca svarende til din afkrydsning. Jeg blev enig med mig selv om det var "bækkenløsning" i den forstand, at der jo unægtelig må ske en eller anden form for løsning/udvidelse i "trekansområdet" efterhånden som graviditeten skrider frem.
Der hvor du har sat krydset, sidder der et led - et lille område med brusk, der kan/skal udvide sig i graviditeten. Når det begynder at give efter vil det ofte gøre lidt/meget ondt - især i forbindelse med bevægelse efter hvile (altså når man fx rejser sig op efter at have siddet)... Anyways - det går over igen, eller det gjorde det da for mig.

Håber også at det gør det for dig

Marie

Anmeld

21. december 2008

bette

hvis du har ondt i skambenet kan det nemt være bækkenløsning..
har du ondt i ballen som trækker ned i det ene ben.. så er det nok din iskasnerve som har sat sig fast.. og så skal du strække ballen ud. jeg døjede meget med den nerve under min graviditet..

Anmeld

21. december 2008

Mikkelmusen

Bette: hmm, okay. Jeg har ondt i skambenet og ikke andet. Jeg ved godt hvordan iskiasnerve der sidder fast, føles... av av. Men det er ikke det. Men tak

IVF: Det er præcis som du beskriver det, så jeg ser tiden an, men det var også planen medmindre det blev rigtig slemt.

Helle: ha ha jeg kan lige se det for mig at du har siddet og gloet og grublet over det... Jeg er jo slet ikke så langt henne at jeg kan mærke bevægelser og det føles heller ikke som noget der er i klemme. Jeg tror nu heller ikke det er bækkenløsning i den forstand. Altså ikke på den måde så man kan blive sygemeldt og alt muligt. Så ville jeg vel dårligt kunne gå..

Linemus: Jeg synes ikk det gør ondt når jeg trykker, men jeg kan mærke jeg er øm. Men jeg tror det er som IVF skriver, så nu ser jeg tiden an Jeg skal dog lige ha kigget lidt efter råd til kvinder med bækkenløsning som du siger.

BellaT: Jeg har kun ondt lige det sted. Ikke i ben eller baller, pt. Det lyder da ubehageligt at du havde så ondt.

Tak for svar tøser

Anmeld

21. december 2008

BellaT

He He, det lød vist lidt pivet, mit svar. Det var altså KUN når jeg sad på noget hårdt at det gjorde ondt. Så det gjorde jeg jo selvfølgelig mindst muligt.
Håber at råd til kvinder med bækkenløsning kan hjælpe dig lidt. For det er da traaaals.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.