Mens størlses betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

baremig90

Jeg har et lille spørgsmål jeg har gået og tænkt på et stykke tid , PB startede lidt over en uge siden da jeg sluttede min p-piller af for alvor , jeg opdagede for lang tid siden at jeg har pco som sikkert har udviklet sig til pcos pga vægtøgning , jeg var i starten meget bange for jeg aldrig kunne få de 1000 unger jeg gerne vil ha , men min mor har altid haft pcos og hun har jo 2 børn men jeg har altid haft problemer med mit underliv , mine mens har altid været meget kraftige , og har prøvet spiral , sprøjte og alverdens p-piller og har aldrig fået den til at være normal , og med normal mener jeg at den skal vare 3 - 4 dage men min har altid varet halvandet til to uger , men mit spørgsmål er så om mens varighed har noget at gøre med min chance for at blive gravig , ? om det måske gør at mine æg vil få sværer ved at sætte sig fast , ? venter i spændning på jeres svar ,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

modesty

En menstruation på halvanden til to uger lyder meget voldsomt. Hvis jeg var dig, ville jeg give min læge et kald og få en henvisning til en gynækolog som kan undersøge dig ordentligt og give dig nogle råd :-)

Anmeld

20. juli 2011

baremig90

modesty skriver:

En menstruation på halvanden til to uger lyder meget voldsomt. Hvis jeg var dig, ville jeg give min læge et kald og få en henvisning til en gynækolog som kan undersøge dig ordentligt og give dig nogle råd :-)

Tak for dit svar ,

Jeg har været til lægen med mit underliv flere gange end med nogen andre ting , han siger alt er normalt , så såvidt jeg ved kan man ikke gøre noget , og vi har jo også prøvet med spral (som ikke virkede rigtigt) p-sprøjte og p-piller men intet virker ,  så måske er det ligegyldige penge at ligge i en gyn. , ?

Anmeld

20. juli 2011

modesty

Tak for dit svar ,

Jeg har været til lægen med mit underliv flere gange end med nogen andre ting , han siger alt er normalt , så såvidt jeg ved kan man ikke gøre noget , og vi har jo også prøvet med spral (som ikke virkede rigtigt) p-sprøjte og p-piller men intet virker ,  så måske er det ligegyldige penge at ligge i en gyn. , ?

Ja, hvis en gyn allerede har sagt til dig at det ikke betyder noget, så kan det nok være ligemeget (det koster ikke penge at gå til gyn hvis du har en henvisning fra din læge).

Men så har du jo allerede fået svar på dit spørgsmål :-)

Men hvis du er overvægtig og har PCO, så ville det nok være en rigtig god idé at starte på en kur. Er du gået i gang med det, eller vil du lige prøve at se hvordan det går med PB først?

Anmeld

20. juli 2011

baremig90

modesty skriver:

Ja, hvis en gyn allerede har sagt til dig at det ikke betyder noget, så kan det nok være ligemeget (det koster ikke penge at gå til gyn hvis du har en henvisning fra din læge).

Men så har du jo allerede fået svar på dit spørgsmål :-)

Men hvis du er overvægtig og har PCO, så ville det nok være en rigtig god idé at starte på en kur. Er du gået i gang med det, eller vil du lige prøve at se hvordan det går med PB først?

Jeg har kun fået det afvide af min læge , så det kunne da godt være jeg skulle få en henvisning til gyn. det kan også være hun/han måske kan fortælle om mine chancer for at blive gravid

Jeg vil starte ud med at ha de bedste chancer fra start af , jeg ved godt at de fleste kvinder når de prøver at blive gravide går og tager gravidtets teste men det er ikke min plan , sys det er flot at man kan ta skuffelsen af en negativ test , men det kan jeg bare ikke , men omkring kur ved jeg ikke om det ville kunne lykkes da jeg tager medicin som min læge beskrev som "fede medicin" og det er ikke nogen piller jeg kan stoppe med , har selvfølgelig undersøgt om det kan forhindre gravidtet og det kan de heldigvis ikke , men de hjælper mig ihvertfald ikke med en kur ,

Anmeld

20. juli 2011

Ciss

Jeg ved jo ikke, om det er det samme. Jeg har også altid haft lange mensperioder, ujævne cykluser osv. Så jeg var egentlig meget spændt på, om jeg i det hele taget kunne blive gravid - men min mand behøver jo næsten ikke at se på mig, før jeg bliver gravid, virker det som.....

Har i dag to fine unger.

Skal krydse fingrer for dig, men alt håb er i hvert fald ikke nødvendigvis ude, fordi om man ikke har 28 dages cyklus og 3-4 dages mens.

Anmeld

20. juli 2011

baremig90

Ciss skriver:

Jeg ved jo ikke, om det er det samme. Jeg har også altid haft lange mensperioder, ujævne cykluser osv. Så jeg var egentlig meget spændt på, om jeg i det hele taget kunne blive gravid - men min mand behøver jo næsten ikke at se på mig, før jeg bliver gravid, virker det som.....

Har i dag to fine unger.

Skal krydse fingrer for dig, men alt håb er i hvert fald ikke nødvendigvis ude, fordi om man ikke har 28 dages cyklus og 3-4 dages mens.

Tak for dit svar , det var noget dejligt at få afvide , for selvfølgelig bekymre det mig da lidt når mens. er såden ,

Anmeld

21. juli 2011

modesty

Jeg har kun fået det afvide af min læge , så det kunne da godt være jeg skulle få en henvisning til gyn. det kan også være hun/han måske kan fortælle om mine chancer for at blive gravid

Jeg vil starte ud med at ha de bedste chancer fra start af , jeg ved godt at de fleste kvinder når de prøver at blive gravide går og tager gravidtets teste men det er ikke min plan , sys det er flot at man kan ta skuffelsen af en negativ test , men det kan jeg bare ikke , men omkring kur ved jeg ikke om det ville kunne lykkes da jeg tager medicin som min læge beskrev som "fede medicin" og det er ikke nogen piller jeg kan stoppe med , har selvfølgelig undersøgt om det kan forhindre gravidtet og det kan de heldigvis ikke , men de hjælper mig ihvertfald ikke med en kur ,

"Fede medicin", hvad fanden er det for noget at sige? Sikke en respektløs læge. Nu ved jeg ikke hvilken medicin du tager, men det forhindrer dig jo ikke i at spise på en bestemt måde. Det er jo velkendt at hvis man har PCO og gerne vil blive gravid, er der mad man skal holde sig væk fra (primært stivelse og sukker). Denne bog blev omtalt meget positivt i en anden tråd af en kvinde med PCO:

http://www.saxo.com/dk/item/spis-dig-gravid.aspx

Du kan læse en masse om den ved at google.

Nåh, anyways: Du har PCO, er overvægtig og har meget lange menstruationer. Det er alle faktorer der ikke nødvendigvis spiller ind på dine chancer, men måske kan gøre det. Jeg ville få en henvisning til en gynækolog og tage en snak hvis jeg var dig :-) Det kan ikke skade og han/hun kan sikkert give dig nogle gode råd.

Pøj pøj med det hele!

Anmeld

24. juli 2011

baremig90

Vil da helt klart overveje bogen , især hvis det måske kan gøre pco'en mindre eller hvad man siger ,

Du har ret , det er ikke sikkert det spiller nogen rolle , så ringer til min læge i løbet af ugen og får en henvisning ,

Tak skal du have ,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.