"Skal" man ha brystspændinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.774 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg har testet positiv 3 gange. Men er alligevel bange, da jeg har mistet to gange før. Min læge vil gerne sende mig til scanning, men da vi skal på ferie på lørdag, har vi kun i morgen og på fredag. De er overbookede, så jeg skal ringe i morgen tidligt og høre om de har et afbud.

Nå men det min spørgsmål går på er om man "skal" ha brystspændinger, hvis man er gravid? Min læge spurgte mig nemlig om jeg havde det, og jeg har ikke så mange, kun sådan lidt ømfindtlig ved brysterne. Han sagde så at har man brystspændinger, er det en sund graviditet... og nu sidder jeg bare her og tænker, om det mon så betyder at min graviditet ikke er god, at den måske ikke holder, når jeg ikke har brystspændinger. Er fosteret mon allerede dødt - er det mon det det betyder???

Jeg kan huske jeg havde dem ved sidste graviditet, så slemt at jeg ikke kunne ligge på maven. Men jeg kan slet ikke huske hvornår de begyndte...

Det skal måske lige tilføjes at jeg er ca. i 8. uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Noneother

Altså jeg havde enorme brystspændinger ved begge mine graviditeter fra dag 1 næsten, men jeg mistede altså den første.

Så jeg tror ikke at du skal lægge så meget i det.

Håber den lille spire bli´r hos dig

Anmeld

20. juli 2011

Muffinmus

næ, jeg havde ikke en skid før uge 12 med min datter. Mine brystspændinger emd hende kom første fra uge 12 og varede til uge 20, og hun var da sund og rask derinde alligevel:-)

Anmeld

20. juli 2011

Fenja09

Nu er jeg ikke læge, men kan ikke forestille mig at man SKAL have ondt i brysterne ved en alm. og sund graviditet - tror det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet. Mener da også at det er forsk. hvornår man begynder at få ondt, hvis man overhovedet får det.  Derudover er der garanteret også kvinder der har mistet selvom de har haft alle symptomer inkl. mange brystspændinger.

/Fenja

Anmeld

20. juli 2011

Nessie

Sådan noget pjat. Jeg havde overhovedet ikke brystspændinger. Fik kun ondt i brystvorterne når det var koldt, og jeg havde altså en sund og rask dreng i maven

Anmeld

20. juli 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

Jeg har testet positiv 3 gange. Men er alligevel bange, da jeg har mistet to gange før. Min læge vil gerne sende mig til scanning, men da vi skal på ferie på lørdag, har vi kun i morgen og på fredag. De er overbookede, så jeg skal ringe i morgen tidligt og høre om de har et afbud.

Nå men det min spørgsmål går på er om man "skal" ha brystspændinger, hvis man er gravid? Min læge spurgte mig nemlig om jeg havde det, og jeg har ikke så mange, kun sådan lidt ømfindtlig ved brysterne. Han sagde så at har man brystspændinger, er det en sund graviditet... og nu sidder jeg bare her og tænker, om det mon så betyder at min graviditet ikke er god, at den måske ikke holder, når jeg ikke har brystspændinger. Er fosteret mon allerede dødt - er det mon det det betyder???

Jeg kan huske jeg havde dem ved sidste graviditet, så slemt at jeg ikke kunne ligge på maven. Men jeg kan slet ikke huske hvornår de begyndte...

Jeg var 8uger henne, før jeg opdaged jeg var gravid, og havde ingen brystspæninger, der started stille med, efter de 8uger, at min brystvorte blev enormt følsom og om ..

Anmeld

20. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Sikke dog en dum udtalelse fra lægen!! Der er intet hold i at det ene er sundere end det andet. Lægen burde skamme sig! Du har sikkert ikke nogen grund til at være nervøs! 

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres besvarelser - det har gjort mig rigtig glad, selvom intet jo selvfølgelig er sikkert  

Anmeld

21. juli 2011

modesty

Man "skal" ikke noget som helst m.h.t. symptomer. Der er mange der slet ingen symptomer har før de kommer langt hen i graviditeten. 

Anmeld

21. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Havde ingen brystspænninger overhovedet....:-) og har fået to drenge ud af det... synes det er meget forkert af din læge, for ingen graviditeter er ens, heller ikke dine egne.....

Så nyd nu, at der vokser en lille spire i maven....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.