Lige et lille spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Måske kunne i sidde med en "hvordan kommer babyen ind i maven bog" evt. fra biblioteket, når du/i så forklarer om sædcellen og ægget så fortæller i stille og roligt om at fars sædceller ikke duede så derfor var i så heldige at i kunne få nogle af en anden mand Eller noget lignende.

Og så kunne i fremover nævne det en gang imellem, sådan at det virker naturligt for dem og ikke er noget tabu

Tak for svar - nu er den største 11 år . Så ved ikke om det er for sent at tage den derfra . Syntes det er svært at komme ind på emnet, når de ikke selv viser interesse i hvordan børn kommer til. Havde håber at snakken ville komme automatisk når intressen faldt , men det gør den bare ikke. Så har svært ved at tage hul på emnet, hvis du forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Nej er ikke alene med dem - Er gift med deres far. Ikke nået vi tænker over i hverdagen og da de aldrig har interesseret sig for hvordan børn kommer til, er vi aldrig kommet naturligt ind på emnet.

Er ikke i tvivl om at de SKAL  have det af vide, men lige hvordan  Gruer for dem samtale. Og er så bange for hvordan de vil tage det. Man høre jo så meget om " børn " af donor som er blevet skuffet & vrede.

Men de er JO virkelige ønske børn som var længe under vejs

Før teenager alderen tænker jeg, der vil ske sså mange forandringer i deres liv på det tidspunkt og derfor er det vigtigt ikke også at få guldtæppet trukket væk under sig. 

Så inden da så I har tid og lidt år at løbe på til at besvare spørgsmål og de får tid til at forholde sig til det inden alle hormonerne løber løbsk

Anmeld

7. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Roselil skriver:

Måske kunne i sidde med en "hvordan kommer babyen ind i maven bog" evt. fra biblioteket, når du/i så forklarer om sædcellen og ægget så fortæller i stille og roligt om at fars sædceller ikke duede så derfor var i så heldige at i kunne få nogle af en anden mand Eller noget lignende.

Og så kunne i fremover nævne det en gang imellem, sådan at det virker naturligt for dem og ikke er noget tabu

Anmeld

7. august 2011

N&J

Tak for svar - nu er den største 11 år . Så ved ikke om det er for sent at tage den derfra . Syntes det er svært at komme ind på emnet, når de ikke selv viser interesse i hvordan børn kommer til. Havde håber at snakken ville komme automatisk når intressen faldt , men det gør den bare ikke. Så har svært ved at tage hul på emnet, hvis du forstår

Så lige at den ene er 11, så tror jeg I skal til at skynde jer, og jeg tror faktisk at når de er så gamle, så ville jeg finde en professionel til at samtale med bagefter.. 

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Så lige at den ene er 11, så tror jeg I skal til at skynde jer, og jeg tror faktisk at når de er så gamle, så ville jeg finde en professionel til at samtale med bagefter.. 

Tænker du på en professionel til at hjælpe med at fortælle det ?? For har faktisk tænkt på at skulle søge hjælp til hvordan vi får det fortalt ved bare ikke hvor

Anmeld

8. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Tænker du på en professionel til at hjælpe med at fortælle det ?? For har faktisk tænkt på at skulle søge hjælp til hvordan vi får det fortalt ved bare ikke hvor

Både og, altså jeg tror det ville være rigtig nyttigt for jer at snakke med en professionel indenfor det med donerbørn, så I er forberedte, også når jeres den ældste er så gammel, men også bagefter, at I har en I kan kontakte mhb på situationer hvor I måske føler I har brug for vejledning til hvordan I skal tacle evt. spørgsmål og konfrontationer... hmm... altså tænker om man måske kunne kontakte nogle af de private ins. klinikker, og så spørge dem om de kender nogen steder I kan henvende jer. 

Anmeld

8. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Her er nogle steder I kan spørge:

http://www.donorbarn.dk/

http://www.storkklinik.dk/netvaerk/

Her står noget om problematikken i at få det sagt:  http://www.andreasnilsson.dk/donorbarn/index.php/foraeldrene.html

Anmeld

8. august 2011

N&J

Læste lige dette inde på den sidste hjemmeside:

I Danmark har Landsforeningen for Ufrivilligt Barnløse produceret børnebogen "Astrid er et donorbarn".

"Der er et behov, som ikke bliver dækket af andre i Danmark," siger bestyrelsesformand Tina Ovesen med henvisning til manglen på oplysningsmateriale. Foreningen har ikke kapacitet til at yde psykologisk bistand til forældrene men har en telefonrådgivning, hvor andre forældre med erfaring er klar til at svare på spørgsmål og dele oplevelser - og hver anden tirsdag tager en psykolog røret.

Anmeld

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Som jeg håber I kan hjælpe med at svare på.

Er anonym da jeg ikke ønsker alle kan læse hvem jeg er - da dette er intern viden.

Var i mødregruppen den anden dag hvor snakken falder på donorbørn og hvor vidt barnet skal vide dette. Sagen er den at mine børn er donorbørn ( ved min mødregruppe ikke ) vores nærmeste ved det. Men ikke børnene. Snakken faldt på at det var synd for børnene ikke at vide det og er helt enig. Og at børnene skal have det afvide på det rigtige tidspunkt.

Men hvornår er det rigtige tidspunkt ? Nogle vil sige når børnene spørg til blomster & bier osv. Så er det naturligt og fortælle det. Men hvad så hvis de IKKE gør dette. Har drenge som på ingen tidspunkt har vist interesse for dette.

Kan ikke finde ud af hvornår og hvordan vi skal få det sagt. De er I en aldre nu hvor der nok ikke skal gå super længe før den viden skal fortælles. Ved bare ikke hvordan

Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn er, men jeg ville nok så tidligt som muligt snakke med dem om det. Ikke sådan lange forklaringer, men heller ikke holde det skjult. Det tror jeg personligt vil være bedst - hvis det var mig som skulle vælge en metode. 

Ved ikke om der findes materiale til børn - f.eks. bøger til de mindste om det? 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Her er nogle steder I kan spørge:

http://www.donorbarn.dk/

http://www.storkklinik.dk/netvaerk/

Her står noget om problematikken i at få det sagt:  http://www.andreasnilsson.dk/donorbarn/index.php/foraeldrene.html

Mange tak - det var pænt af dig . Vil prøve at undersøge mulighederne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.