Polterabend - hvem skal arrangere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem skal arrangere polterabend?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.129 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver anonym, hvis vedkommende skulle kigge med.

Min veninde skal giftes til næste sommer. Hendes mor kontaktede mig den anden dag om jeg ville være med til, at arrangere min venindes polterabend. Selvfølgelig ville jeg da gerne det. Men havde dog ikke tænkt så meget over det, da der er 11 mdr. til.

I dag modtager jeg så en mail fra min venindes mor, hvor hun stort set har lavet hele programmet. Jeg er noget målløs. Hun har kun spurgt mig.

Jeg havde forestille mig, at de nærmeste veninder skulle arrangere den når vi kom ind i det nye år.

Er det mig som er helt gal på den?

Hvem synes I der skal arrangere polterabend?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

henh01

nærmeste veninder tænker jeg.. Også de der hjælper en i kjolen og støtter en med en flaske champagne eller ti på den store dag inden man skal i kirken

Anmeld

19. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Min veninde skal giftes til næste sommer. Hendes mor kontaktede mig den anden dag om jeg ville være med til, at arrangere min venindes polterabend. Selvfølgelig ville jeg da gerne det. Men havde dog ikke tænkt så meget over det, da der er 11 mdr. til.

I dag modtager jeg så en mail fra min venindes mor, hvor hun stort set har lavet hele programmet. Jeg er noget målløs. Hun har kun spurgt mig.

Jeg havde forestille mig, at de nærmeste veninder skulle arrangere den når vi kom ind i det nye år.

TIl kin søsters polterabend arrangerede jeg og 2 af hendes veninder det.

Til en venindes polterabend arrangerede, jeg (som kun er dobbeltdate veninde), hendes kommende mands forretningspartners kæreste og hendes rigtige gode veninde polterabenden. Dog oprettede vi en begivenhed på facebook og inviterede de piger der skulle med ind i, og snakkede ideer igennem. Så det var bare os 3 der sammensatte og stod for det hele.

Synes dog moderen og svigermor skal deltage i dele af polterabenden, dog ikke arrangere den med mindre bruden ønsker det. (kan ske hun har givet udtryk for det på et tidspunkt)

Så det er vist meget forskelligt.

Anmeld

19. juli 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Det lyder som en ivrig mor! hehe.

Som udgangspunkt ville jeg også mene, at det er veninderne der arrangerer det Men det er jo også meget forskelligt, om man vil have familie med eller ej.

Jeg har været til en polterabend, hvor det var hendes søster som arrangerede det, og der var alt fra veninder til mor, søster, moster og lignende med.

Sidste år arrangerede jeg, sammen med en fælles veninde, en polterabend, hvor der udelukkende var tænkt på veninderne Vi havde slet ikke overvejet at invitere familie (det fornemmede vi var ok)

Anmeld

19. juli 2011

Mutti2B

I mine øjne skal en mor slet ikke engang med til en polterabend. Puha, jeg ville godt nok blive pænt sur hvis min mor skulle med til min. Men da jeg ikke længere har en mor så bliver det jo heldigvis ikke et problem. Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hun heller ikke synes hun havde noget at gøre til min polterabend.

Jeg har været med til rigtig mange polterabender i tidens løb og kun en var moderen og svigermoderen med og det var kun da vi mødtes til brunch. Da vi tog videre tog de hjem (og det var deres egen beslutning).

Anmeld

19. juli 2011

Anonym trådstarter

Det er også en meget ivrig mor. Man kan også godt være lidt for meget kontrolfreak.

Jeg har foreslået hende idag, at vi spurgte en par veninder til og hun synes kun det skulle være en, så der ikke var for mange "fisk i dammene". Hm hm hm.

Jeg har rigtig svært ved, at være med til, at arrangere helhjertet. Tror jeg må sunde mig et par dage og så skrive til hende på en pæn måde, at det mest normale er, at veninder arrangere og nogen gange var moren med.

Anmeld

19. juli 2011

K&S

Anonym skriver:

I vores vennekreds er det veninderde der arrangerer brudenspolterabend (selvfølgelig med brudens ønsker om hvem der skal).

Nogle ønsker at deres mødre deltager, andre ikke!

Men jeg synes, det virker meget malplaceret, at hendes mor har planlagt det hele - har bruden på noget tidspunkt givet udtryk for at hun ønsker at hendes mor skal stå for at arrangere hendes polterabend?

Anmeld

19. juli 2011

K&S

Mutti2B skriver:

I mine øjne skal en mor slet ikke engang med til en polterabend. Puha, jeg ville godt nok blive pænt sur hvis min mor skulle med til min. Men da jeg ikke længere har en mor så bliver det jo heldigvis ikke et problem. Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hun heller ikke synes hun havde noget at gøre til min polterabend.

Jeg har været med til rigtig mange polterabender i tidens løb og kun en var moderen og svigermoderen med og det var kun da vi mødtes til brunch. Da vi tog videre tog de hjem (og det var deres egen beslutning).

Jeg havde min mor og svigerinde med (svigermor + anden svigerinde var desværre på ferie). De var med til alle aktiviteterne i løbet af dagen og spisningen om aftenen, men smuttede hjem, da vi andre tog i byen

Jeg synes, det ville have været mærkeligt uden  men sådan er vi heldigvis forskellige

Anmeld

19. juli 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

I vores vennekreds er det veninderde der arrangerer brudenspolterabend (selvfølgelig med brudens ønsker om hvem der skal).

Nogle ønsker at deres mødre deltager, andre ikke!

Men jeg synes, det virker meget malplaceret, at hendes mor har planlagt det hele - har bruden på noget tidspunkt givet udtryk for at hun ønsker at hendes mor skal stå for at arrangere hendes polterabend?

Nej, det har min min veninde ikke. Jeg har hele tiden gerne ville være med til, at arrangere det, men har ikke spurgt meget ind til det, da der er 11 mdr. til hun skal giftes.

Nu har jeg tænkt på, at jeg vil ringe til hendes kæreste og snakke med ham om hun har givet udtryk for noget til ham. Det virker lidt mærkeligt, hvis jeg skulle ringe og spørge hende ud om det ud af den blå luft. Det skal komme helt naturlig når vi mødes til en hyggeaften uden børn og mænd.

Anmeld

19. juli 2011

K&S

Anonym skriver:

Nej, det har min min veninde ikke. Jeg har hele tiden gerne ville være med til, at arrangere det, men har ikke spurgt meget ind til det, da der er 11 mdr. til hun skal giftes.

Nu har jeg tænkt på, at jeg vil ringe til hendes kæreste og snakke med ham om hun har givet udtryk for noget til ham. Det virker lidt mærkeligt, hvis jeg skulle ringe og spørge hende ud om det ud af den blå luft. Det skal komme helt naturlig når vi mødes til en hyggeaften uden børn og mænd.

God ide, vi har også altid haft tæt kontakt til den kommende gom, så vi kunne afstemme forventninger, dato m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.